Alla inlägg under januari 2016

Av Andrea - 30 januari 2016 15:45

Hej!
Idag har vi storhandlat och köpt lite blommor. Vi ska testa göra pizzadeg på blomkål, så jag har kokat en stor sats tomatsås. Hade i för mycket habanero utan att veta om jag gillade det eller inte. Nu är den räätt stark. Tyvärr gillar jag hettan från vanlig chili bättre. Habanero chilin är typ kallt stark, lite friskare? Alltså jag vet inte hur jag ska förklara det. Känns som det är samma slags "hetta" som i mint eller tandkräm typ. Mer svidande...
Haha okej. Det spelar ingen roll.

Vi köpte tulpaner till farfar som fyller år imorgon. Känner vårglädje och längtar till påsk!
Ops! särskrivning.

Vi tittade även in på Matvärlden. De delade ut lite provsmak. Jag tog en mini sushi.

På eftermiddagen nu har jag skrattat åt Vickys Siri som blivit ond.

Siri är en omedveten mobbare för hon missförstår. Ser så roligt ut. 

Kram!


Av Andrea - 28 januari 2016 19:13

Uj uj, usch vilket ruggväder. Det blåser och det är snöblandat regn. Värsta vädret som finns.

Är som vanligt hungrig och sugen på fika. Börjar bli tjatigt, jag vet. Meeen idag fick jag reda på att Fettisdagen är den 9/2. Googlade efter datumet och hittade en semelfanatisk hemsida pågrund av det. Jag undrar och hoppas att jag får äta åtminstone en semla då. Haha.
Men alltså. En hel planering... Tyckte det såg roligt ut.


Okej jag ska sluta prata om semlor nu. Istället ska jag leta efter ett recept på "Baba ganoush". Det låter påhittat, som The sims språket. Men det är en röra på aubergine, en hummus ungefär.

Hejhopp!

Av Andrea - 27 januari 2016 09:20

Hellå, 

Jag har precis varit och spänt tandställningen för kanske sista gången! Nja jag kommer säkert få ha den i 2 månader till. Nu har jag iallafall fått gummisnoddar och det betyder att slutet är nära! Nu hänger allt på mig sa han. Jag måste komma ihåg att spänna den själv varje morgon och kväll. 25 timmar om dygnet ska snoddarna vara på, alltså hela tiden. Känner att käken får träningsvärk. Men jag vänjer mig nog om 3 dagar.
Nu väntar jag på tåget och är rääätt så hungrig. Hann inte äta frukost imorse och det luktar nygräddade kanelbullar här. Och varmt kaffe...
Dör. Vilken pina.


Köpte en liten present till mig själv. Treat yo self.


Herrå!


Av Andrea - 26 januari 2016 07:45

Hej!  

Idag vaknade jag med ett uppsvullet öga på vänstra sidan. Såg genom en smal springa. Det var säkert en vagel eller något sånt fräscht.
Skulle på möte också och det kändes som någon slagit mig i ansiktet. På vägen hem klev en barnvagn på bussen med ett brandalarm till unge i. Kände hur öronen pajade också.
What a Day.

Av Andrea - 25 januari 2016 14:48

Jag försöker hålla mig borta från det värsta sockret och vitt mjöl. Framförallt det allra onödigaste. 

Alltså socker eller "godis" är egentligen inget jag saknar. Värst är vitt mjöl. Jag har inte förstått hur mycket av min kost som består utav vitt mjöl förens nu när det är förbjudet. Saknar pasta och mackor. Just för stunden är jag sugen på en grillad smörgås med smält brieost. Åh. Jag skulle kunna trycka i mig en hel baguette också. Skulle kunna gråta för en semla.

Vill så gärna baka.

 

Om den där med hallongrädde i är gjord på kladdkaka, måste jag smaka någon gång.


Det finns tydligen en riktig kladdkake semla. Men den ser inte särskillt god ut...

 

Så fina.

Dör. Jag måste sluta nu. Pappa såg att jag googlade på semlor (egentligen WeHeartIt) och han skaka på huvudet och skrattade åt mig. 

Vi hörs!

Av Andrea - 24 januari 2016 18:13

Igår blev det middag hos kusinerna. Vi åt bulgogi från Koreana, en farligt god chokladefterätt (dör) och för mycket godis för min del.
Ajabaja!

Ja. Bioplanerna går sådär, tackar som frågar. Haha.

Hej så länge!

Av Andrea - 22 januari 2016 13:56

Jag har inte skrivit här på jättelänge. Det har inte hänt något annat än att jag har mått dåligt, hämtat medicin och haft olika samtal. Så ja, därav dålig uppdatering. 

En bild på sushin jag åt förra veckan tror jag? Den var inte så god och föll ihop när jag försökte plocka upp den med pinnarna. Tyvärr blir en kräsen när en har fått smaka bättre sushi.

Lakrits bollar gjorda på dadlar, lakritspulver, kokosfett och lite kokosmjöl. Jag mixade även i lite havregryn och cashewnötter för att blanda ut det, innan jag rullade dem i kakao. De blev lillasysters nya favoriter! Mina med skulle jag kunna säga. Har varit jätte sugen på lakrits men ska inte äta godis längre. Så de här var perfekt!

Grundreceptet hittade jag på: http://anja.elle.se/raw-lakritsfudge/


Och en bild från idag när jag gick en ofrivillig långpromenad pga glömt busskort. Håret frös ihop. Jag själv frös så mycket att jag tillslut kände mig varm.

Av Andrea - 15 januari 2016 18:05

Idag var det iskallt och vi frös ihjäl i bilen på vägen in till stan eftersom värmen dött.
Vi åt sushi på Indio Kitchen för att fira mamma och pappa för att de varit tillsammans i 30år.

Min var jätte god med tonfisk men den gick inte att fota. Hehe.
Matilda valde lax!

Nu sitter vi alla och ser "Hector and the search for happiness". Alltså vill gråta lite även om jag inte sett hela. De tar upp en av mina värsta mardrömmar vid ett tillfälle och det triggar igång känslorna. 


Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4
5 6
7
8
9 10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards