Alla inlägg under juni 2015

Av Andrea - 30 juni 2015 16:52

Jag och Matilda köpte ingredienser till tårtan vi ska göra imorgon. Och vi kunde inte låta bli att köpa den här söta lilla godispåsen!

Sedan blev det Netflix och "pyssel".

Av Andrea - 29 juni 2015 22:53

Av Andrea - 28 juni 2015 21:37

Som sagt, idag firade vi mormor men hon fyller år på riktigt imorgon. Vi fick smaka en annorlunda förätt. Det blev vindruvor och tomater i ugn. Mysko men helt okej, faktiskt rätt gott. Var skeptisk till en början. Till varmrätt blev det kyckling med ris och till efterätt hallonmousse med rabarberkompott. Sedan blev det en tårta till fikat.
Jag har en mat-bebis i magen nu som Vicky uttryckte sig en gång. Tycker att det är en passande beskrivning haha!

Av Andrea - 28 juni 2015 13:51

Av Andrea - 26 juni 2015 21:59

Jag säger ofta att jag är lite "meh" vad gäller italiensk mat. Men så lagar jag samma jäkla rätt hela tiden haha. Jätte god!

Just nu sitter jag och tittar på den nya succé serien som endast har 12 avsnitt än så länge men blev jätte hypad på så kort tid. Sense8 heter den. Än så länge är det inga utropstecken för min del. Bara fler och fler frågetecken. Liksom Lost går handlingen inte att förklara. Sayid, eller Naveen Andrews som han heter på riktigt, en skådis från Lost är faktiskt med i den här också. Det mest intressanta just nu är att man får se väldigt olika kulturer med olika huvudpersoner som har en övernaturlig förmåga gemensamt.
Det ska bli spännande att se hur det ska sluta.

Av Andrea - 25 juni 2015 17:24

Idag har jag fått tag på nödvändiga saker. En jacka tillslut och ett tjockt block med många blanka sidor i. Sedan ett par jeans och Skittles som man fick gratis.
Till lunch åt vi sushi, Yay! Därefter blev det god glass igen. Jag valde smakerna passionsfrukt cheesecake (jag vet?!) och hasselnöt. Så goda.

Av Andrea - 24 juni 2015 22:56

Idag åt vi super god glass under mammas lunchrast på Scarfo gelateria i Ålsten. Jag valde jordgubb och mörk choklad. Mums! Det brukar vara jätte långa köer där men idag var det tråkigt väder så vi var nästan ensamma.

Annars åt jag senast glass, och även den enda glassen på hela semestern, i Palma! Fick provsmaka pina colada och de spelade Bailando med Enrique Iglesias och skrek "Pina Colada!" och ringde i en klocka. Haha asså åh jag saknar Mallorca nu.

Av Andrea - 23 juni 2015 21:24

Jag vet. Nu har jag skrivit 3 inlägg under en och samma dag. Iförsig har jag inte bloggat på ett tag.
Iallafall, jag såg precis Kingsman: the secret service och jag trodde liksom att jag var trött på britter... MEN.

Sod off!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24 25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards