Alla inlägg under november 2016

Av Andrea - 30 november 2016 11:06

Nu ekar julmusik i öronen efter att ha lyssnat på Håkan flera dagar i rad och sen har jag dessutom haft en rad olika lyrics i huvudet som jag kopplar ihop med skolan... "I don't wanna do this anymoooh!" Och "jag orkar inte mer, vill inte vara kvar" och även "Kom åh ta mig långt härifrån" *klapp klapp*

Men jag har nyss skrivit biologiprov och jag vet inte alls hur det gick. Sedan satte klassrummet bredvid på "LAST CHRISTMAS" en aaaningen högt så basen skallrade som om vi vore på en klubb. Var inte meningen för det försvann efter någon sekund. Men fick värsta julkänslan så det pirrade i magen, därför lyssnar jag på Spotify nu.
Efter lunch slutar vi i varje fall om vi inte vill stanna kvar på den gemensam aktiviteten förståss. Får se.

Av Andrea - 27 november 2016 11:46

Heeej!

Just nu äter jag nyköpta frallor med endast smör på och lyssnar på Håkan medan snöflingorna virvlar utanför fönstret. Det är första advent idag och hela familjen ska till mormor och fika. Jag håller tummarna för att det blir lussebullar!

Igår kom jag hem från Göteborg. Vi på tåget hade en tröttsam resa som tog över 6 timmar istället för 4, plus att vi hade en irriterande tant precis bredvid som misstänkte att hon själv hade influensa. Härligt!
Men resan var värd det för Håkans skull kan jag minsann säga. Fick gåshud några gånger när hela publiken sjöng med för det han levererade var magiskt att få höra live. Fick också höra mina tre favoriter och det var lycka! Jag ska definitivt gå på fler konserter i fortsättningen för tror inte summerburst osv är min grej. Oooch snart blir det musikalen Bullets on Broadway! Det är definitivt min grej haha.

Denna helg kändes som ett overkligt avbryt mitt i all stress med skolan. Blir darrig i underläppen när jag tänker tillbaka på allt kul haha.

Maten åt vi på Brasserie Lipp. Jag valde det möraste köttet jag ätit på väldigt länge. Blev matkoma efter det men sedan blev det dags för Håkan!
Här är under en av mina favoriter: "Det kommer aldrig vara över för mig"

Och alltså kan typ gråta nu för det var så jädra maffigt live. Låten fick en helt annan typ av energi. Den inspelade versionen är mer sorgsen än live versionen. Nä jäklar vad bra det var alltså!

Valborg har jag hört förut men inte riktigt lyssnat på men efter det här...

Näe denna helg gav mig nytt liv. Lite nya friska andetag och jag kan fortsätta med vardagen. 

Som Vicky sa när vi såg alla dessa människor- "Tänk att alla här var inloggade på hemsidan för att köpa biljetter exakt samtidigt och vi fick tag på dem!"

Jaaa verkligen sjukt! Tack för den här upplevelsen. 


Hoppas ni har en bra helg och glad första advent på er!

Av Andrea - 23 november 2016 16:27

Hej!

Det blev inte så hemskt igår som jag trodde. Jag måste försöka lära mig att ALDRIG förvänta mig saker oavsett om de är bra eller dåliga, för man vet aldrig vad som kommer hända. Ooch det enda positiva med att vara på botten är att det bara kan gå uppåt efteråt. För mig räckte det att närvara i skolan igår. Kände långsamt att jag blev mig själv igen hur jobbigt det än var i början.
Idag hade jag till och med kul igen. Känns skönt att vara tillbaka i sig själv!

Idag åkte vi till Vetenskapens hus för att studera bananflugor.
Uuuuusch!! Kolla på flugor i förstoring??? Ja så tänkte vi också i början men det var faktiskt intressant!


På tunnelbanan var det hysteriskt som alltid. En musikant spelade dragspel och sjöng "aux champs elysées" för allt han hade med refrängen om och om igen. Hade aldrig hört den förut så jag hade "åååh chancee lesuuu!" i huvudet under morgonen sen...

Vi körde även ett quiz men när det var dags för resultatet om vem som fått flest poäng pajade datorn.

Här är några bilder på de små bananflugorna som vi tittade noggrannare på.
Ja, jag har fotat flugorna och jag förstår om ni tycker det är äckligt. Men jag är en vetenskapsnörd nu haha.

I förstoring såg vi att de bara fanns honor...

Sedan fick vi kolla på dem som hade olika typer av mutationer. Vissa hade vita ögon tex... och vi hittade en vitögd hona som höll på att lägga ägg...

Och bland dem med mutationer hittade vi även en liten hane också.

Haha inte kunde jag ana att vi skulle få sympati för bananflugor efter dagens lektion. Men hon som höll i undervisningen förklarade att de inte var döda bara sövda så vi skulle vara försiktiga. Några 9:klassare hade varit där innan oss och förstört flugorna, så vissa var mosade och skadade. De hade även kastat dem på varandra? Förstår inte varför man gör det... Känns inte som barn borde vara där haha. Stor kontrast också då alla som jobbar där är väldigt seriösa och pluggar stenhårt men sedan springer det runt massa hysteriska grundskoleklasser och obrydda tonåringar som ska fåna sig. Passar inte ihop.

Jaja! Det var ändå intressant att få byta miljö och göra något helt nytt idag. Nu ska jag plugga inför provet imorgon... ångest.

Ha det bra!

Av Andrea - 22 november 2016 06:09

Godmorgon goodmoorgoon!
Mår ni bra? Jag mår skit. Tihi!

Okidoki! Det blir ett superskojigt ångest inlägg:

Har haft grov ångest över skolan och tankarna på vad som ska hända med mig. Trodde på riktigt att jag skulle kräkas under natten då det högg i magen. Stannade hemma igår på grund av huvudvärk ovanpå mensvärk så kroppen och huvudet sa bara nej helt enkelt. Nu har jag ingen värk iallafall men det är lätt att inbilla sig ändå. Mår fortfarande illa men det är bara ångest.

Känns såå kul att de här känslorna är tillbaka. Uppgivenheten. Noll energi. Har försökt plugga varje dag men det går inte in i huvudet. Den jobbiga sanningen är att jag legat apatisk i min säng sen i söndags. Skulle kunna göra det idag igen men då kommer det bli värre. Jag har lovat att gå idag ändå, hur hemskt det än kommer bli. Bistert att det ska vara så. Ska ju gå för min egen skull och inte för någon annans, men så blir det med motivationen när det känns som att jag inte existerar.

Skulle verkligen behöva prata med syokonsulenten som har varit borta i 3 veckor och ska fortsätta vara sjukskriven länge. (Krya på dig!) Varför ska det alltid vara så svårt att få kontakt med de där viktiga personerna när man behöver råd? Påminner om i våras när månad efter månad passerade utan kontakt och man fick höra att handledaren tyvärr var sjuk sen nej förresten hon är på semester och sen nähä ojdå hennes telefonen blev stulen!
Vilket skämt.

Hej så länge!

Av Andrea - 19 november 2016 22:47

Jag: "Kan du trigonometri?"
Pappa: "Om jag kan tre gånger tre?"
Nä så enkelt var det inte.

Hej föresten!
Idag har jag känt mig som en galen professor då jag inte lämnat huset på hela dagen och gått runt med pyjamas och morgonrock. All kemi och matematik är överväldigande. Sliter mitt hår. Det ända roliga idag var att jag kunde hjälpa min lillasyster med sina geometri uppgifter. Trodde aldrig att jag skulle kunna hjälpa någon med matte direkt. Även om det är högstadie nivå. Så något har jag ändå lyckats utveckla i hjärnan under de här månaderna. Pju.
Skulle lätt byta läxa om det gick... Men jag får kämpa på med mitt.

Ha det bra!

Av Andrea - 18 november 2016 17:34

Hej hoppas det är bra med er!
Det är mycket plugg just nu för min del och jag är allmänt låg.
Idag har jag haft refrängen med den där nasala rösten till "Latch" av Disclosure i huvudet hela dagen. Vet inte ens när jag senast lyssnade på musik?! Har inte tid för sånt haha...
Alltså näe, denna vecka har inte varit bra. Varje dag fylldes av hopplöshet och ångest. Och det kommer fortsätta framöver är jag rädd.
Näpp! Nu ska jag ha en ledig kväll iallafall med familjen och god middag.
Hej så länge!

Igår fyllde Chai år föresten. 5 hela år har han redan hunnit bli!

Och jag såg Snabba cash för någon kväll sedan.

Av Andrea - 12 november 2016 20:28

Hej!
Idag var jag och Vicky på mat och vin mässan. Har varit där några gånger nu och jag tror Salma laxen var favoriten i år. Dock var det inte så mycket att provsmaka som det brukar. Såg mest bara alkohol överallt vilket var lite synd då vi båda föredrog mat haha. Men det vi väl smakade var gott!
Vi började iallafall med en vinprovning. Det var 15 stycken rosé och vita viner som alla smakade olika men jag vet inte om vi lärde oss något nytt hehe. Hittade två som jag gillade iallafall så får kolla upp dem någon gång när man ska köpa.
Tyvärr glömde jag fota över huvud taget!

Nu är jag helt slut i benen och hungrig i magen men vi hade ingen mat hemma ALLS så fick äta kakor och chips. Känns som ett skämt hahah. Vart har all maten tagit vägen? Skulle också köpt med en lax hem...

Ha det bra!

Av Andrea - 11 november 2016 19:23

Vet inte vad det här är för jäkla bilder men men... det var vad jag hade i biblioteket från snapchat haha.
Den första handlar om min plötsliga förståelse för The big bang theory... och den andra är min lockiga utväxt som börjar växa fram. Intressant till 100%.

Hej på er föresten!
Idag har vi tittat klart på dokumentärfilmen "De dansande andarnas skog". Den var bra men rätt rå på en känslomässig nivå. Var så hemskt när en av kvinnorna fick missfall och vi satt där och grät allihop i klassen. Usch kan inte tänka mig något värre än att förlora sitt barn och dessutom få skulden för det... Näe.
Förutom det hade vi matematik som vanligt.

Nu är jag hemma med familjen och ser den testosteron laddade filmen "Batman vs Superman" istället. Kan inte ta den seriös och funderar på att läsa min läxbok Sapiens: en kort historik över mänskligheten för att få något vettigare gjort... Haha min fredag är udda. 

Ha det bra!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards