Alla inlägg under januari 2013

Av Andrea - 31 januari 2013 20:29

God kväll!
Lite fler roliga bilder (bara jag som tycker mohahaha) från idag...
-Hittade en bild av väggen jag klättrade upp för! Visst är det högt o_o
-Och min bildlärare Bosses look alike!
-Och Markcoolio låtar, försvinn ur mitt huvud!!
-Och hahaha orkar inte! Nu är till och med toalettpappret på danska/norska!

Av Andrea - 31 januari 2013 14:04

Hej! Hur är det i skolan om ni har skola annars får ni ha något annat.


Idag hade vi friluftsdag med skolan. Jag utmanade faktiskt en av mina rädslor! Duktigt va? Jag var på klättring i Älvsjö. Kändes som en liten mystisk håla och det luktade lim på stationen... Väl framme vid klättringshuset skulle vi prickas av. Läraren som gjorde det verkade vara lite förvirrad och frågade flera gånger "men er har jag väl kryssat i? eller?"
Jag blev så nervös när jag fick se de höga väggarna, och de små människorna som jobbade där. Fick för mig att dom skulle flyga iväg om man råka tappa greppet mot väggen. Vi fick låna selar som satt sådär lagom skönt och snyggt om rumpan...
Sedan var det dags att köra igång. Jag vågade testa och klättrade enda högst upp! Men bara en gång... och det kanske råkade vara nybörjarväggen som var kortast, meeen jag har faktiskt höjdskräck ooch den var hög ändå! Några meter iallafall så det så.
Och själva tekniken var inte så svår om man tog i med benen mer än armarna.
Att komma ner igen var allra läskigast. "Luta er bakåt och håll i snöret och hoppa mot väggen!"
Det såg jätte vackert ut kan jag tänka mig. När jag kom ner igen var jag helt skakig och kände adrenalinet rusa i kroppen, men han sa att jag var duktig ändå haha!
Köpte mig själv en glass som beröm. Läraren med listan frågade en sista gång om in-prickningen innan vi leavade the place. Tog en buss. (Och långt hår på männen måste varit någon grej där... Alla killarna på klättringshuset, till och med busschauffören hade det.)
Åkte även en läskig gammal tunnelbana på vägen hem och det kändes som vi var med i en skräckfilm.
Kom till Stockholm central tillslut och då var Matilda hungrig så vi väntade på henne vid Burger King.
Kul dag kul dag, men nu är jag helt slut! Ska äta något min mage skriker och plugga lite senare.
See you x)

Av Andrea - 30 januari 2013 18:31

Hej vänner :)
Jag har inget kul att skriva om precis. Kan nämna att jag har kommit igång med oljemålningen. Döm inte än, den är lååångt ifrån färdig! Lite för rund, utan ögonfransar och jag har inte gjort ALLT hår... Hahaha trots det ser den lite ut som mig... Men det vill jag helst inte höra så tyst på er.
Jag kan även säga att matten känns en aaaning bättre! Har pluggat hela dagen känns det som. Hade bara bild, lunch och matte. Gunnar är sjuk så det blev ingen estetisk kommunikation, så jag slutade efter matten och åkte hem för att plugga matte.. Men jag fick en semla så det var okej.
So long!

Av Andrea - 30 januari 2013 09:45

Morgon morgon!
Idag är det en sånn där äcklig dag då det regnar och all snö blir till slask. Pyttesmå vattendroppar omringar en och gör håret krulligt. Det låter *slafs slafs slafs* under alla steg man tar. Ändå känns det härligt på något sätt, iallafall just nu. För det är varmare!

Ibland behöver man förnya sig med saker och ting. Bara för att pröva på hur det känns med något som är annorlunda. Jag prövade på att byta till en ny tandborst-design. Som en stor jä*la diskborste kändes den, ingen hit för mig!

Av Andrea - 29 januari 2013 19:28

Hallojsan! Hur är det vad gör ni vem e ni?
Jag har haft svenska, eller danska/norska egentligen... Osså mentor och engelska idag.
Vi skrev en ordlista och fick läsa lite texter och översätta dem :) Plus en hemsk nyhet (tror det är på norska men är inte säker) om en brand på ett diskotek utomlands. Många ungdommar som firade sin examen dog i branden eftersom det inte fanns någon nödutgång. Jag fick smått panik eftersom jag drömde om nåt liknande inatt o_o Jag ska ju åka utomlands med några vänner i sommar och i drömmen så hände något på hotellet. Jag kommer inte ihåg vad, men eftersom jag var den enda av oss som fyllt 18 så skulle jag ha ansvaret för alla... allt blev kaos och alla börja försvinna bort och wäää! Usch varför alltid sådana stressdrömmar?? Och det blir ju liksom inte bättre när man då kommer till skolan och läser en nyhet om tonåringar som åker utomlands och dör i brand... Peppar peppar det ska inte ske. Nu byteer vi äääämneeeee!!
Maten i skolan var okeeeeej!
Fiskburgareee!
Först diskuterade vi kärlek på engelskan och sedan gick vi igenom läxan. Hade glömt göra den :S heh ops... Men jag hann göra den innan vi började som tur var! Och så hade jag faktiskt nästan alla rätt!

Tack tal:
-Jag vill tacka Elin för hjälpen på bussen med lärdom av svåra ord som jag själv inte kunnat förstå. Tack för ditt goda ordförråd och stöttande lycka till.
-Jag vill tacka Vicky för din medkänsla och sympati genom att ha glömt göra läxan själv. Tack för din stöttande high five.
-Och så vill jag tacka några hjälpande händer/ viskande fåglar/ svarlangare... Ja som man brukar säga, kära barn har många namn, Matte och Sigrid.

Ooookeeeyy!

Av Andrea - 28 januari 2013 20:39

Det blev en KLADDKAKA iallafall! Haha jag hoppas mitt sötsug försvinner när jag börjar träna O_o

Kommer in i vardagsrummet där familjen kollar på tv. Det går ett program om hur synvillor på olika sätt lurar hjärnan på 2:an. Just då jag kommer in handlar det om en och samma färg på två olikfärgade bakgrunder, men de ser ut att vara helt olika nyanser. Mamma, pappa och Tildis e är helt uppslukade av tv:en.

-Kollar ni på ett program om simultankontraster, säger jag med värsta smilet.
*Alla tittar förvånat upp*

Gahaha vi har precis gått igenom det på bilden med Gunnar! Känner mig så smart xD jag brukar inte kunna sånna ord och dess betydelse i vanligt fall. Tyckte det var lite kul iallafall xP
Ha det bäst kompisar!

Av Andrea - 28 januari 2013 16:49

Åh himmelriket! Behärskar mig... idag får jag nöja mig med chokladkaka. Om jag orkar göra en... Hahaha. Är på väg hem nu från skolan på en fullsatt buss. Lång dag men helt okej :) Har inget att skriva om direkt så hej då x)

Av Andrea - 27 januari 2013 19:10

Ja hej igen, vet att jag skriver inlägg tre gånger om dagen...
Nu har jag vart duktig tycker jag^^ har tränat och skaffat gymkort! Slapp PT den här gången men det blir på onsdag nästa vecka... Det ska bli skönt ("skönt") att komma igång iallafall!
Sitter i soffan med nytvättat hår och läser manga... Myygaaaard vad jag önskar att hon som skriver "Vampire Knight" mangan (min absoluta favorit) skrev den som en vanlig bok! Så att alla ni som inte läser manga skulle kunna få ta del av den! Annars sitter jag här ensam utan att få babbla av mig! (Tur att jag har blogg nu då, foreveralone) Alla som gillar action, drama, laddad spänning, mysteri, kärlek och vampyrer skulle gilla den! Hon skulle nog bli större då också xP Men jag gissar på att alla skulle hacka på den och säga att den är som Twilight... Allt jämförs med Twilight... Men den är inte lik tycker jag x)
Hon ritar så otroligt fint!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4
5
6
7 8 9 10 11 12
13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards