Alla inlägg under maj 2015

Av Andrea - 31 maj 2015 10:27

Igår fyllde Julia 17 år. Grattis grattis! Fotade bara fikat haha. Åt för snabbt och för mycket. Så ska det vara på ett kalas!

Idag har jag inga planer, jo att fixa något till mamma som hon vill ha på sin morsdag. Hon har sagt havreflarn. Haha så jag får väl sätta igång och baka det då.

I nuläget mår jag illa för jag har ätit ägg till frukost. Hatar ägg. Men jag blev sugen på äggröra helt plötsligt så jag åt det iallafall.

I själen är jag tydligen halvt grekisk och halvt irländsk. Där ser man.

Av Andrea - 30 maj 2015 12:29

Tråkigt väder är det också. Snart blir det iallafall kalas hemma hos Julia!
Nu ska jag bli ut tvingad och plocka syrener eller vad mamma tjatar om.

Hur letar man efter sommarkläder?

Woop woop!

Av Andrea - 29 maj 2015 22:35

Hej hopp!
Idag var det pappa som sov till 12-1 på dagen. Jag hann både springa och duscha och städa under tiden. Brukar inte få något gjort annars så det var mycket hah.
På eftermiddagen bakade jag en jätte stor äppelkaka på rivna äpplen. Den blev inte helt färdig gräddad i mitten och jag tyckte att den smakade som söt gröt... Besviken.
På kvällen såg vi inte Robinson för Matilda var/är på kalas. Så jag och de andra familjemedlemmarna såg på The Grand Budapest hotel. En mycket mystifisisk, lite surrealistisk, film. Ett konstverk! Verkar som att det är en "hat eller älskar" film om man läser recensioner. Men jag tyckte om den. Jag var redan inställd på att den skulle vara konstig så den var över min förväntan iallafall.
Hysterisk med ett ord. Skrattade faktiskt flera gånger. Men jag har flams-humor och skäms inte.

Av Andrea - 28 maj 2015 11:50

Jag älskar God Morgon juice nyheten "Pink Grape" och den klassiska lemonaden. Blandade i lite bubblat vatten så att det blev något extra. Eftersom juicen är så söt smakar det som en godare läsk tycker jag. En enkel och perfekt drink att smutta på ute i sommarvärmen!
Jag har suttit ute nu ett tag och jag svettas ihjäl. Är fortfarande en super blekis men jag har faktiskt fått en svag rand!
Sen vart det en regnbåge runt solen. Försökte fota det.

Av Andrea - 27 maj 2015 22:20

När man känner sig som världens sämsta kan man iallafall vara en bra storasyster. Hjälpte Matilda att sortera alla små gummisnoddar som hon flätar till armband. De ska säljas och pengarna går till välgörenhet. Hon är så duktig!

Sedan har jag och pappa ätit jättegod sushi (jag åt upp alla själv! brukar annars vara lite feg på laxen heh). Känns som att jag har minst en sushi bild i varje blogginlägg. Men det är en sådan fin maträtt, färggrann! Och jag tycker om att äta det mer och mer.
Efter det fick jag äntligen tag på Ben&Jerry's glassen som jag har gått och suktat efter. Nämligen Utter Peanut Butter Clutter cookie core (???) smaken.
Tyvärr var den inte så god. Själva glassen var okej. Det andra var mjäh. Den hade varit mycket godare om det hade varit jordnötssmör i sedan... Eller jordnötter. Men det var någon smör-socker sås i klumpar och sedan mjölig kakdeg. Haha besviken. Kommer inte köpa den igen.

Av Andrea - 25 maj 2015 14:22

Oj dålig uppdatering men jag har verkligen inget att skriva om just nu och jag glömmer bort dagarna. Så ni får en bild på en lista med "vad kvinnor tycker är sexigt hos en man". Jag skrattade högt och länge åt de här sakerna. Jag undrar nämligen vilka kvinnor de "intervjuade" egentligen och vad de här sakerna ska betyda? Men jag börjar tro att den är fejk och är skriven på skoj. Jag menar den kan inte vara på allvar. Kan den?

"Skalar en apelsin och ger dig en klyfta."
Woohoo! That's mah maaan.

(Hahaha.)

Av Andrea - 22 maj 2015 17:14

Hej, jag är fortfarande små-sjuk. Men snart så! Då borde jag vara helt frisk. Fast nu kommer Matilda med en ny förkylning...
Jag:

En roligare nyhet. Eller den är väl bara rolig för min del haha. Jag och Vicky har en resa bokad och vi åker redan nästa månad woop woop!

Av Andrea - 20 maj 2015 18:30

Oj blev det tyst här? Jag är fortfarande inte frisk. Måste ha fått influensa. Det har därför inte hänt så mycket som är värt att skriva om. Bakade en banankaka igår åt mamma. Vi åt upp den med en gång så fort den kom ut ur ugnen. Idag fick jag en ny nässpray. Tjohej! Sedan kollade jag på en gammal Disney film som jag senast måste ha sett som 9 åring. Bernard & Bianca. Fick nostalgi men den var typ läskig! De har kidnappat ett barn ju! Sedan lagade jag halva middagen. Potatisklyftor och tzatziki var mitt uppdrag.

Jag är numera allmänt arg på samhället och skolan. Hur fasen tänker vissa människor? Kämpa på vännen.

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards