Alla inlägg den 6 maj 2016

Av Andrea - 6 maj 2016 15:37

Hej på er!
Idag gick hela familjen upp ganska tidigt på morgonen för att åka och vaccinera oss mot fästingar.
Det var några år sedan jag vaccinerade mig, så jag var nervös. Mina senaste minnena av sprutor var när jag skulle dra ut tänderna och laga hålet hos tandläkaren...
Jaa.
Fast vaccinationen var över på några sekunder och det var inte ens en tredjedel så jobbigt. Jag och Matilda fick varsin godiskola efteråt också haha.

Det värsta är ju alltid innan. Efteråt är det ingen big deal längre, då är man as cool.
Men scenariot innan blev lite komiskt när vi höll på med betalningen.
"Det blir en junior och 3 vuxna", sa kvinnan och öppnade sin iPad, i samma ögonblick hördes en ton från en stigande skräckmelodi.
Haha så passande.
Det var den där som kallas "spänning" bland ringsignalerna om ni vet?

Efter det var jag hungrig och fick äta någon grej gjord på cashewnötter från närmsta affär.
Om den räknades som frukost eller efterrätt vet jag inte, men fick starka obehagskänslor av träskeden så kunde inte äta upp den...
Har läst någonstans förut om att det finns en fobi för trä smörknivar Haha jag kan förstå känslan på ett sätt. Hatar att suga på glasspinnar tillexempel, för det blir strävt och en äcklig känsla på tungan. Dessutom var skeden ännu värre!
Jag vet, jätte konstig.

Efter att ha tittat i affärer och shoppat lite (Yay har träningsbyxor nu) gick vi till East och åt sushi till lunch.

Alltså deras slogan på Öster. Haha.
Men det var jättegod sushi, som vanligt!

Sedan vandrade vi längst Djurgården och stannade för att svalka oss med en god gelato.
Den var så krämig och smakrik. Valde lakrits och choklad. Nöjd.
Hej så länge!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7
8
9
10 11
12
13 14
15
16 17
18
19 20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30 31
<<< Maj 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards