Alla inlägg under mars 2017

Av Andrea - 18 mars 2017 17:09

Vilket grått väder det är ute tänkte jag och gjorde blåbärsmuffins för att liva upp humöret som har varit lika grått alldeles för länge. Tyvärr råkade jag blanda i bären i smeten så allt blev lila... därav blev de grå i ugnen när de gräddades... Hah.

Dock gjorde pappa den här färgbomben på frysta hallon som jag tyckte mycket om. Drinken heter "Monkey business" och ska egentligen göras på jordgubbar.
Jag tyckte däremot att det var riktigt gott med hallon då det är lite syrligare, och jag kan tänka mig hur god den kommer vara under sommaren!

Annars har dagen bestått av klipp med Hans Rosling, han som lämnat oss när världen behöver honom som mest. Vilken människa alltså.

Ta hand om er!

Av Andrea - 13 mars 2017 12:47

Hej, jag har aldrig känt mig så inaktiv. Dock händer det liksom inget och jag mår inte direkt toppen. Är inaktiv rent allmänt.

Dagens plus och minus:
-Vaknade försent
+Fick skjuts till skolan och kom i tid
-Nästan alla var försenade inklusive läraren
+Inställd lektion efter lunch, slutade 12
+Jag promenerade hem i SOLEN
-Blev "cat-called" av en mellanstadieelev på vägen

Alltså fy på den sista. Ska man gå nu och känna sig kränkt av ett jäkla barn?? Hur fasen uppfostrar folk sina söner, de potentiella skitstövlarna som ska ut i världen och härja?
Nä, jag blir besviken.

Nu ska jag fortsätta hem, sätta mig ute i solen och plugga där det är lä. Hoppas vi har glass, är sugen på chokladglass.

Ha det bra!

Av Andrea - 9 mars 2017 10:43

Nu har jag inte skrivit på ett tag... sanningen är att jag helt enkelt prioriterat annat. Har glömt att dagarna försvunnit så fort.

Hej på er iallafall!
Igår på Kvinnornas dag spelade vi ett quiz med kemifrågor som handlade om allt vi gått igenom fram till nu. Skrattade lite åt allas fåniga spelnamn för vi fick chansen att vara anonyma. Någon hittade på "Snowhater" och "Kenny Starfighter" och sen skrev nån "Bob" och "Linnea". Haha.

Sedan bjöds det på prinsesstårta och allmän diskussion med hela skolan om kvinnors rättigheter. Någon tipsade om att det skulle vara en flashmob på centralen men tyvärr missade jag den. Hade velat se!

Idag är det däremot botten. En ledsam dag, inte bara för mig. Det har varit en tung morgon och jag känner mig som en svullen tomat i ansiktet på gränsen till gråtfärdig. Fick skjuts till skolan och nu sitter jag här på fysiklektionen som ett tomt skal.
Ville ju göra en förändring men det var svårare än trott. Fan less jag blir på allt.

Av Andrea - 2 mars 2017 10:45

Hej!
På semeldagen var familjen och jag på Ulriksdal och åt vegetarisk buffé, favoriten var "Thai-rätten". Tyvärr fick det en eftersmak av koriander och då ville jag inte ha mer. Hehe. Blä...

Hade velat baka semlor själv men det blev ingen överhuvudtaget. Såg däremot minisemlor i deras disk. Verkar som alla ätit minis i år. JAG VILL BAKA!

Det blev inga semlor därför att vi skulle iväg och träna. Blev en hälsodag och det behövdes nog. Allt jag gjorde var att pröva maskinerna men jag har fortfarande träningsverk idag. Det kanske säger en del.

Igår var vi på Söder och gick lite i affärer. Jag såg ett par svin snygga byxor som tyvärr satt svin fult på... men jag ska ha sånna ändå bara jag hittar rätt passform!
Sedan åt vi en liten lunch i Söderhallarna där vi för övrigt såg Stellan Skarsgård. Jag lägger aldrig märke till kändisar men så hörde jag pappa "psst:a", peka mot honom och sjunga "mamma Mia!"
Haha alltså.
Tyvärr var lunchen (Vietnamesiska vårrullar) som vi åt inget för oss då det var proppat med koriander igen. Panik. Blev tvungen att köpa lösgodis för att få bort eftersmaken.
Älskar asiatisk mat men varför ska den där förbannade växten vara så populär i asien? Den smakar liksom obehagligt, bärfis. Som om man äter något man inte borde, typ en tvål.
Aja!

Idag vet jag inte vad som väntar. Kommer knappt upp ur sängen men jag ska göra mitt bästa. Hej så länge!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards