Alla inlägg under oktober 2016

Av Andrea - 28 oktober 2016 15:21

Nu är det loooov!
Så välförtjänt tycker jag ändå efter allt slit och stress.
Seminariet idag gick bra, tyckte faktiskt att jag gjorde bra ifrån mig om jag får säga det själv. Tänker vara stolt över mig själv iallafall haha.

Nu ska jag hem och njuta över att få vara hemma bara. Att vara ledig. Tänk om jag kunde se mig själv nu för ett år sedan.
Ha det bra!

Av Andrea - 27 oktober 2016 18:21

Hej på er hoppas allt är bra med er!

Denna tortyrvecka börjar lida mot sitt slut. Idag fick vi det värsta av det värsta avklarat iallafall... nämligen matteprovet som tog över 3 timmar att göra. Omprovet är spikat!
Imorgon kör vi seminarie igen fast i biologi. Måste välja vad jag ska snacka om...

Metafor för min upplevelsen inom matematiken:
När någon frågar en om ens hälsa är bra...
Och man svarar: "Konditionen har väl aldrig varit den bästa, brukade springa lite förr men jag skulle vilja komma igång på riktigt!"
Sedan har man plötsligt anmält sig till militären... :)

Naiv.

Haha jaja! Jag ska försöka tänka "det löser sig" och kämpa vidare. Komvux finns ju alltid.
Köpte en chokladkaka på hemvägen som jag tänker tröstäta nu...

Hej så länge!

Av Andrea - 25 oktober 2016 16:24

Hej! Hoppas ni mår bra.
Det börjar bli den tiden på året när julsångerna ploppar upp i huvudet. Såklart har jag kommit på mig själv med att nynna på den tråkigaste av dem alla. Nämligen: Gläääns över sjööö och strand!
Annars är jag frustrerad över att jag inte får se Walking Dead... säsong 7 hade premiär i USA i söndags och gick kl 24 i måndags. Alla säger att det var intensivt och rått. Blir ännu mer nervös. Uuuh lär må illa efteråt.

Idag har vi pluggat och pluggat matte allihop. Mitt mål just nu är att få iallafall ETT rätt på provet om det inte är för mycket begärt... Herre vilken mur som rest sig under den senaste veckan. Blir rätt ledsen. Får ta det som det kommer och fokusera mer på de övriga ämnena istället.

Är toppslut nu och ska ta en tupplur eller ägna mig åt någon annan form av passiv aktivitet eftersom jag inte kan sova haha.

Någon som är bra på att sova är Chaison. Man hör hur ansträngd hans andhämtning är när han ligger sådär med ansiktet inklämt... Knäpp. Låter som en gammal gubbe när det rosslar och piper i nosen haha.

Av Andrea - 22 oktober 2016 23:44

Hej!

Började dagen med att trampa på glas direkt när jag klev utanför sovrummet. Någon hade tappat en tavla för några dagar sedan tydligen. Fick världens minsta sår men blödde ordentligt. Så mysig morgon!

Åt scones med sylt till frukost och skrev på hemtentamen i biologi. Nästan klar nu.


Ska egentligen sova nu men är helt uppe i varv. Att jag skulle fangirla låter fel för jag är allt annat än glad just nu så öh... Jag har bara en ren nördattack helt enkelt.
Jag har just sett det sista avsnittet på säsong 6 av Walking dead och jag dööör! Det kan inte sluta såhär! Vet inte vart jag ska ta vägen om jag inte får se fortsättningen?! Säsong 7 har premiär snart men jag orkar inte se ett avsnitt i taget en gång i veckan mitt i natten en vardag med 100 reklampauser. Sådant blir man totalt vansinnig på.
*Spoiler*: Avsnittet slutar med att någon av karaktärerna blir ihjälslagen efter en "Ole-dole-doff" utmaning... men man får inte se VEM av dem det blir? En av männen lät det som... Uuh! Kommer gråta om det var Carl. Det jobbiga är att alla karaktärer tillhör ens favoriter på olika sätt så kommer bli hemskt vilket som. Sedan vet man inte säkert att den dog heller... Snälla låt honom överleva. Gaah! Ge mig nästa säsong nu tack. Ok?

Förövrigt lyssnar jag sönder på Liams senaste framträdande i idol. Nu är det däremot fangirl moment. Men hör på mig. Övergången från rappen till sången... Alltså just när han sätter den där första höga tonen... Det är bra. Ville bara säga det. 

Övriga framträdande jag gillat var Oskars "Fix you". Faktiskt bättre än originalet måste jag säga även om sången är väldigt djup och personlig. Men han har så klar röst att man blir gråtfärdig om man faktiskt förstår texten. 

Av Andrea - 21 oktober 2016 10:24

Godmorgon! Hoppas allt är bra.

I onsdags planerade jag och 2 andra från den gamla klassen från i våras att se en skräckfilm på bio... vilket ledde till att vi åkte in samma kväll och kollade på "Don't breath" kl 21:30. Ännu en spontanbio.

...

Filmen var okej, lite jobbig då den mer var stressig än läskig liksom. Men det var kul att åka in iallafall och träffa dem utanför skolan igen. Blir ju bara korta hej i korridorerna annars. Sedan var det skönt att slippa ta sig till skolan dagen efter hehe. Hade inte kunnat följa med annars.

Nu ska resterande dagar bestå av plugg och återigen plugg. Planerar att bli helt klar med biologin idag. Heja mig!

Hej så länge!

Av Andrea - 19 oktober 2016 16:26

Hej!
Hoppas allt är bra med er. Mitt sista inlägg lät ju lite deppigt så jag måste inflika att jag har haft det bra under de senaste dagarna. Eller humöret har varit bättre iallafall och jag har fått saker gjorda.
Nu har min klass studievecka men jag har jobbat i skolan varje dag i grupp och nu blev vi äntligen klara med 3 uppgifter!
Bästa känslan är att få bocka av listan. Det är så befriande att se saker bli gjorda och att det går framåt.

Himlen sprack upp när jag kom hem och solen kikade fram. Det kändes som himlen log när det hände. Blev genast gladare.
Det har varit så grått och dystert att jag fasar inför perioden framöver då löven trillat ner och blivit brunsvarta. De röd-orangea färgerna just nu livar ju verkligen upp allt det färglösa runt omkring.

Får lust att skriva om glädje av någon anledning. Typ små fjuttar av glädje som kan dyka upp under dagarna när man befinner sig i skolan.
Det brukar vara:
1. När människor ler när de hälsar. Även om de inte ens säger "hej" högt så ler de när de ser en.
2. Folk som skrattar även om man sagt ett dåligt skämt.
3. När man möter en annans blick med gemensam förståelse utan att säga ett ord...

Ja haha, det är iallafall 3 små ögonblick i vardagen som jag brukar bli glad av.

Av Andrea - 16 oktober 2016 23:02

Hej!
Idag har jag tränat lite och pluggat mycket. Fick snapchat från Julia som också pluggade men hon hade lyxat till det med blomkål, gurk- och mortotsstavar med dipp. Åh! Fick sjuka cravings efter det och skrev en inköpslista till imorgon haha.

Något som dock sabbade dagen rätt mycket var drömmen jag hade inatt. Somnade först och främst efter 2 tiden... Borde föresten skapa en "dröm-mapp" för mina drömmar då det är kul att analysera. Jag har skrivit det förut, eller hur?
Drömde dock inte en rolig dröm men det var väldigt tydligt för mig vad den handlade om... Men tänker inte förklara vad jag tänker utan bara skriva ner den. Kanske går att tolka den på andra sätt?
Det är alltid oklart hur en dröm börjar men jag stod ensam iallafall...
Jag promenerade ensam och hade nyss lämnat något, en plats kanske. Men så hörde jag steg och prat som närmade sig bakom mig. Jag vände mig inte om för att se vilka det var, men jag tittade upp när de passerade mig. Det var en mindre grupp vanliga människor bara, och de skrattade åt vad de pratade om och skyndade med raska steg iväg framför mig.
En av dem känner jag. De fortsatte framåt utan att se sig om och försvann snabbt ur synhåll.

Jaha! Nu är det dags för en ny natt iallafall, har bäddat ner mig men måste upp igen och sätta in nattskenan som jag glömt. Överväger att strunta i den men får ont med en gång känner jag hehe.
Godnatt iallafall och sov så gott!

Av Andrea - 15 oktober 2016 09:25

Godmorgon!
Igår hade jag en seg dag. Försov mig en timme men fick skjuts som tur var. Kände mig som en slemmig snigel hela skoldagen och ville bara hem. Usch verkligen ingen bra dag.

När jag kom hem duschade jag och bytte om för kl 7 åkte jag in till stan med min kusin. Vi hamnade på Ljunggren där vi åt en riktigt god spicy tuna sushi. Det bjöds även på varma edamamebönor innan vi fick maten och Gud vad gott det var när man var stelfrusen och hungrig.
Vi delade på en efterätt som också var i min smak.
Snackade ordentligt om lite allt möjligt och det kändes bra att få ur sig tankarna. Dagens bästa verkligen!

Suddig bild haha, synd att det inte ser lika gott ut som det faktiskt var!

Idag och veckan framöver kommer bestå av så mycket plugg. Dags att sätta igång...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards