Alla inlägg under mars 2016

Av Andrea - 23 mars 2016 15:53

Hej på er!
Idag hade vi vikarie som vanligt. Vår lärare har tydligen blivit allvarligt sjuk så ingen vet när hon kommer tillbaka, jag hoppas verkligen hon kryar på sig snart!

Idag gick jag en ny väg till skolan som jag genast ångrade... eftersom det var backe efter backe. Kom fram 5 minuter innan jag började iallafall. Men jag var genomsvettigt flåsande och hade krusande hår. Kul!
Men jag kom i tid iallafall.
Skickade ett sms till klasskompisen att om jag inte kom till skolan så hade jag antagligen dött i någon backe på vägen.

Till lunch fick vi påskbord (säger man påskbord eller är det bara julbord? Påsklunch?). Det var faktiskt rätt gott men inte så påskigt. Var liksom kött och potatis. Sedan fanns det sill och ägg på sidan av men det tog jag inte.
Till "efterätt" fanns det frukt och ett påskägg som var fylld med chokladägg.
Alltså jag älskar sådana där chokladägg! Ska fasiken fylla en hel påse och spara så jag kan äta dem hela året.


På lunchrasten spelade vi vändtian. Som vanligt är det alltid en stackare som sitter med halva kortleken i handen. Tyvärr hann vi inte klart så ingen vann. Men känns kul att vi börjar umgås mer med varandra, har lärt känna några lite mer nu. Det är det som gör mina dagar iallafall.


Vi fick sluta tidigare också för vår vikarie skulle till en annan klass. Återigen fick vi välja om vi ville vara med och sticka och prata om livet eller spela fotboll eller gå en promenad. De flesta "gick promenad"... Till stationen och åkte hem. 
Jag frågade om vi skulle sticka eller sticka? Höhö, så tråkig.
Vi tänkte gå hem först men sedan skulle en av oss till fotbollsplanen och vi tre som var kvar hade ändå inget att göra så vi följde efter och kollade på. 

Sedan gick jag och en annan till Ica och köpte varsin överdrivet stor godispåse.
Såg några godisar med väldigt lustiga namn...
Rutten fisk tror jag att det var? Kloakslam och bäst av allt... Måsskit.
"Gott skit från ovan" stod det i informationen.
Vem kom på idéen?!

Av Andrea - 22 mars 2016 18:52

Hej på er!
Idag gick all tid i skolan åt Hur ska vi kasta ett ägg från fönstret och lyckas få det att hålla?
Men alla lyckades faktiskt med det. Egentligen tycker jag att min grupp vann för de andra fuskade. Haha.

På vägen hem fick jag sällskap halva vägen och då blev promenaden i snöstormen roligare.
Såg ut som en blöt panda när jag kom hem sedan. Kan det inte bli vår nu snääällaaa?

Av Andrea - 21 mars 2016 14:31

Hej!

Jisses vad off jag känner mig idag. Väldigt låg och blank i huvudet igen. Buuu!

Precis just nu är jag på väg hem från skolan. Dör!
Jag går i smått duggregn och är stelfrusen i min tunna jacka. Händerna har tappat känseln, håret har krusat upp sig och jag har värsta magknipet.
Feeling on top of the world.

Åt knappt någon lunch för det var soppa igen. Det är soppa varenda måndag och alltid någon form av efterätt. Just idag fick vi chokladmousse som jag ångrar att jag tog. Det är antagligen på grund av den som jag har magnip plus att vi såg en film om hur farligt socker är.

Den här musikvideon var med i filmen...


Uppdatering:

Alltså den här maten börjar bli så god. Har verkligen börjat gilla den nu efter alla dessa år av barnsligt gnäll vad gäller fisk. *Torkar bort en tår under ena ögat* Jag börjar äntligen bli vuxen!

Nä men haha. Alltså känner mig så skum i huvudet idag? Mår som potatismos.

Av Andrea - 20 mars 2016 21:18

Hej alla och glad "International Day of happiness" om det nu är något som finns på riktigt. Låter fint iallafall!

Idag har vi köpt påskris och tulpaner med glada färger. Vi har påskpyntat här hemma, sett Lilok&Stitch (nostalgi) och ätit vietnamesiska vårrullar till middag för jag längtade efter mat som kändes fräschare.
En lugn dag alltså, som kändes oerhört långsam faktiskt.

Hatar att snön är tillbaka... för imorgon är det måndag igen och då måste jag gå i kylan.

Av Andrea - 19 mars 2016 15:26

Hej på er!
Imorse satte jag igång att baka kanelbullar för farmor och farfar skulle komma på besök.
Till min lättnad jäste degen den här gången till skillnad från förut, och jag kände mig nöjd med den. Rädd för att bullarna skulle bli torra snålade jag med mjölet.
Slutresultatet blev lite för kladdigt och tyvärr flöt de ut i ugnen. Alla tycker att jag är petig men jag vill verkligen lära mig, haha. Det ska bli som jag tänkt! Då kommer jag vara nöjd.
Men det är något fel med våran ugn också, den gräddar ojämnt.
Misslyckades till exempel med en tigerkaka för bara några dagar sedan. Hur misslyckas man ens med en sockerkaka?

Iallafall, bullarna smakade ändå bra!
Jag och Tildis fick även varsit påskägg. Undrar om vi lyckas spara det till påsken nästa vecka?

Av Andrea - 18 mars 2016 16:20

FriYAY!
Äntligen helg, men vad händer nu?
Har lust att baka bullar men jag vill inte äta dem... För om jag bakar kommer jag att äta upp dem. Så är det bara, oavsett om jag är sugen eller inte.

26 våningar... O_o
Kan det stämma? Aja då förstår jag varför jag har ont i benen. Har världens träningsverk för det tar mer när jag cyklar än när jag går.
Höll på att frysa ihjäl idag. Det har blivit svinkallt igen för solen har fegat ut och gömt sig igen.
På hemvägen föll till och med ett par snöflingor från himlen och jag tog det nästan som en personlig förolämpning.
Jag skulle ju cykla hallå? Haha.
Nämen det borde vara 10+ iallafall.

Idag hade vi engelska i skolan.
Vi skulle sitta i en grupp på 6 personer och ta en lapp med typ "Därför pratar jag Hindu flytande" så skulle man hitta på något kring det.
Kunde inte sluta skratta åt hur kreativa alla var och hur de höll minen fast det blev hur fånigt som helst.
Någon berättade om varför han hade varit på månen, en annan älskade röda hus och en annan föddes i en bil.
Det var unika saker jag inte visste om mina klasskompisar...
Jag lyckades inte alls med mina lappar. Men den jag lyckades bäst med var den sista som det stod "En gång flög jag som en fågel" på. Då fick jag några att skratta ändå, så det kändes bra såklart.
Alltså så stört hahah.


På morgonen idag stötte jag på läraren vi hade igår som jag kände igen från gymnasiet. Han hälsade på mig och frågade vartifrån han kände igen mig. Så han hade tänkt på det också haha.


Nu ska jag ta det lugnt och fira att det är helg.
Hoppas ni har det bra!

Av Andrea - 17 mars 2016 23:16

Godkväll allihop! Eller godnatt för min del för jag ska sova när jag skrivit klart.
Egentligen ska jag sova nu men är fortfarande full i skratt från konversationen jag hade på sms. Är övertrött och flummig, det är därför jag skriver nu.

Det känns som dagen var udda på något sätt.
Det började med att vår lärare var sjuk igen så vi fick ha vikarie igen. Men vikarien blev försenad så vi fick ha första lektionen med en annan klass... Så vi hoppade bara in där bland främmande människor och tillsammans blev vi kanske 30 pers.
Vi hade ingen aning om vad de gick igenom eftersom vi bara var där för att vi inte hade någon annanstans att vara, haha. Varför fick vi inte sovmorgon istället? Varför är det såhär? 

Läraren som var där kände jag igen också, tror att jag hade honom som vikarie på min skrivkurs i gymnasiet. Ännu mer lustigt. Satt och försökte placera honom i minnet hela lektionen för jag förstod inte varför jag kände igen honom.

Under lektion nr två kom äntligen vår andra vikarie och vi fick tillbaka vårt vanliga klassrum. För då var det dags att skriva poesi.
Alltså haha, den här dagen känns bara udda. Precis som alla andra dagar...

Vid något tillfälle frågade vikarien oss om vi kunde något om datorer och hacking.
Läraren: "Är någon en hacker här inne? Kan ni hacka?"
En i klassen: "Jag kan hacka lök."
Jag har så dålig humor... För jag tyckte såklart att det var jätte rolig. 

Jahaja :) Udda dagar är roligare än tråkiga dagar iallafall.
Godnatt och sov så gott!

Av Andrea - 15 mars 2016 19:15

Det blir inte så mycket att skriva här eftersom dagarna är så korta.
Men idag har vi pysslat och sedan spände jag tandställningen och böt lite klossar.
Uschare mig, klagar mer och mer på den men det är för att det snart är över.
Gaah!
Det kommer bli så skönt. Vet inte hur det känns utan tandställning längre.

Mitt glädjeträd. Alltså får skratt på våra lektioner när det känns som vi har förskola. Jag vet inte om det är värt att bli irriterad men jag förstår faktiskt inte varför ingenting känns mer planerat och "kom igång"? 

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards