Alla inlägg under september 2015

Av Andrea - 29 september 2015 17:49

 

Jag har kollat på den här serien hela dagen och är klar med första säsongen. Netflix är sega på att lägga upp avsnitt, antar att det dröjer tills jag får se resten. Jag har blandade känslor vad gäller omdömet.

Det är så spännande nu och jag vill se mer!

DOCK och TYVÄRR har jag inte fastnat för några karaktärer alls tror jag? Har märkt att jag stör mig på de flesta faktiskt. Haha... Ändå fastnar jag. Jag tycker att några av huvudkaraktärerna inte ens har någon personlighet? Han till höger om tjejen i mitten är typ bara där för att skapa triangeldrama känns det som. Tjejen längst till höger, hennes kärleksliv gick väldigt fort fram och tillbaka och jag vet inte vad...

Som ni kanske märker, ger jag mitt största minus till kärleken i serien. Allt jäkla kärleksdrama? Känns inte på riktigt och det är jätte fjantigt. Plus cliché scener.
Ni vet:
-Lär tjejen att sikta med ett gevär genom att hålla om henne.

Typ sånt haha. Annars är det mest att saker går för fort, det känns hastigt. Man hinner varken lära känna karaktärerna eller känna kemin mellan dem innan alla redan varit med alla. Ja... Nu överdriver jag kanske. Men allt utspelar sig under typ mindre än 20 dagar eller något... folk dör och det blir krig liksom. Hur har de tid? 

Haha hej jag hatar kärlek!


Annars då? Jag oljade in håret i kokosolja och har nu tvättat håret. Jag hoppas att det inte ser alltför fett ut imorgon. Plus, den obehagligaste smiley gubben någonsin!

 

Av Andrea - 28 september 2015 19:44

Låten som jag blir gladast av just nu är Easy Love av Sigala. Såg videon nyss också. Sjukt duktiga dansare!

Annars har jag lagat mat åt en armé haha. 

Nämen jag gjorde gratinerad gnocchi, hemmagjorda gnocchis minsann. Tog hela dagen kändes det som men det var kanske värt det.      

Av Andrea - 28 september 2015 09:45

Igår rullade vi hem från farmor och farfar. Farmor firades i förväg för hon fyller år imorgon.

Av Andrea - 26 september 2015 12:28

Mitt hår har blivit sjukt. Det verkar må dåligt liksom, stackars hår. Mamma tror att det har med mina allergier att göra för hela kroppen påverkas ju av det.
Det känns jätte torrt, hårbotten är så öm att jag knappt vågar dra i håret och jag tappar ännu mer hår än vanligt. Det är inte som att jag blivit tunnhårig direkt haha, det är fortfarande tjockt. Men jag känner att det är något fel på det. Känns som att det samtidigt blir fett direkt efter dusch vilket är jätte olikt från hur det brukar vara. *suck*
Ska testa dränka det i olja och se om det blir bättre någon dag.

Jag skrattade åt mitt eget skämt och åt byggjobbaren som var här igår och iförrgår... Han pratade med sig själv hela tiden.

Av Andrea - 25 september 2015 11:25

Just nu tittar jag på en ny serie. Wooh. Jag får mycket nytta gjort, jag vet.
Den verkar rätt okej faktiskt, något som jag säkert kommer gilla och den kan nog bli bättre. Har bara sett pilot avsnittet än så länge. Spänning och Science fiction. Desmond från Lost är med också.
The 100 heter den!
Den handlar om 100 tonåringar som skickas tillbaka till jorden som har varit obebodd, vet inte hur länge, men länge. Och ja, intriger.
Det enda jag stör mig på är att "alla" karaktärer är tonåringar och SÅKLART ska de ha de vanliga tramsiga ungdoms-bok personligheterna. Känns så stereotypiskt hahah. Vet inte om ni förstår vad jag menar men ja.
Men som sagt, jag har inte alls sett mycket och ska fortsätta se avsnitt 2 nu!
Jag hoppas de utvecklas och storyn blowar my mind away. Saknar det med serier. HERRÅ!

Broccoli och blomkål gratäng...

Av Andrea - 24 september 2015 15:55

Jag bakade havrebollar på en liter havregryn igårkväll. De blev väldigt goda...
När jag gick och la mig sedan var pappa fortfarande uppe. Hörde hur kylskåpet öppnades och stängdes med jämna mellanrum.
Nu är dom nästan slut. Haha.

Av Andrea - 20 september 2015 21:04

Har visst blivit ett eget ord "Spontanbio". Fastnat på t9.
Men ja idag var jag på spontanbio med Vicky och vi såg Maze runner 2. Blev positivt överraskad även om handlingen är sådär egentligen. Zombies och action! Jag gillar.
Kommer inte ihåg mycket från första filmen så det kändes verkligen spontant att se andra delen utan att veta vad den handlade om. Borde göra så oftare. Trailers spoilar ofta för mycket.

Innan bion åt vi glass.
Fastän jag lovat mig själv att aldrig äta "gör-den-själv-glass" igen, var det just det jag åt. Men nu ska jag nog aldrig köpa det mer hahh...

Hade kul idag, imorgon får jag hoppas på en lönsam jobbdag istället.
Måndag here we GO!

Av Andrea - 20 september 2015 11:53




Bilder från igår. En poetisk liten trädgård.

             

Sedan bakade jag en hallonpaj med lite plockade blåbär i.

  

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26
27
28 29
30
<<< September 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards