Alla inlägg den 6 februari 2016

Av Andrea - 6 februari 2016 17:20

Hej!
Nu är jag äntligen frisk och hungrig igen. Hehe.
Jag och Tildis följde med mamma till Sollentuna centrum idag och köpte med oss semlor på vägen hem. Jag har som sagt längtat... och äntligen skulle jag få äta en.
Tyvärr blev det en riktig besvikelse.

Den var så torr och absolut inte god. Jag vet inte om vi missade någon "information" när vi köpte dem. För det där var ingen semla.
Själva bullen borde inte få räknas som en bulle, utan ett bröd? En fralla!
Och det fanns ingen kardemumma i alls. Jag som älskar kardemumma... Typiskt alltså, jag började nästan skratta.
Kunde till och med lyfta på lagret med "mandelmassa" som för övrigt bara smakade knastrigt socker.

Vem föredrar sin semla så? Inte vet jag.
Jag blev så besviken att jag satte igång och bakade egna med en gång.

Det var svårare än jag mindes och jag har inte bakat på länge. Jag trodde att jag hade börjat greja det här med bulldegar, men icke.
Först verkade degen inte ha jäst. Jag rullade bollar av den ändå och lät dem jäsa på plåten. Det skulle bli 18 stycken men degen var så liten så jag rullade 9 istället...
I ugnen växte dem och blev stora.

Ja. Gigantiska rättare sagt.

Haha, jag orkar inte. Fula. Får hoppas att de smakar bra, sedan får jag dela dem i bitar!
Sagan om "Ska Andrea någonsin få sin semla?" fortsätter...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards