Alla inlägg den 26 januari 2013

Av Andrea - 26 januari 2013 21:38

Hej igen!
Dagen blev bättre när det blev god mat på Koreana. Hittade även mina Tteok (?) also spelled ddeock, duk, dduk, ddeog, or thuck (Wikipedia höh) som är, vad ska man säga, en slags tjock pasta gjort av rismjöl... Iallafall så gjorde det mig glad eftersom jag gillade dem och inte ätit dom sedan jag var i Syd Korea :)
Kollade på en massa trailers när jag kom hem. Det kommer så mycket som verkar spännande på bio i år! Lägger upp lite bilder på några av dom jag skulle kunna tänka mig att se! (fast vissa går redan nu på bio tror jag) Sedan kommer ju även The Hunger Games del två och Baksmällan 3 plus några fler men trailer till dem finns ännu inte.
Nu sitter jag i soffan med värsta godispåsen och kollar på Total Recall med mamma (som inte fattar någonting, söt) och pappa (som ska förklara allt, som vanligt haha). Den är lite cool xP Påminner om Matrix och Inception. Jag gillar skådisen Kate Beckinsale men hon är ond här! Naah, fortfarande bäst ändå. (Hon är tydligen gift med "Aro" från Twilight!!) Då och då hörs det skrap från väggen i vardagsrummet. Vi försöker lyssna på vad det är och Chai blir galen, stackarn. Först trodde vi att grannen skruvade men de har gäster så nää. Vem jobbar med husbygge och skruvar i väggar när man har gäster liksom? Kan det kanske vara en liten mus som knaprar cement? Gott.
God kväll x)

Av Andrea - 26 januari 2013 13:49

Ni vet känslan av att svälja tårar. Den är extra jobbig mitt inne i stan...


Jag känner verkligen hopplöshet inför matteprovet på fredag. Jag mår så dåligt över det och jag vet inte varför det är över en sådan sak egentligen. Men den där känslan av att bara ge upp är så hemsk. Jag har ju även en hel vecka kvar att kunna plugga på! Men som vanligt är det väl en massa annan skit inblandad också.


Just nu är jag inne på Scotch and Soda inne i stan och det har så sjukt snygga kläder! Varför drar pappa in mig i en sådan affär när jag inte har råd att köpa något sånt? Inte ens H&M går nu! Jag måste spara som en idiot om det ska bli någon resa i år.
Blä jag vill bara gråta men jag skyller på den där J*VLA MINIRÄKNAREN!!
Vi hörs.
(HerreBabyPotatoJesus jag hoppas det här bara är min vanliga PMS. Ni får ursäkta)

Av Andrea - 26 januari 2013 08:37

Nobody sees,

Nobody knows.

We are a secret, can't be exposed.

That's how it is, 

That's how it goes.

Far from the others, close to eachother.


In the daylight, in the daylight 

when the sun is shining.

On the late night, on the late night 

when the moon is blindinig.

In the plain sight, plain sight

like stars in hiding.

You and I burn on, on.


Goood morgon folk^^

Spelar sönder den där låten... Men den är så bra!

Andra låtar nu, en väldigt konstig blandning:

-One night in bangkok (Vinylshakerz)

-I mine ojne

-Don't you worry child

-One thing (Hallå wtf???)

-Mer' end kaerlighed

-Beep

-Super trouper


Mina planer idag, hm, jag tror jag och familjen ska in till stan. Pappa ville köpa kimchi från Koreana. Antar att det blir asiatiskt ikväll då, hurra! Och det blir nog lite shopping   

Skissade klart på min barnboksframsida igårkväll och funderar på om jag ska våga färglägga den nu här hemma.

Jag borde även öva på att rita lite, alla på IG följer slutar följer slutar så att jag står på samma siffra hela tiden...

Kanske ska jag försöka fixa The sims igen (blöh varför ger dom ut spel som inte fungerar) till lillasyster som tjatat. Hmm ska nog städa också...

  

Naw du är så söt lilla Chaisebajsy! <3


Hej då!^^

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards