Alla inlägg under augusti 2016

Av Andrea - 30 augusti 2016 20:20

Hej!
Idag hade vi en lekdag. Vi lagade egen lunch i olika grupper som vi fick köpa ingredienser till själva. Vi fick 300kr per grupp och när vi handlade/tillagade maten skulle vi tänka miljövänligt. Lite roligt att se typ hela skolan inne på Coop och leta efter ekologiska produkter. Haha...

Det trodde jag inte imorse, att jag skulle gå till skolan och laga mat i en bildsal tillsammans med 6 främlingar haha. Men dagen har varit himla rolig ändå och jag är helt slut.
Nu ska jag läsa biologin och sedan tror jag att jag måste sova... Imorgon ska riktiga schemat börja tydligen! Aah!

Hej så länge!

Av Andrea - 29 augusti 2016 16:31

Måndag avklarad. Har förstört axeln och har världens huvudvärk. Men har haft en bra dag i allmänhet.
Axeln och ryggen lär vara paj när jag kommer hem. Går just nu i duggregnet och släpar på 3 böcker (2 tog jag med i onödan och en ny fick vi idag). Om 4 kilometer är jag hemma... Det är i stunder som denna man vill teleportera sig hem. Har precis haft första mattelektionen, dock endast introduktion. Men har huvudvärk och känner mig snurrig ändå.
Innan det hade vi lek med hela skolan och det var kul att få träffa och umgås lite med dem jag redan känner igen.
Nu ska jag fortsätta släpa mig hem och plugga.
Ha det bra!

Av Andrea - 27 augusti 2016 19:47

Hej, hoppas allt är bra med er!

Imorse hade vi byggjobbare här igen. Jag bakade kakor under tiden, som vi sedan tog med till faster. Vi har precis ätit jätte god middag hemma hos dem! Det blev lite olika grillade mumsbitar att välja på.

Vi tog en bensträckare efter maten för att plocka pyttesmå plommon på deras tomt... Jätte söta!

Till efterätten fikade vi med mina kakor och mammas äppelkaka. Lagom tills dess drog en koncert igång inte långt därifrån för det hördes jubel och live musik. Fick kanske årets sista sommar-feeling?

Vi satt kvar ute på altanen och snackade ända in på natten. Några tog ett bubbelbad i deras utomhuspool medan vi andra satt och snackade under filtar och terassvärmare. Det var så himla mysigt. Perfekt avslut på sommaren.

Hej!

Av Andrea - 26 augusti 2016 13:37

Tjohej!
Blir genomsvettig i den här värmen för jag hade svarta jeans och 6 böcker att släpa med mig hem. Jag skulle faktiskt (kommer ångra mig) vilja ha liiite mer höst nu. Alltså missförstå mig inte nu! Jag vill ha en fin höst, en orealistisk (buhu) dröm höst när det fortfarande är sol fast man kan ha jeans och jacka utan att svettas eller frysa. Allt är guld och eldfärgat och super mysigt. Jag kan dagdrömma om det! Ge mig en sådan. 

Jag är så glad att jag hade cykel ändå... För jag slapp iallafall bära dem.

Nu blir det hårt plugg...
Än så länge är jag rätt taggad ändå! Bara man får rätt hjälp så ska det väl gå bra. Heja mig! Haha.

Trevlig helg!

Av Andrea - 25 augusti 2016 14:57

Hej!

Nu börjar min vardag igen och det är dags för rutiner.


Idag hade jag min första skoldag och jag känner blandade känslor. Delvis för att det känns som jag är 16 år och ska börja gymnasiet igen... Klassen är större än vad jag varit van med innan då vi är ca 22 stycken. Dock mindre än vad det brukar vara i andra klasser. Så det känns tur ändå.

Tillbaka till varför det känns som gymnasiet igen. Jo, det är för att vi endast är tjejer... Okej det finns EN kille då. PRECIS som på gymnasiet.

Haha! Är det inte lite komiskt att samma sak händer igen? 


Alla verkar sjukt trevliga och målinriktiga. Jag blir lite rädd att jag ska hamna utanför eller inte passa in men jag tror att det här kan bli bra. Det löser sig på ett eller annat sätt!
Nu måste jag förbereda inför imorgon. Hej så länge!

Av Andrea - 23 augusti 2016 21:26

Hej!
Idag har jag bakat hallongrottor och ätit bullar för farmor och farfar kom över.

Helt random bilder...

Och det sjukaste idag... Såg precis idol och när den sista sjöng var jag tvungen att skriva av mig och sedan fick jag ett hysteriskt skrattanfall...

Hahaha det kändes faktiskt lite sjukt att känna igen en total främling. Speciellt när juryn säger något liknande direkt efter man skrattat åt det en stund. Brukar aldrig känna igen folk även om det är någon man känner... Som pappa. Honom ser jag typ aldrig fast han kan stå tre meter bort och skrika på mig om man "tappat bort" varandra i en folkmassa. Haha!

Aja godnatt! Eller... jag ska nog fortsätta kolla på Scream serien som jag börjat se. Den är så cliche men sånt är roligt ibland. Såg precis den hypade "Stranger things" och trots att det var Science fiction (alltid ogillat aliens) så tyckte jag den var bra (såg hela säsongen (8 avsnitt dock) på en dag). Hade typ feber sen så drömde mardrömmar... Om att mitt busskort gick mitt itu när jag precis laddat det med pengar! Hade inte alls med aliens att göra.
Aja, hej så länge!

Av Andrea - 21 augusti 2016 00:01

Hej!
Vi hade precis gäster här i några timmar. Har haft en riktigt trevlig kväll tillsammans med alla, och vi skrattade mycket på slutet när vi spelade familjespel. Blir alltid hysteriskt haha. Vi spelade barn mot föräldrar, och de fuskade... dessutom förlorade dem 3 gånger av 4. Haha sämst!

Det enda minuset är min rethosta. Har inget med kvällen att göra i allmänhet för jag har hostat i flera dagar utan att ha varit förkyld... Påminner om min gamla astma och jag blir snart tokig. Gör ju ont i hela bröstkorgen. Det positiva... Jag får magmuskler...
Nu är jag alldeles för trött och hjärnan är flummigt övertrött. Svamlar bara så nu ska jag gå och lägga mig. Godnatt!

Av Andrea - 15 augusti 2016 17:37

Heej!
Jag har gjort mig själv i Bitmoji appen...

Idag var vi och hämtade hem Chai. Men innan det gick vi i butiker och tog en fika. Såg massa fina kläder som jag gärna skulle köpa med mig om jag kunnat... Höstkläder är bäst.

Aja får bli en annan gång.

Såg många småfåglar bada under en promenad och det var så gulligt. De var ganska orädda, jag fick lust att fånga dem. Hehe.
Juste igårkväll såg vi bebiskaniner inne i stan också. Sötaa!

Tillbaka till Chai. Han blev jätte glad när vi kom och var helt hypad. Hemma sprang han runt överallt och strök sig hysteriskt. Han skrek sig hes under hela bilresan också stackaren för då var han arg. Men nu har han lagt sig ner i soffan och verkar börja koppla av haha. Undrar vad som händer i hans hjärna. Plutten!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Augusti 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards