Alla inlägg den 22 maj 2016

Av Andrea - 22 maj 2016 20:57

Heej igen!

Farmor och farfar kom över idag som sagt. De hade köpt med sig bullar och mamma gjorde en rabarberpaj.
Gott gott!



Kunde knappt koncentrera mig då det plingade på mobilen hela tiden. Konversationen som ägde rum var speciell.

En ville ha seriösa tips på att närma sig en viss tjej i skolan som han lagt märke till... Men vi kunde inte ta det seriöst. 

   

    

Hahaha! 

Har precis blandat ihop ett eget nagellack. Tog lite ljusrosa och några droppar brunt för att försöka få den där färgen som alla verkar köra på just nu. Mauve typ, fast inte så lila dåra.
Har inget bra ljus hemma nu så jag får se hur det ser ut på naglarna imorgon.

Hej så länge!

Av Andrea - 22 maj 2016 08:07

Jag kom nyss hem från en springrunda.
Japp!
Jag har frivilligt gått ut ensam och joggat! Alltså är så stolt just nu för jag pushade verkligen mig själv till att faktiskt jogga hela vägen. Även om det bara var ca 3 kilometer så är det veeeerkligen en utveckling för just mig. Och man ska ju bara jämföra med sig själv?
Måste skryta för mamma när hon vaknar. (Att jag är vaken innan henne är också väldigt ovanligt)

Senare idag ska jag hjälpa till med huset igen. Ska städa ur förrådet under trappen åt pappa har jag lovat.
Sedan kommer farmor och farfar över för att titta på vårat nymålade hus och fika.
Har fortfarande kvar färg på händerna och i håret men ska duscha ordentligt nu och skrubba.

Random saker jag har sparat ned som jag skrattat åt i veckan:
Konstiga människor på offentliga platser...

En lampa på skolan...
Ja jag har skrattat åt en lampa.
Just för att den hänger ganska lågt i taket nästan precis över ena soffan... Tre från min klass har slagit huvudet i den vid olika tillfällen när de rest sig upp.
I onsdags upptäckte jag att lampan var lite sne... Då måste det vara så att flera, kanske alla som någonsin suttit där har slagit huvudet i den. Hahaha! Är inte det jätte roligt?!
Nä okej. Kanske inte.

Den har liksom fastnat sådär nu.
Som när alla trampar över gräsmattan tills det bildats en stig...

Okej! Nu ska jag ta en dusch, sedan käka vattenmelon och frukost.
Hej så länge!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards