Alla inlägg under oktober 2013

Av Andrea - 31 oktober 2013 17:27

Hej nu äre halloween wehoo^^ Jag måste få fira det ordentligt någon gång, det är ett måste!

Idag har jag jobbat och nu känner jag mig stolt. Har stått upp i typ 5 timmar oavbrutet, har sån mjölksyra och träningsverk att jag skakar o_O Men det är nästan värt det! Det är roligt så fort alla barnen är där^^ En liten flicka tyckte att jag hade jätte fint hår, söööt! Och sen var det trevligt när alla glada vuxna (ovanligt, vuxna är ju alltid arga!) och pensionärer kommer fram och tittar och tycker att man är jätte duktig när man hjälper deras barn. Haha, nu kan jag sjunka ner i soffan med en lättad suck.
Nu blire middag! Har klarat mig på en macka och en flaska vatten idag, hjälp nu ska jag frossa.

Sen får jag inte glömma att berätta att jag har skaffat mig en tatuering.
BAM BAM BAAAM!!

Av Andrea - 28 oktober 2013 21:40

Idag har jag och familj suttit i några timmar på nåt ställe i stan (inte polisstationen) för att fotas och skriva på papper för att komma in i Indien. Herre Gud vad stökigt det var! Jag orkar inte skriva igen men det var jobbigt som in i helvete, jag hoppas resan blir värt allt stohej! Pappa blir så himla stressad och blev helt galen. Ovanligt hahaha! Han var på väg att riva hela stället. Lilla pappsen, han har så dåligt tålamod och hett temperament. Men denna gång håller jag helt med honom. Hohoho jag skulle skriva adressen på ett brev, har ju inte skrivit brev på flera hundra år, och råkade säga "Vad ska man skriva?"
Pappa fräser: "VET DU INTE VART DU BOR ELLER?"
Och hon i disken glodde ner i tangentbordet. *Steeelt* lös det om henne. Hahaha herre Jesus.
Sen åt vi lunch på en indisk resturang för att göra alltihopa ännu mer hysteriskt, orkar inte xD

På stället där vi gjorde det jobbiga fanns en kaffemaskin så jag drack en massa varmchoklad. Som nåt sorts lungnande medel haha. Hade även på mig "meangirls" tröjan idag med skam för jag har inga andra kläder... Känns pinsamt att ha rosa, det syns så starkt... och det känns som alla tittar och tror att man är bimbo heh... Nu sitter jag vid teven och tydligen är det den här rosabandet galan och alla är rosa. Nu känns det bra! Så alla som tittade idag tror att jag stödjer fonden, så säger vi för det känns bättre haha. Tummen upp!

Lite kuligt från kamra albumet för att tänka på annat:

Jack: "I think you're a really beautiful person. Maybe not on the outside, but on the inside."

Finn: ...

Haha jag skulle lätt kasta mig över den där soffan också. X)

Av Andrea - 28 oktober 2013 08:10

Måndag fast lov! Yay!

Av Andrea - 27 oktober 2013 17:09

Idag har jag bakat små mini tårtor. Små prinsesstårtor fast i pumpa form. Det var ett pilligt jobb men en rätt kul sysselsättning. Dom blev fula men det var roligt att göra nåt annorlunda för en gång skull! x)

Försök nr 1 jag tappade ut florsockret över hela och försökte borsta bort det:

Försök nr 2, 3 & 4 och sen orkade jag inte mer för idag:

Motljusbild men den hamnade på instagram ändå höhö.
Sen gjorde min lillasyster en pumpatårta med. Hon bakade marängspöken oxå men jag glömde fota dem :S

Sedan kom mormor över på fika och alla ååh:ade och mm:ade och omnomnom:ade, så det blev rätt lyckat ändå antar jag! Gillar inte marsipantårta själv... Blä grädde och marsipan ._. Haha...

Jag tog en liten bit. Så gullig!! Allt som är mini blir så gulligt xD en liten liten tååthaa bit:

Slut för idag tack för idag! Imorgon ska jag till polisstationen o_<

Av Andrea - 26 oktober 2013 17:58

Såå HEEJ idag bakade jag små tårtbottnar. Imorgon gör jag resten och hoppas på att dom blir fina! Gillar inte grädde och marsipan (gör prinsesstårtor) men det verkar kul att göra bakverk av dom sakerna så... Ja xP

Hittade ett väldigt krångligt recept först som bara funkar om man har en våg liksom... (När jag läste det såg jag inte grammen först, haha det blev lite fel i huvudet.) Jag valde att göra ifrån ett annat recept och än så länge ser resultaten okej ut!

Dom har sjunkit ihop lite nu men jag hoppas att jag kan dela dem i tre lager imorgon :P
Addi-oss ammi-goss!

Av Andrea - 25 oktober 2013 15:45

Idag fick vi en överraskning! Eller ja... Vi fick ordna överraskningen. Efter stressigt stök och bök med arga människor, bord och stolar blev det blev tårtkalas för alla estetare!

Imorse hade jag, halleluja, sovmorgon till halv 12 because inställd psykologi. Annars har jag precis gjort klart min relief *gaah pust mina armar-nacke-fingrar värker, hatar lera* och så snackade vi bara lite kort om CATS.

Men nu är det loooooov!!

Av Andrea - 21 oktober 2013 21:24

Detta var en jobbig... FrUktansvärt stel och ångest fylld måndag. Huw varför är jag så stel som jag är?! det var dagens filosofi.

Hittade den perfekta bilden av mig själv på instagram sen. Hahaha min mage!

Av Andrea - 19 oktober 2013 19:19

Idag har jag varit ute och gått med mamma vid Görvelns kyrkogård, bakat KLADDKAKA (nr 3 denna vecka, herre min diabetes) och bakat efterblivna spök-morotsmuffins hahaha. Är helt slut i kroppen nu och min mage värker!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Oktober 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards