Alla inlägg den 20 maj 2016

Av Andrea - 20 maj 2016 16:44

Igår var det en enda flummig dag som slutade med att brandkåren kom. Det visade sig att det var konstklassen som skulle "bränna" något till ett konstverk... men röken tog över och satte igång larmet. Hoppsan hejsan!

Skönt att det inte var någon fara!

Idag har jag haft den roligaste dagen på länge men som nästan slutade i tårar.
Jag börjar med det bra!
Idag skulle vi hålla egna engelska lektioner.
Först diskuterade vi olika frågor två och två inför alla. En skulle vara för och en var emot, oavsett om det var så man tyckte om ämnet på riktigt.
Det var faktiskt riktigt kul. 
Sedan var det Jas och min tur. Vi hade lektion tillsammans på 40 min men vi drog över tiden och tog över hela eftermiddagen.
Hjälp var det enda jag tänkte innan, men sedan gick det jätte bra!

Vi hade förberett 4 olika lekar. Först var vi jätte nervösa. Det var nog mest för att vi verkligen ville att alla skulle ha kul och de andra hade höga förväntningar eftersom vi varit så hemlighetsfulla. Sen att vi behövde förklara allt på engelska gjorde det knepigt till en början.
Hur som helst!
Lek nr 1: "What am I?"
Alla får en lapp som de håller mot pannan. Med en fråga i taget gissar man vilket ord som står på lappen med hjälp utav ja/nej frågor.
Den leken gick okej men verkade inte jätte populär haha. Det gick lite långsamt och vi lät nog inte så peppande i början hehe.
Lek nr 2: "Charades"
Ja, charader helt enkelt. Uppdelade i två lag. Alla var riktigt duktiga på det. Vi hade slappnat av mer och energin blev bättre vilket var kul. "Batman drinking wine" är den enda jag kommer ihåg nu... 
Lek nr 3: "The drawing game"
Två lag, en fick gå upp och rita det som stod på lappen. Alla var så snabba på att gissa rätt. Kul att veta att de kunde vara så kreativa för vi trodde att vi valt för svåra saker.
Lek nr 4: "Honey, do you love me?"
Här varnade vi dem innan att det inte var nödvändigt, vi valde den leken mer på skoj. Men alla ville köra den ändå och nu var de på rätt humör för den haha.
Leken går ut på att alla sitter i en ring medan en står i mitten. Den i mitten väljer någon som han frågar "Honey, if you love me you'll smile"
Han får ta till alla knep för att få den andra att skratta.
Person 2 måste svara "Oh baby, I do love you but I just can't smile" utan att le eller skratta. Om han ler det minsta får han byta plats med den i mitten.
Alla var så duktiga här med och jag skrattade typ nonstop! Det var tur att jag och Jas slapp vara med just då. Vi skrattade ihjäl oss vid sidan av och jag hade aldrig kunnat hålla mig.

Alltså bästa dagen. Det kändes så fint att se vår lärare vara med och ha lika kul. Hon har varit lite ledsen på sistone och då kändes det extra härligt när hon tackade oss för dagen sedan.
Lyckad fredag helt enkelt! Lämnade skolan med ett brett leende. 

Sedan hände det jobbiga... Jag skulle cykla hem som vanligt. Varmt som det var valde jag att ha jackan på pakethållaren istället. När jag nästan var hemma vände jag mig om och såg att den flugit av... Jag insåg att jag hade mobilen i fickan också!
Såg framför mig hur mamma och pappa skulle döda mig när jag kom hem.
I panik cyklade jag tillbaka och letade längst vägen. Den låg ingenstans.
När jag nästan var tillbaka vid skolan igen stoppade en kvinna mig och frågade om jag letade efter något.
"Ja min jacka", svarade jag med gråten i halsen, "Och mobilen låg i fickan"
Hon är min ängel idag.
Det visade sig att hon hade gått förbi den och lämnat in den vid ishallen. Hon följde med mig dit och visade.
Så himla tacksam för sådana människor.

Den här dagen har alltså varit en berg&dalbana hahah!
Nu ska jag måla huset. Ciao!


Som Vicky sa, min jacka har varit utsatt idag...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards