Alla inlägg den 26 mars 2016

Av Andrea - 26 mars 2016 22:50

Hej!

Idag var vi ute och gick med mormor på en promenad i blåsvädret. Blåste nästan iväg.

När vi kom hem igen slängde jag och Tildis ihop en banankaka som tyvärr blev svampig (inget vi bakar blir gott längre) men vi åt den iallafall och spelade kort en stund innan mormor åkte hem.

Därefter ritade vi på några ägg med vanliga tuschpennor för vi har helt glömt bort att pyssla i år.

         

Haha dom blev väl ändå lite söta.


Iallafall, nu ska jag och familjen äta påskmiddag tillsammans för sista gången i år! Alltså Gud vad jag börjar gilla gravad lax och sådana där ägghalvor, snart sill också säkert... Känns som jag precis upptäckt jul/påsk/midsommarmaten och jag kan inte få nog. Nykärlek.

Ha det bra!

Fattar inte att jag börjat äta räkor också. Vem är jag.


Juste, konversationen i chatten igår...

Herre jösses. 

Av Andrea - 26 mars 2016 10:07

Så mycket choklad!

Herre jösses!

Jag kände mig som Chai imorse när jag försökte komma upp ur sängen. Det är någonting i luften som får det att kittla i näsan men jag nyser aldrig. Irriterande.
Bara det inte är pollen...

Jag, Tildis och mamma var iallfall ute och sprang lite halvt. Snoret rann och det sved i ögonen. Så det gick ju sådär haha.

Sedan läste jag lite gamla blogginlägg och hittade det här... Och jag vill fortfarande ha hans efternamn känner jag.   

     

Haha! Alla lätt hysteriska minnen man har alltså... 


Nu har jag suttit i solen hela förmiddagen och njutit av värmen.

Till lunch åt vi våfflor i efterskott eftersom vi missade våffeldagen igår. Huare mig, är mer sugen på något fräscht.

GLAD PÅSK!

 


Av Andrea - 26 mars 2016 09:31

Glad påsk på er!

Påsken är min favorit högtid. Har nog alltid föredragit det framför julen faktiskt. Det är något med färgerna och pysslet och nostalgiska minnen från barndomen som gör mig extra glad.

Igår var jag så hungrig när vi åkte till mormor. Hade laddat hela dagen inför påskmaten och åt därför ingen lunch. Vi kom dit kl 4 och fick varsin välkomstdrink och lite nötter att knapra på.
Sedan blev det mat och maat och maaat.

Lite av allt det goda jag tryckte i mig igår.

Herre Gud vad jag har ätit. Är fortfarande mätt idag faktiskt. Julia blev orolig där ett tag hahah. Men det här var mitt egna rekord tror jag.
Det blev som vanligt lätt hysteriskt vid matbordet också. Men det är ju det roliga med släktmiddagar!

Något jag skrattade åt var när vi skulle sjunga en snapsvisa med samma melodi som Mors lilla Olle, men det var ingen som kunde så alla sjöng något eget för sig själva.
Och i pajen fanns ett hundtass avtryck. Syns inte på bild?

Är det bara jag som kan börja skratta åt en ost..? Min humor är speciell.

Jag åt lax, sill, ägg och potatis tills jag var mätt. Därefter tryckte jag i mig örtbiffar med sås och potatis tills jag hade matkoma.
Till min fasa insåg jag att vi inte ens hade ätit efterrätten. Hur skulle jag klara detta?
Dock var efterrätten en fräsch omväxling för det var bara frukt och vaniljglass. Jag lyckades glatt få i mig mer än en portion.

Sedan tog vi en paus och pratade om livet och allt sånt där medan hälften av oss gick ut med hundarna.
När de kom tillbaka såg jag till min fasa att en chokladtårta var påväg till bordet. Såklart var jag tvungen att trycka i mig två bitar av den med.
Herre jösses.
Jag var mer än mätt igår. Jag hade inget stopp fast jag var proppmätt. När jag kom hem igen åt jag dessutom upp allt påskgodis jag hade fått av morfar också.
Haha, hoppas ni får en glad påsk!


Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards