Direktlänk till inlägg 23 februari 2017

Sista torsdagen innan lovet

Av Andrea - 23 februari 2017 23:07

Hej!
Nu babblar jag på ordentligt om allt möjligt för plötsligt fanns det mycket att skriva om...

Jag är såå redo för lov! Dock väntar (förmodligen) två omprov direkt efter så jag måste fortsätta plugga, plus inför högskoleprovet hehe får inte glömma det... har jag en plan? Nej. Jag måste skriva ett schema i helgen känner jag.

Idag gjorde jag klart en redovisning inför imorgon. Jag ska prata om eliminationsreaktion och rita upp en molekylformel på tavlan för att visa som exempel. Är ändå enkelt och det känns lugnt men när jag väl står där kommer jag känna annorlunda...
Efter första lektionen blev det den längsta håltimmen någonsin pga borttagen lektion. Kl var 10 och vi har alltid lunch halv ett... Vi försökte plugga fysik ett tag men blev för hungriga tillslut. Vi smög in i matsalen med första klassen istället och åt 1 timme innan vår egna lunchtid, thug life liksom. Nämen haha, på riktigt, det blir världens grej med lunchtiderna på denna skola. Vi kan aldrig hålla oss för i vanliga fall får vi rast kl 12 men ska äta halv ett. Ingen kan hålla sig den halvtimmen och det blir kaos i matsalen för då är typ alla där samtidigt. Kökspersonalen blir arga och vi kan förstå det, men vår lärare har till och med bråkat om det förut och har gjort ett förslag om att få byta med träningsklassen som alltid har fått äta först av alla i flera år. Han tycker det är naturbasarnas tur nu.
Haha jag höll på att skratta rakt ut när han berättade om det "tjafset" för det har som sagt pågått även innan oss. Träningsläraren svarar dock: "Ja men mina elever blir hungriga".
Bra argument?
Och sedan kom det bästa när vår lärare gnällde på minnet av det svaret: "Visst, dom tränar mycket och så, fysiskt, och blir hungriga snabbt. Men ni använder hjärnorna och det går åt mycket energi också. Ni är viktigare, ni ska bli doktor och läkare... Och dom? Dom får muskler som kanske är jätte snyggt. Men inte räddar dom världen."
Hahaha han är så rolig ibland.

Ibland känns denna skola som ett high school på film. Där finns träningsklassen/hälsomedvetarna som alltid går klädda i träningskläder och sprudlar av energi. Där är konstklassen och de skrivande som sitter med block och pennor på gräsmattorna på sommaren. Där finns också de stökiga som alltid verkar ha drama på gång och sedan är det vi vetenskaps nördar som alltid går med näsan i böcker eller plötsligt står i labbrockar och tänder eld på magnesium för att bilda magnesiumoxid... Mm.
Haha det är så komiskt tycker jag. Undrar om det bara är jag som tänker på det...

Efter lunchen stack jag och en annan snabbt till centrum och plockade naturgodis i minipåsar. Köpte med oss frukt till en klasskamrat och skyndade tillbaka lagom till fysikprovet.

Nu ser jag faktiskt dubbelt och måste sova. Godnatt!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 14 juli 2017 19:25

  Det var ju bara ett måste att inleda med detta på min födelsedag. För ja, idag blir jag 22! *kastar konfetti*   Hej föresten! Idag har det bara bakats och bakats. Det har luktat konditori i hela huset men när mamma skalade en gurka, då l...

Av Andrea - 23 juni 2017 18:59


Hoppas ni har det bra vart ni än befinner er just nu! Idag var jag och familjen i Vaxholm och strosade, vi åt brunch och fikade vid vattnet. Det här måste vara typ första gången det var fint väder på midsommar, det var strålande sol! Annars har de...

Av Andrea - 12 juni 2017 08:18

Hallå på er! Jag har blivit så bortskämd i helgen. I fredags var det SKOLAVSLUTNING, äntligen är det över!! På morgonen samlades klassen hemma hos en klasskompis för en champagnefrukost. Det var mysigt och vi hade den bästa stunden på hela året me...

Av Andrea - 4 juni 2017 10:03

Hejsan, hoppas allt är bra med er! Igår var jag och Vicky inne på restaurangernas dag. Det var sjukt mycket folk överallt och Stockholms maraton var ivägen när vi kom upp från tunnelbanan. Fick gå ner igen och upp i andra utgången. Väl inne på fe...

Av Andrea - 30 maj 2017 11:25

Hej igen, hoppas allt är bra!Med mig är det bättre, dock har jag lyssnat på X antal mordfall sedan i söndags så att jag blivit vettskrämd för allt och alla. Verkar ha blivit mitt nya intresse...Mordpodden (lyssnat på allt) och sedan några stycken av ...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards