Alla inlägg under oktober 2015

Av Andrea - 31 oktober 2015 17:56

Jag är jätte trött när jag skriver det här och det blir lite väl många bilder på hotellet. Iallafall, det här är lite av det jag har gjort under de senaste 3 dagarna!

Vi landade i ett disigt London i onsdags. Men klimatet var så mycket behagligare än här i Sverige.
Det var dubbelt så varmt och man svettades i vinterjackan. Vissa gick i T-shirt till och med.

Sedan åkte vi taxi till hotellet.
Vi bodde på Ham Yard hotel. Det var så fint! De hade en sådan mysig hemtrevlig inredning som jag aldrig förut har sett på något hotell. Det var underliga mönster och färgkombinationer men det funkade ändå.
Och lyx var det ju. Alla som bodde där var alltid uppklädda och fina.

Sant. Det gick inte att fånga hotellet och inredningens charm på bild. Ser bara konstigt och intetsägande ut.
Jag tog inte ens med mig systemkameran för jag ville uppleva allt med ögonen. Gjorde rätt i det. Det blev 3 väldigt aktiva dagar.

Rummet var stort och jag sov vid fönstret.

Synd att jag inte fotade när det var städat istället...
Men badrummet var också stort. Två handfat, en dusch och ett badkar med en tv! Fanns en radio över toan också. Haha.

Vi bodde i Piccadilly circus, i Soho. Älskade det stället, det var perfekt. Vi hade nära till allt. Har aldrig gått så här mycket. Blev tvungen att nödköpa gympaskor för att jag fick så ont i ryggen.

Fina hotellet på kvällen. Det var lampor i träden och sista kvällen hade varje bord på uteserveringen en pumpalykta på bordet.

Happy halloween!

Av Andrea - 27 oktober 2015 10:49

Blir alltid desperat efter potatis när jag är bakis. Idag hade vi ingen hemma för vi åt upp allt igår och ingen vill handla eftersom vi ska iväg.
Jag fick vända upp och ner på frysen och då hittade jag några potatisbullar. Hah. Åts med chilibearnaise, ugh.

Igår var vi och firade lite Halloween på Berns. Det var fint där men vi fick köa i en timme innan insläppet eftersom det blev hysteriskt mycket folk. Alla var som vilda. Ingen fick plats på dansgolvet tillslut, man blev tacklad. Haha men annars var det roligt!

Fullmånen var stor också. Men den var svår att fota.

Haha så glad att vi typ var bland de första i kön.

Nu ska jag packa och vila. Jag har fått kramp i benen, har gått en mil enligt stegmätaren igår. Krampen blev ännu värre av det. Fattar inte hur jag ska kunna röra mig i London imorgon.

Jaja, hej för idag!

Av Andrea - 25 oktober 2015 17:32

Majestätiska svanar... Sågs vid Ulriksdal när vi promenerade i lördags.

Mini kaktusar, så söta!

Haha jag stod och dum stirrade på såsen jag hällde över pajen för ett ögonblick, jag var rädd att det var vitlökssås. Men det var det inte. Pju.
Och det där med oregano blommor... Mallorcas hjärnsläpp som sagt. Glömde bort vad orkidéer hette en dag.

Jag och lillasyster försökte pyssla lite till halloween också. Hon gjorde de mesta själv måste jag säga. Jag gjorde en morotskaka haha.

Bild från dagens promenad i guldskogen, som inte gick att fota för färgerna ville inte samarbeta med kameran.

Ciao!

Av Andrea - 23 oktober 2015 23:26

Chokladsmet, mardrömmar och en himla massa mat. Så samanfattar jag mitt senaste dygn.

Av Andrea - 20 oktober 2015 23:10

Vad gör jag för att bli på bättre humör då? Jo, jag kör maraton på YouTube.

Igår hittade jag SORTED Food kanalen. Det är en matlagningskanal som hålls av fyra "cheeky british lads". Ben, som har glasögon, är den som lagar maten egentligen och de andra hjälper till... Det är hysteriskt i köket ibland. Vad jag fattar det som, har de alla varit kompisar sedan skolan och de gillar att driva med varandra. Särskillt när de är tillsammans allihop i samma klipp.


I två hela dagar har det här varit min underhållning... Förstår ni... Varför har jag en blogg ens, vad händer i mitt liv?!

Och jag har skrattat mycket.

Deras personligheter är bara för roliga ibland. En vill vara seriös och visa sin passion för matlagning, sedan kommer hans tre kompisar som gillar att misstolka allt han säger och beter sig som barn. Hur kan man inte låta bli att tycka om dem?  

Jag visste inte vilket av alla klipp jag skulle välja att lägga upp haha, men här är två random utvalda för er som också har tråkigt och inte vet vad ni ska göra med era liv.

Eller för er som är intresserade av Cheesecake och Jelly fruit slices! YAY!


Av Andrea - 18 oktober 2015 17:08

Igår testade jag att göra Onigiri.
Japanska risbollar med fyllning helt enkelt. Jag har varit nyfiken på det väldigt länge.

Plus -jag gillar att laga nya rätter!

Visst, tänker ni som bara sett bilder på Arrabiata och tomatsås här, hahaha...


Iallafall, det blev risbollar (trianglar egentligen) med tonfiskröra i. Egentligen kan du fylla dem med vad som helst, men jag valde att prova tonfisk och majonäs eftersom det verkade vanligt. 

Jag var skeptisk i början. Jag hatar nämnligen majonäs och har en negativ åsikt om tonfisk, av gamla barnsliga själ. Jag skulle ha kunnat haft avokado och gurka istället men det hade smakat likadant som jag brukar göra min sushi.

Jag är envis på ett konstigt sätt.


Ärligt talat vet jag inte vad jag tyckte om smaken.

Antar att man kanske måste äta det ett par gånger innan man vänjer sig. Det var inte så farligt, helt okej ändå. Jag ska dock testa en annan fyllning om jag får för mig att göra dem igen. Jag åt två stycken innan jag tröttnade på smaken.

Men visst blev de gulliga!

Och varför ville jag smaka just Onigiri?

Jo, därför att det alltid brukar ätas i anime/manga/japanska filmer som jag brukar titta på. Så jag har nästan alltid velat prova det. Det är nörden i mig haha. Dessutom är det som "matsäck-färdigmat" i Japan. Jag såg bilder där de finns sånt här i mataffärerna istället för inplastade mackor tillexempel. Åh, jag skulle lätt kunna byta mat med dem. Sushi istället för köttbullsmacka liksom, tjohej!

Nä förresten, koreansk mat skulle jag hellre vilja ha om det gick att byta. 


På tal om anime. Det går liksom inte att se en enda anime utan att bli hungrig och suktad på asiatisk mat.

Jag menar kom igen... Vad är det där? Hur smakar det? Jag vill också ha!

 

Till lunch/middag idag fortsatte vi med det Japanska temat.

Det blev äntligen sushi! Mer eller mindre.

Som jag har längtat. 

Det blev lite slavrigt ihop slängt sådär, jag blev sjuk igårkväll så det blev mamma som fick göra allt fast ansvaret var mitt. Haha synd.

Av Andrea - 16 oktober 2015 22:26

Har dessvärre bara den här på lagret från "hänt i veckan"-

Trevlig helg!

Av Andrea - 13 oktober 2015 16:00

Herrä min get, nu är en slut.

Jobbade med små barn igen, vilket jag inte har gjort på länge. Är van med äldre ungar som kan prata nu. Men det gick väl hyfsat, halvt passiv kanske... Fick ett glas mjölk i knät också. Haha. Imorgon och på torsdag ska jag tillbaka och då får jag göra bättre ifrån mig. Lev och lär, gör om gör rätt. Eller hur det går.


Dock märker jag att mina allergier reagerar väldigt mycket på det här. När jag kom hem och skulle hoppa in i duschen såg jag att jag hade utslag över hela överkroppen. 

Lagom härligt.


Nä imorgon får det bli en bättre dag!


P.S Jag är jätte sugen på sushi...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5
6
7
8
9
10 11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards