Alla inlägg den 21 januari 2013

Av Andrea - 21 januari 2013 18:37

Hej alla glada idag har det vart skoj x)
En av de roligaste upptäckterna idag, under historialektionen, var att jag kopplade in datorhörlurar från skolans datorer till min iPhone. Blev löjligt förundrad över att det fungerade hahaha xD Sedan hade vi historia "redovisning" där vi hade gjort powerpoint presentationer med musik från den historiska perioden vi redovisade om. Jag fick typ skrattanfall för det var hysteriskt.
På lunchen smörade jag en macka med gaffel.
Jag förstod det mesta på matten igen weeeooo ~happy dance~ Jag tackar den nya läraren!
På engelskan hade vi rollspel. Det var riktigt roligt faktiskt x) Science fiction handling, året var 2200 och vi människor hade lyckats ta död på vår planet. De enda överlevande hade flytt till en ny planet och nya länder hade bildats. Alla länder skulle nu debatera om hur stor plats de tycker att de borde ha i parlamentet som bildats. Alla länderna har olika resurser och tillgångar till sin fördel. Min lilla grupp (vi var 3 men blev 2) var ett mycket litet land med bara en halv miljon invånare. Men det var vi som hade all mat och allt vatten... Vi blev lite väl krigslystna kanske löl xD kul kul.
På bilden började vi skulptera på våra huvuden. Vi ska göra oss själva i lera! Så svååårt men kul x) Har typ träningsvärk i armarna efter att ha burit på den där tunga lerklumpen! @_@ förhoppningsvis får jag kanske lite muskler efter några veckor xD Aahahaha! Ikväll blire nog top model Sverige som underhållning :)
Haha^^

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards