Direktlänk till inlägg 8 maj 2017

Tankar en måndagkväll och recension av serie

Av Andrea - 8 maj 2017 22:59

Efter ett samtal och en sväng förbi Apoteket slutade den här dagen bättre än vad jag vågat hoppas på, vilken enorm lättnad! Jag måste lägga det på minnet. Nu ska det nog ordna sig, det är vad jag jobbar för.

Hej igen föresten och hoppas allt är bra med er!
Jag måste få prata av mig om en sak... vad jag tycker om "13 reasons why" (hehe). Hur skulle jag kunna låta bli att se den när den exploderade överallt på internet?
Det finns många olika åsikter om den och jag ville ta reda på mina egna. Till att börja med landade den väldigt rätt i tiden för mig känslomässigt. Därför blev jag snabbt berörd. Jag såg den tillsammans med mamma och lillasyster förra veckan, och på lördagen såg vi finalen. Tillsammans grät vi oss genom den och jag kan nog tacka den för det. Visst har jag blivit blödigare genom åren men jag gråter fortfarande för lite. Äntligen kunde jag lätta på trycket även om jag kände mig som en urvriden trasa efteråt. Men då kunde jag uppskatta en härlig kväll med drinkar mycket mer tillsammans med släkten samma lördag.
Ärligt talat tyckte jag inte alls om serien förens det bara var 4 avsnitt kvar. Därefter blev den jäkla bra, mer hemsk, komplex, trovärdig karaktärs utveckling och sorglig.
Jag vet inte vad jag ska ge den för omdöme då jag kan hålla med om att den glorifierar självmord på ett sätt, och sedan att vissa delar i serien inte blev trovärdiga för mig.
Däremot gillade jag att den ändå kunde ifrågasätta viktiga teman. Som mobbing, självmord, våldtäckt osv. Något var annorlunda även med perspektivet, det fanns ett mer tjejperspektiv. Det gjorde att jag blev förvånad då man är van vid att allt är så himla amerikanskt? Vet inte om jag får fram vad jag syftar på... Men serien får poäng av mig för det. Det finns liksom utvecklingspotential för framtida ungdomsserier osv vilket är skit viktigt. Mer sånt tack!
Inget slår dock SKAM än så länge men åh vad jag har längtat efter en sådan här utveckling! Heja framtiden!

 

Musik:

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 14 juli 2017 19:25

  Det var ju bara ett måste att inleda med detta på min födelsedag. För ja, idag blir jag 22! *kastar konfetti*   Hej föresten! Idag har det bara bakats och bakats. Det har luktat konditori i hela huset men när mamma skalade en gurka, då l...

Av Andrea - 23 juni 2017 18:59


Hoppas ni har det bra vart ni än befinner er just nu! Idag var jag och familjen i Vaxholm och strosade, vi åt brunch och fikade vid vattnet. Det här måste vara typ första gången det var fint väder på midsommar, det var strålande sol! Annars har de...

Av Andrea - 12 juni 2017 08:18

Hallå på er! Jag har blivit så bortskämd i helgen. I fredags var det SKOLAVSLUTNING, äntligen är det över!! På morgonen samlades klassen hemma hos en klasskompis för en champagnefrukost. Det var mysigt och vi hade den bästa stunden på hela året me...

Av Andrea - 4 juni 2017 10:03

Hejsan, hoppas allt är bra med er! Igår var jag och Vicky inne på restaurangernas dag. Det var sjukt mycket folk överallt och Stockholms maraton var ivägen när vi kom upp från tunnelbanan. Fick gå ner igen och upp i andra utgången. Väl inne på fe...

Av Andrea - 30 maj 2017 11:25

Hej igen, hoppas allt är bra!Med mig är det bättre, dock har jag lyssnat på X antal mordfall sedan i söndags så att jag blivit vettskrämd för allt och alla. Verkar ha blivit mitt nya intresse...Mordpodden (lyssnat på allt) och sedan några stycken av ...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards