Alla inlägg under februari 2016

Av Andrea - 19 februari 2016 16:14

Hej på er!
Den här dagen var bättre än dagen igår. Är fortfarande lite konstigt nedstämd men jag struntade i det och var glad ändå. Jag börjar misstänka att det handlar om pms? Aja är överkänslig oavsett så vem vet.

Iallafall, jag gick till skolan igen med musik i öronen medan snön singlade ner från himlen. Himla mysigt och fort går det!
Jag tänker gå så ofta jag kan från och med nu. Gratis och bra vardagsmotion.
Kändes som det hände en hel del på vägen dit, men egentligen var det bara att jag stötte på en gammal bekant och fick småpratade lite. Sedan träffade jag även mormor som var ute och gick med Dacy och stannade till och pratade igen. Känner mig social idag.

I skolan hade vi "bildlektion" igen. Först lekte vi med frukt och efter lunchen fick jag i uppgift att rita en "barnteckning", därefter skulle vi i min grupp göra teckningen i snön så att vi kunde se den från fönstret.
Ja, vilka svåra saker vi måste göra på fredagar! Hah!

Tror alla andra undrade vad fasen vi höll på med.

På bussresan hem klev en barnklass på igen. (Det hände igår också). Det ska alltid vara när bussen är som minst. Det blir kaos då. Ingen kommer ut när de ska av och alla sitter argt ihoptryckta medan barnen skriker.
Idag sjöng de istället. De var runt fem år och tjoade "Vi ska bada nakna på sergelstorg" oavbrutet, och att de skulle "f*cka loss".
Hahah, orkar inte, alla vuxna gav dem fasansfulla blickar.
Nu har jag den i huvudet...

Nu ska jag ta det lugnt, hjälpa till med middagen och ha fredagsmys med familjen.
Hej!

Av Andrea - 18 februari 2016 20:50

Hej igen!
Tyvärr gick den här dagen bara utför. Vet inte vad som hände? Blev bara passiv och nedstämd. Halkade tillbaka i det förflutna och kom inte riktigt upp igen.

Vi hade egentligen bara en film att kolla på i skolan. Freedom writers hette den, riktigt bra faktiskt.
Men jag blev seg i huvudet av att sitta inne i ett mörkt rum hela dagen.
Ugh, och på lunchen blev det bara så obekvämt. Har helst lust att springa min väg när det är dags att äta.
Jag börjar hata min tandställning nu för de där jäkla gummisnoddarna går sönder eller lossnar hela tiden. Det fastnar mat i den och så sitter vi där hela klassen tätt ihoptryckta varje dag runt bordet och ja... Idag kände jag hur en av snoddarna lossnade och nä, hela grejen är bara så ofräscht.
Tänker jag för mycket kanske?
Jag längtar tills jag får ta ut den så att man kan le och äta ifred.
USCH!

Okej! Jag har något roligare på gång! Jag och Vicky ska se om vi får tag på Summerburst biljetter. Pepp! Då har jag något att se fram emot i sommar.

Av Andrea - 18 februari 2016 08:44

God morgon!

Synd att det snöar igen. Jag ville ju gå till skolan idag igen men jag får väl ta den där jäkla bussen istället. BUU! 

Haha, nämen jag är ganska glad förövrigt idag med.

Är fruktansvärt morgonpigg helt plötsligt. Jag menar då att jag vaknar runt 5 på morgonen av mig själv och är klarvaken. Det spritter i kroppen och oftast är jag hungrig så jag går upp och äter gröt eller min egna granola. (???)

När jag var igång och fixade frukost vaknade min lillasyster också. Vi var ensamma hemma vid det laget så jag satte på radion och skruvade upp volymen. Sorry alla grannar men vi är glada idag och ville starta morgonen på bästa sätt!


Jag vet inte vad som har hänt men jag föredrar det här från mitt gamla trötta jag iallafall. Tänk om jag för ett år sedan kunde se mig själv nu. Hon skulle få en chock, bara av en sådan sak som att jag äter gröt till frukost!

Haha, okej nog om det. 


Chai gillade inte när Eminem kom upp. Han försökte anfalla radion och ögonblicket därefter kastade han sig ut från köket, haha. Dock fick jag inte med det på videon, bara hans upprörda ryckningar. 


Ha det bra!


Av Andrea - 17 februari 2016 14:53

Summering: Andrea upptäcker att röra på sig kan vara skönt.

Det var inte så långt som jag trodde att promenera till skolan. Kanske går jag istället för att ta bussen imorgon igen. Jag var framme 45 minuter innan jag började, stod ute och solade då. Jag klagade inte.

Idag vaknade jag verkligen på rätt sida, jag var glad hela morgonen och helt sprallig i kroppen. Jag tror aldrig jag vaknat med så mycket energi, det var så härligt!
Det var skönt också att jag fick göra utlopp för den energin (säger man så?).
Det blev roligare också eftersom jag fick sällskap av mamma som var påväg åt samma håll för att hon skulle till tandläkaren. Jag hann vänta på henne där innan vi gick till tåget tillsammans.
Haha, en underlig onsdagsmorgon egentligen. Men varför inte? Det gjorde min morgon. 
Jag kände mig lugnare i kroppen och lagom trött i skolan sedan.

Nu däremot är jag sömnig och hungrig, skulle kunna somna i soffan här. Jag sitter och väntar på att ha mitt samtal. Det är en halvtimme kvar... och jag har redan väntat i halvtimme också.
Jag är i god tid till allt idag, hehe. Jag skulle nog ha köpt med mig ett litet mellanmål bara.

Hoppas ni mår bra också!

Av Andrea - 17 februari 2016 06:54

Godmorgon på er!
Jag vaknade tidigt idag, jag sover så dåligt nu för tiden. Skulle kunna gå ut och springa för att jag är så rastlös i kroppen på något mystiskt sätt. Borde göra det så att jag kanske kommer igång med träningen. Hehe.

Just nu sitter jag och blåser på en stor kopp varmt vatten med ingefära och citron i. Jag tänker gå hela vägen till skolan idag har jag bestämt mig för. Jag hoppas bara att jag hinner i tid.
Förbereder mig med lite hallongröt så att jag inte svimmar eller något på vägen, haha.

Det verkar bli lika fint väder som igår! Himlen är lavendel färgad och på väder appen ser det ut att bli full sol. Åh! Yay!


Kan inte ta sådär fina bilder som de riktiga bloggarna lägger upp, haha, men det blev så tomt utan så de får duga. 


Måste skynda mig nu!
Vi hörs

Av Andrea - 16 februari 2016 10:06

Alltså ja! Äntligen sol. Vilken härlig dag det är idag. Solen värmer, det är friskt och kyligt, snön lyser upp och Åh jag blir lite lycklig nu!
Helst skulle jag vilja stå ute hela dagen och låta solen värma ansiktet och bara andas djupa friska andetag. Mindfulness. Men jag är påväg till skolan i detta ögonblick.

Juste, igår provade jag lite yoga övningar som mamma visade mig på iPaden. Jag har ständig huvudvärk varje dag men övningarna hjälpte faktiskt!
Dock såg vissa övningar så sjukt roliga ut att jag bara skrattade. Jag har svårt för yoga och meditationsövningar eftersom det är lite flummigt. Jag börjar bara skratta. Jag skulle aldrig kunna gå på en offentlig lektion. Saaaat nam om någon minns...
Men skratta är ju bra också!

Hej på er!

Av Andrea - 14 februari 2016 14:01

Brukar ni fira kärleksdagen?

Själv brukar jag inte ta högtider och traditioner på jätte allvar, förutom Semeldagen HAHA.

Kanelbullensdag är också viktig. Och kladdkakans...

Okej, ni fattar vad jag menar. 


Iallafall! Eftersom det är Alla Hjärtans Dag bestämde jag mig för att baka något chokladigt till familjen. Jag är inne i ett baknings-mood just nu, dock är jag inte lika sugen på att äta upp det.

Alltså bakade jag inga vanliga brownies...

  

 

Ser det ut som vanliga brownies?

Ja, jo. Iförsig har jag nog aldrig bakat vanliga brownies någonsin, hehe.

Luktar det som vanliga brownies?

Hm, ja det luktar faktiskt gott i köket.

Smaken då?

Inte så farligt. Gott, lite torrt fast ändå saftigt på något sätt. Nämen det här blev bra! När de har svalnat eller stått i kylen blir de nog ännu godare skulle jag tro. Mer saftiga.


"Okej! berätta vad det är i" tänker ni kanske nu. Vad gissar ni på?

    

Näpp, haha. De är gjorda på svarta bönor!

Brownies gjorda på svarta bönor?! Japp, ni hörde rätt.

Det var väldigt mäktigt men godare än vad man kan tro. Nu ska jag stoppa dem i kylen och se en film.

Glad alla hjärtans dag!


P.S

Jag hittade receptet på bön-brownie-kakan här! (jag hade även i lite kaffe) 

http://www.ica.se/recept/black-bean-chiabrownie-718695/

Vågar ni prova?


Av Andrea - 13 februari 2016 22:17

Idag fick jag och lillasyster tillbringa eftermiddagen och kvällen hemma hos mormor. Mamma och pappa var bjudna på middag.
Vi blev välkomna med söta mini semlor som mormor bakat. De var jätte goda!

Sedan spelade vi kort, åt middag och fikade igen innan vi såg på Melodifestivalen och klagade på låtarna.
Nu är jag proppmätt och så sjukt trött att jag tror jag måste gå och lägga mig.
Godnatt!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards