Alla inlägg under juli 2015

Av Andrea - 30 juli 2015 14:35

Alla har väl sett klippet eller parodier och bilder på Shia LaBeoufs aggressiva inspirations tal "DO IT"? Har knappast gått att undvika om man ägnar mycket tid på sociala medier. 

Men om ni inte vet vad jag menar så lägger jag upp orginalet här.

"The most intense motivational speech of all time."

Jag har inte sett orginalet själv men det ploppar upp Vines på honom överallt så jag har redan hört honom skrika ett antal gånger. Haha orkar inte.

Den här var bara för sann. Den ända jag faktiskt skrattade åt för en kommentar gjorde hela grejen bättre: "My constant internal dialogue".

Av Andrea - 26 juli 2015 13:53

Fick snapchats från min lillasyster.

Haha kom att tänka på en scen i filmen Spy.

Jag själv gjorde någon typ av Gino till mig själv och några misslyckade muffins. Men det blev gott ändå.

   

Av Andrea - 24 juli 2015 16:35

Andrea kan laga mat!
Haha ja, idag lagade jag mat till mig själv. Cyklade till Ica och köpte antihistamintabletter, grönsaker, champinjoner och frukt. Skumt det kändes men det var allt jag behövde. Jag var sugen på thailändsk mat. Vågade dock inte steka kyckling själv så jag valde lax istället. Blev faktiskt gott. Nu har jag rester till imorgon också.

Av Andrea - 23 juli 2015 11:34

Själv var jag på ett pirat-obsession-humör igår. Såg på alla filmer vi hade som innehöll pirater till exempel... Att vara hemma ensam kanske gör mig knäpp. Nä... Jag är bara mig själv.

Såklart var en av filmerna Pirates of the Caribbean. Daah.

Kommer ihåg när alla i 9:an (eller vilket år det var) skulle gå på bio tillsammans och se den fjärde filmen som hade premiär då. Jag följde inte med för jag hade inte vågat se dem än... Hah 15 år gammal. Jag har varit så rädd för allting under väldigt lång tid, ni anar inte. Men det är rätt konstigt, för jag tror att det var under samma tid jag började älska att kolla på Zombie filmer? Och jag följde serien LOST?

Aja logik. Jack Sparrow är rätt läskig.

För övrigt då? Jag håller på att bli galen på mina nässelutslag. Igår var dom i ANSIKTET. Gaah! Så jag tog ett långt bad samtidigt som jag spelade hög musik och åt kladdkaka, vet inte om det hjälpte men mentalt gjode det det. 

Nu börjar jag få ett utbrott på magen. Mamma tog med alla antihistamintabletterna till Frankrike. Bu, men de försvinner nog snart.

Nu måste jag skriva en inköpslista för jag ska laga mat. Vet inte vad bara.

Ciao!




Av Andrea - 22 juli 2015 18:43

Kollade på Titanic eftersom den gick på Tv och jag har nog inte sett den på 10 år... Jag börjar bli gammal, blev alldeles gråtfärdig vid det här ögonblicket... Satt och skrattade åt mig själv sedan.

Uppdatering: En låt jag lyssnar mycket på just nu. Vet inte om det bara är för att min högtalare är bra men jag älskar basen eller vad det kallas (dunka-dunken) i den här låten!

Jag vill hitta massor av ny musik, hatar topplistan eftersom ingenting förändras. Ed Scheeran är kvar efter ett år liksom haha!

Idag såg jag den här filmen och den fick mig att börja gråta på riktigt. Så fint tecknat och en sorglig men fin berättelse. 

Haha min familj åkte spontanaste någonsin till Frankrike för att Smögen blev inställt. Ser det framför mig och ja jag tycker nog att det är skönt att vara hemma ändå. Men det löste sig! (Bästa meningen någonsin ;P )

Av Andrea - 20 juli 2015 22:52

Jag har tjatat om Wicked förut. Men allså jag spelar sönder låten For good just nu. Hörde den igår och jag måste ha missat den förut. Jag har liksom spelat sönder i stort sätt alla låtarna från soundtracket. Men så hittade jag den här och jag dör lite för den är så fin. Älskar var enda låt från hela musikalen ju! Jag måste se den! Ska börja spara pengar sedan drar jag till London.


Början är finast. 

I've heard it said

That people come into our lives for a reason

Bringing something we must learn

And we are led

To those who help us most, to grow

If we let them

And we help them in return

Well I don't know if I believe that's true

But I know I'm who I am today,

Because I knew you...

Av Andrea - 19 juli 2015 19:41

Jag har börjat titta på den här serien igen. Orkar inte, har glömt hur rolig den är.


Vet inte varför jag tyckte att just det här var så kul. Antar att dåliga puns är min humor. När de används aggressivt. Japp. Så är det.

"Just because you´re a dancer doesn´t mean I have to be one too CHA-CHA-CHA."


 

Av Andrea - 19 juli 2015 12:34

What would I pay

To spend a day

Warm on the sand? 

 


Åh skulle inte tacka nej till den här maten just nu, jag är så hungrig!

Eller ta en tripp här vid solnedgången...

Eller sitta här och ta en iskall cola.

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2
3
4
5
6
7
8
9 10 11 12
13 14 15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards