Alla inlägg under maj 2017

Av Andrea - 30 maj 2017 11:25

Hej igen, hoppas allt är bra!
Med mig är det bättre, dock har jag lyssnat på X antal mordfall sedan i söndags så att jag blivit vettskrämd för allt och alla. Verkar ha blivit mitt nya intresse...
Mordpodden (lyssnat på allt) och sedan några stycken av P3 Dokumentär och Svenska mordhostorier har jag lyssnat på. Varför plågar jag mig själv..? Har alltid varit super känslig mot sånt här. Men det är så intressant och spännande alltså! Och riktigt jäkla vidrigt.

Annars då? Jag vill göra hemmagjorda GB glassandwich haha. Frågan är bara hur man får till den där chokladkakan, den är ju mjuk fast ändå inte. Har googlat efter recept men recensionerna säger att smaken inte riktigt stämmer men men! Lär vara gott ändå tror jag!

Dessa var så söta:

[Bild]

Ha det bra!

Av Andrea - 19 maj 2017 16:07

Hej!
Nu är det fredag igen och helgen blir en paus och laddning inför kommande vecka. Nästa vecka och veckorna efter är korta och sedan är allt över! Ska se till att hålla ut.

Idag var jag på vårdcentralen och hade samtal igen. Blandade känslor. Jag får helt enkelt bara fokusera på mina mål och beta av dag för dag. Det blir bra vad som än kommer. Känner mig på ett bättre humör iaf och sedan är det ju sommar idag!

På vägen hem köpte jag middag och kvällsnacks och försökte cykla hem med påsen på styret. Hettan fick mig att vilja slänga mig i skuggan och smutta på en strawberry daiquiri.
Var är pappa med sina drinkredskap när man behöver honom? Hahah.

Ta hand om er!

Av Andrea - 8 maj 2017 22:59

Efter ett samtal och en sväng förbi Apoteket slutade den här dagen bättre än vad jag vågat hoppas på, vilken enorm lättnad! Jag måste lägga det på minnet. Nu ska det nog ordna sig, det är vad jag jobbar för.

Hej igen föresten och hoppas allt är bra med er!
Jag måste få prata av mig om en sak... vad jag tycker om "13 reasons why" (hehe). Hur skulle jag kunna låta bli att se den när den exploderade överallt på internet?
Det finns många olika åsikter om den och jag ville ta reda på mina egna. Till att börja med landade den väldigt rätt i tiden för mig känslomässigt. Därför blev jag snabbt berörd. Jag såg den tillsammans med mamma och lillasyster förra veckan, och på lördagen såg vi finalen. Tillsammans grät vi oss genom den och jag kan nog tacka den för det. Visst har jag blivit blödigare genom åren men jag gråter fortfarande för lite. Äntligen kunde jag lätta på trycket även om jag kände mig som en urvriden trasa efteråt. Men då kunde jag uppskatta en härlig kväll med drinkar mycket mer tillsammans med släkten samma lördag.
Ärligt talat tyckte jag inte alls om serien förens det bara var 4 avsnitt kvar. Därefter blev den jäkla bra, mer hemsk, komplex, trovärdig karaktärs utveckling och sorglig.
Jag vet inte vad jag ska ge den för omdöme då jag kan hålla med om att den glorifierar självmord på ett sätt, och sedan att vissa delar i serien inte blev trovärdiga för mig.
Däremot gillade jag att den ändå kunde ifrågasätta viktiga teman. Som mobbing, självmord, våldtäckt osv. Något var annorlunda även med perspektivet, det fanns ett mer tjejperspektiv. Det gjorde att jag blev förvånad då man är van vid att allt är så himla amerikanskt? Vet inte om jag får fram vad jag syftar på... Men serien får poäng av mig för det. Det finns liksom utvecklingspotential för framtida ungdomsserier osv vilket är skit viktigt. Mer sånt tack!
Inget slår dock SKAM än så länge men åh vad jag har längtat efter en sådan här utveckling! Heja framtiden!

 

Musik:

Av Andrea - 7 maj 2017 22:33

Ber om ursäkt för luddig text...

Jag ska sova men det är svårt när jag är orolig i kroppen. Jag gnisslar tänderna, andas ytligt, det trycker mot bröstkorgen, i huvudet och i magen. Jag lever med det varenda dag men jag vänjer mig aldrig vid det.
Imorgon väntar en jobbig dag, sedan en jobbig vecka, en jobbig månad...
Jag har fel inställning, men just nu tror jag på mina tankar för jag är ensam med mina känslor. Så ensam.
Samtidigt vet jag att jag får stöd från olika håll och jag kommer ta mig igenom det här. På ett eller annat sett. Det har jag klarat förut.
Trots att det var annorlunda då.

Ta hand om er!

Av Andrea - 4 maj 2017 14:06

...finns det ändå sånna här stunder. Jag cyklade och åt "lunch" tillsammans med lillasyster som var ensam på sin praovecka. Hon hade köpt kladdkaka och jordgubbar till oss när jag kom fram. Hur gulligt?

Andra små ljuspunkter:
-Margaux Dietz nyfödda bebis. Jag blir pirrig av hennes blogg just nu. Blir så avis!
-Rihannas låt "Love on the brain" är utan tvekan det bästa jag hört av henne. Spelas på repeat!
-Konstigt nog skrattade jag länge åt pappas mardröm som han berättade om. Det var en stressdröm som handlade om att hela våran familj jobbade på McDonalds och vek hamburgarelådor som var för små och det blev panik. Hahaha. Alltså vart kom det ens ifrån?

Ta hand om er!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards