Alla inlägg den 20 februari 2013

Av Andrea - 20 februari 2013 18:42

Hallå! 

Gjorde prov idag på bilden. Det blev klippa och klistra igen! Roligt fast jag satte typ hälften fel x)

Missade en föreläsning om att studera utomlands då :( hade velat gå! Kanske kan gå på Ubgs komedikväll imorgon istället!  


Efter mat och matte åkte vi in till Fotografiska museet inne i stan för att kolla på David la Chapelles utställning. Faktiskt interessant och kul. Men vissa bilder var lite väl  ... Nakenfisar här och där och... girlanger... Ja konst är konstigt! Fick mig några goa skratt iallafall. 

De första tavlorna var på Michael Jackson, sedan fanns det massor av kändisar överallt som Britney Spears, Paris Hilton, David Beckham osv, men den första efter MJ var den nedan. Öm tänkte vi, om man läser namnet kanske man fattar bättre? 

     

"Would be martyr and 72 virgins" hette den. Jaha vad fin. Bratzdockor och sådär.

  

Åh godis!  

 

"Jesus is my homeboy"

x) Vid den här upptäckte vi en grupp vuxna med guide. Han pratade intressanta saker om tavlan och vi hakade på gruppen. Men efter ett litet tag så avbröt han "Jag har märkt att gruppen vuxit. Det här är en privat visning." Bitchblickar från de vuxna. Undrar vad de gjort om vi stannat kvar x)

Rebelliska tonåringar på fotografiska museet blev utkastade. Vägrade att lämna den privata visningen.   

 

Där uppe är skissen till den nedanför. Fattade "handlingen" när jag läste Rape of Africa.

Väldigt hemsk på ett annorlunda sätt. Bra gjort faktiskt o_o

 

Sedan dom fina blomsterbuketterna! Förstod inte riktigt men gillade dom xP

Ser ni allt gammalt skräp? och att hälften av blommorna är döda?

    

Hahaha ser ni bakgrunden? xD

 

...

Vad händer??


"What will you wear when you're dead? III"

Fin tycker jag.

"What was paradise is now hell" 

"Death by hamburger"

Så lol.  


Jag tycker ändå att det här har varit det mest interessanta museet vi har vart på. Kände mig allmänbildad också när jag kände igen vissa av dem. Fast dom var omgjorda. Kan orginalen.  


Älskade "toaletten" där. Kranen och tvålpumpen var automatisk. Gick inte själv på toa men stod och lekte med tvålen när jag väntade på Vicky och Matte. Tvålen kom ut som skummig massa! Så härlig haha. Sedan fick man ta en liten handduk istället för papper, fancy pancy x)   

































Skuuum!

    
































Så kollade vi lite i shoppen och såg en rolig mugg^^

Ja-a min dag idag^^hoppas ni haft det bra!

Kram

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14
15
16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards