Alla inlägg under juli 2014

Av Andrea - 31 juli 2014 22:58

Hehe jag börjar gilla böckerna nu, dom e hysteriska ibland haha. Synd bara att jag inte kunde läsa dom i ordning. Har lust att läsa på engelska också...

Haha xP

Av Andrea - 30 juli 2014 10:57

Isch hade ont i magen i natt vid 2-3 tiden och var helt genomsvettig. Tror jag gick i sömnen för jag halvsov på det iskalla badrumsgolvet på nedervåningen vid nåt tillfälle. Skum natt... Vaknade kl 8 i ett tomt hus med pyjamasen ut och in. Blev lite ledsen för jag missade när familjen åkte vid 6. Nu ska jag överleva i 4 dagar för mig själv. De andra ska till Tylösand och är i Gränna just nu. Dom köper polkagrisar och Matilda skickade en bild och frågade vad jag ville ha. Fick lite skratt av att det fanns en hemlig smak som heter Skitgris.

Men jag ska plugga, läsa och rita så dagarna går nog fort! Sökte ett jobb idag oxå, heh jag måste verkligen skärpa mig och ta tag i arbetssökandet. Bättre än inget iaf!

Av Andrea - 29 juli 2014 19:36

Haft det lite trevligt i Vaxholm idag med familjen. Vi åt godaste glassen, åkte till stranden, fikade och åt. Caféet låg väldigt fint vid vattnet, men den "bakelse/tårtan" jag åt var inte så jätte god... Usch kanske äckligaste jag ätit?? Haha nä kanske inte, men inte min typ av dessert xP Caesarsalladen var god iallafall!

Av Andrea - 28 juli 2014 10:07

Har inget speciellt att skriva idag, jag ska försöka plugga och kanske rita lite... ni får bilder på mat istället.

Av Andrea - 27 juli 2014 12:05

Igår var jag på ytterligare en ö. Den här gången tillsammans med kusinerna och mormor. Vi skulle hälsa på mormors gamla "flört" och det lät helknasigt först eftersom han har fru. Men de var jätte trevliga mot oss alla! Danne hette han och jag tror aldrig jag träffat någon så social och full av energi, speciellt i hans ålder! Han hade nog mer energi än alla oss 8 pers tillsammans skulle jag tro. Väldigt lättsam och rolig, om ni träffar honom kommer ni att förstå, garanterat. Han har tydligen ägt Utö bageriet.

På morgonen hämtade vi mormor sedan åkte vi till båten. Vi fick vänta en stund och jag stod och tittade på militärerna i marinblått som ordnade familjedag. Fick lust att åka med dom och titta.
Men vår båt till Utö kom och väl framme på ön kom Danne fram och hälsade på oss. Vi åkte till hans hus bak på ett flak och vi blev fulla av damm. Det såg ut som vi åldrats några år eftersom vi alla plötsligt var gråhåriga. Hemma hos Danne och Christina blev det jordgubbs- och hjortrontårta. Efter det åkte vi flaket igen till en jätte fin strand. Sanden var vit och det fanns små fina runda stenar som jag plockade. Och havet var svalt och svalkande! Det enda äckliga var att det fanns små uppspolade fiskar överallt haha. Efter några timmar blev vi hämtade igen och blev bjudna på grillade hamburgare med pommes. En väldigt trevlig minisemester!

Danne påpekade att jag såg ut som Cher... Jag fick hålla inne en skrattattack och att jag kände mig en aning förolämpad. Asså haha Vicky... Min kolteckning!?

Av Andrea - 25 juli 2014 13:10

Sandhamn! Så mysigt. Det enda tråkiga var att jag inte kunde testa paddla på surfbrädan eftersom jag inte kan stå på knä. Heh vill att såret och blåmärkena ska ta och läka nu.

Av Andrea - 23 juli 2014 21:51

Jag gnäller om mitt hår för...

Jag SKA ha långt hår. Det är JAG. Haaaha men nu är det bara där och är konstigt "långkort". Det är kort för att vara mitt så att säga. Det gick nästan, faktiskt, ner till höften och det var för långt jag hatade det... men nu är det kortare än till mina skulderblad! Har inte haft så sen jag var nio år? Det är liksom bara AV.

Jag släppte ut håret idag för att kolla på det. Mamma flätade det igår direkt efter att hon hade klippt mig... Och jag fick en chock över hur fult det var. Det syns inte på bilden hur fruktansvärt ojämnt och kort det är! Fick panik, jag och mamma hade hysteriskt skrattanfall i en kvart så vi kände magmusklerna svida. Imorgon ska vi åka ut till Sandhamn... Och jag ville inte gå runt sådär. Blev bara värre när pappa gick förbi och sa "Det e ju skit fult! Varför skulle du klippa henne för?! Det är bara Björn Axén som gäller!" Hahaa Gud. Kl var runt 8 på kvällen och mamma fick dåligt samvete så vi for ner till Kista för nöd-klippning. Mamma sa som det var och frågade hur man kunde rädda frisyren. Hårfrisören skrattade och sa "Försök inte leka hårfrisörska, det blir aldrig bra. Men nu ska jag hjälpa! Ingen fara." Sen trimmade han och fixade och brände min hårbotten med världens varmaste hårfön som ångade. Jag hoppas att den gjorde det iallafall för det rykte, mycket... Men det var ingen fara sa han. Jag var genomsvettig, bokstavligen blöt på ryggen. Kändes som en evighet innan det äntligen var över. Och nu ser det ut såhär. Jag har typ phantom smärtor.

Av Andrea - 22 juli 2014 20:50

Idag cyklade jag och Vicky... *trumvirrvel* in till STAN. Haha det tog 3 timmar för oss... Är rätt trött nu! Vi cyklade för att komma in till Rålisbadet och vi var där ett tag. Sedan kom det några tjejer och delade ut gratis Redbull. Bra, eftersom vi behövde lite ny energi. En söt liten Charlie-hund kom fram och hälsade oxå! Sedan letade vi efter ett ställe där vi kunde äta och även ett apotek... För hahaha Andrea blev 8 år igen och krockade med Vicky så jag ramlade av och skrapade upp knäna och handflatan. Det var ungefär halvvägs in till stan och jag fick skrattanfall för mamma hade tvingat mig låna Matildas hjälm innan men jag cyklade utan den ändå... Karma? Ja som tur fanns en bilmack precis över vägen som gav ut gratisplåster. Men dom var rätt värdelösa och fladdrade i vinden resten av resan in till stan. Men jag är stolt över att vi klarade det hela vägen in till stan! Har aldrig cyklat så långt. Värre var resan hem för vi totalvägrade att cykla samma väg igen haha. Vicky frågade några vakter om man fick ha med sig cyklarna på tåget men det var förbjudet. Vi fick cykla till Karlberg och SOM TUR VAR tack och lov fick vi kliva på där. Sedan behövde vi bara cykla hem från barkarby! Om jag inte har träningsvärk imorgon blir jag besviken.

Helt mör och svettig kom jag hem alldeles röd i ansiktet. Tog en iskall sköön dusch och plåstrade om mig själv igen. Sedan kom mamma på den brillianta idén om att klippa mig. Så hon klippte mig... Har en liten pyttefläta nu jämfört med den jag hade tidigare idag... Usch hatar hår så det känns skönt egentligen. Men på bilden här ser det inte så farligt kort ut iaf! Tur, för då kan jag klippa om mig hos frisören om jag inte känner mig nöjd senare xP

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5
6
7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23
24
25
26
27
28 29 30 31
<<< Juli 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards