Alla inlägg under augusti 2015

Av Andrea - 29 augusti 2015 13:22

Det blev en utekväll igår men tyvärr var humöret en enda bergochdalbana för både mig och Vicky heh. Kom hem 6 på morgonen och tog en låång dusch.
Vet inte varför men jag kände mig nästan nedstämd hela tiden. Kanske är jag i en sådan period just nu, sånt kommer och går ju. Surt. Alkoholen förvärrade det antagligen också.
Jag tänker nog inte gå ut igen på ett tag. I sådant fall ska jag vara riktigt pepp och glad.

Några plus och minus:
+fri entré
-dålig musik och alldeles för högt (vi vill inte höra sommar tider hejhej!!)
+gjorde inte av med så mycket pengar
+vi fick två nya kompisar (haha)
-nattbussen tog en evighet

Dessutom mådde jag jätte illa redan efter Vapiano, Vicky med. Det konstiga är att mamma från helt frisk igår, mår jätte dåligt idag så att hon måste ligga i sängen. Inte likt henne.
Skumma basiller härjar under fullmånen...

Av Andrea - 26 augusti 2015 11:38

Jag hatar vätskor och har aldrig gillat att dricka. När jag var liten fick mamma ge mig vattenmelon istället.
Min lillasyster hittade en app åt mig som ska hjälpa mig att komma ihåg hur mycket jag borde dricka varje dag.
Haha, antar att plantan dör om jag inte dricker 5 glas om dagen då.

Yay.

Av Andrea - 24 augusti 2015 11:25

Vaxholms bakelsen från igår.

Just nu sitter jag på vårdcentralen och väntar på att få göra ett pricktest. Är jätte hungrig så jag hoppas att det går fort. Tror att jag ska hem och laga Arribiata sedan haha... Om jag hinner.

Av Andrea - 23 augusti 2015 11:26

-Friday's där de hade god Mojito men sämsta maten som inte ens var värd att fota.
-Min frukost-kiwi hade ett hjärta i.
-Vapiano där man vet vad man får och det är okej nog.
-Koh phangan som hade riktigt god thailändsk mat, men man satt i mörker. En gång bröt musiken ut i läskiga effekter som åska, blixt och ösregn.
-Mini hamburgaren från Gotland. Jag gillar egentligen inte hamburgare men den var så söt så var tvungen att ta den.

Av Andrea - 19 augusti 2015 21:32

Idag var jag tvungen att åka och låna bok två (och tre) av en serie jag läser just nu. Kretsen heter den av Maggie Stiefvater. Läste ut första boken imorse och jag var så förvirrad och jag vet inte vad... Jag behövde läsa vidare!
Den är lite seg för det mesta och jag förstår inte riktigt den övernaturliga handlingen... Men jag älskar varenda karaktär i den. Den känns annorlunda för den var inte alls som jag trodde att den skulle vara. Hatade nämligen Maggie Stiefvaters andra böcker som jag läste i 9:an eller något.

ORANGE. Kanske är det här roligare för någon som har läst boken, för den här situationen är så olik allt annat som händer i böckerna. Vad jag vet än iallafall. ORANGE.

När jag satt i kvällssolen och läste bok nr 2 prasslade det irriterande i växterna intill. Först trodde jag att det var Chai för han älskar att ligga inne i busken som ni ser på bilden ovan, men han syntes ingenstans. Då trodde jag att det kanske var en fågel istället så jag klappade i händerna och förde konstiga ljud för att skrämma iväg den. Det blev bara tyst men inget flög iväg. Jag ställde mig upp och tittade ordentligt istället, och en liten mus tittade fram. Den var så lustig. Pytteliten skuttade den iväg som en mini känguru istället för att springa på alla ben. Jag försökte att fota den men det var inte det lättaste. Jag vet inte vart den tog vägen men den gömde sig bland lavendeln. Stackarn. Det bor minst en katt i varje hus här.

Sedan kom Chai hem. Han märkte direkt att något mystiskt hade hänt och började genast undersöka musens första gömställe.

Av Andrea - 18 augusti 2015 22:23

Av Andrea - 16 augusti 2015 10:38

Lite screenshots från min We Heart It.

Av Andrea - 15 augusti 2015 09:10

Vad jag har skrattat åt Myidol appen. Tror att jag har fått lite abs på magen nästan, så dålig humor har jag.

Ladda ner appen och testa själva! 

Så hysteriskt.


Här är två klipp på "mig". Det är säkert bara jag som tycker att det här är kul men jag blev så himla paff när jag såg dem första gången. Alltså lyssna på rösterna?! 



   

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards