Direktlänk till inlägg 30 mars 2016

Vad händer

Av Andrea - 30 mars 2016 20:47

God kväll på er!
Den här dagen var irriterande och långtråkig för min del. Alla andra har påsklov nu och skolan var helt dödstyst. Vi behövde ha med oss egen matsäck för till och med köket har lov... jag hade med mig pannkakor.

Vi skulle ha haft en vikarie som hette Samuel och var operasångare, men han visade sig vara en kvinna som hette Pia istället.
Han kom inte alltså. Haha.
Vi pratade om korruption, matchmaking och jobbade på datorerna. Kände hur tårarna brände i ögonen för att jag kämpade emot alla gäspningar.

Jag var fruktansvärt uttråkad och rastlös idag. Var faktiskt tvungen att springa ett varv runt huset på rasten för att inte somna. På riktigt. Alla stirrade på mig genom fönstret. Eller "alla", mina två klasskompisar förutom jag som var där på morgonen.
Vi var bokstavligen ensamma på hela skolan så jag kände mig instängd och konstig i huvudet. Och till en början var det bara jag och Jas där på morgonen... Det var läskigt. I ett gammalt öde hus med knakande väggar.
Vi hörde hur någon gick på övervåningen fast vi inte sett skymten av någon levande varelse under de 40 minuter vi suttit där...
Det visade sig vara vår vikarie sen så blev ingen panik haha.
"Hur många brukar ni vara?", frågade hon när vi två var de enda som satt i klassrummet en kvart efter vi börjat.
"Fler än det här...", sa vi.

En halvtimme senare kom en till...
På lunchen kom två till...
Efter lunchen kom den sista...
Segt. Känner på mig att det kommer gå ut för från och med nu. Att det här var droppen för allas skolmotivation vilket är himla trist! Dåligt planerat. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 14 juli 2017 19:25

  Det var ju bara ett måste att inleda med detta på min födelsedag. För ja, idag blir jag 22! *kastar konfetti*   Hej föresten! Idag har det bara bakats och bakats. Det har luktat konditori i hela huset men när mamma skalade en gurka, då l...

Av Andrea - 23 juni 2017 18:59


Hoppas ni har det bra vart ni än befinner er just nu! Idag var jag och familjen i Vaxholm och strosade, vi åt brunch och fikade vid vattnet. Det här måste vara typ första gången det var fint väder på midsommar, det var strålande sol! Annars har de...

Av Andrea - 12 juni 2017 08:18

Hallå på er! Jag har blivit så bortskämd i helgen. I fredags var det SKOLAVSLUTNING, äntligen är det över!! På morgonen samlades klassen hemma hos en klasskompis för en champagnefrukost. Det var mysigt och vi hade den bästa stunden på hela året me...

Av Andrea - 4 juni 2017 10:03

Hejsan, hoppas allt är bra med er! Igår var jag och Vicky inne på restaurangernas dag. Det var sjukt mycket folk överallt och Stockholms maraton var ivägen när vi kom upp från tunnelbanan. Fick gå ner igen och upp i andra utgången. Väl inne på fe...

Av Andrea - 30 maj 2017 11:25

Hej igen, hoppas allt är bra!Med mig är det bättre, dock har jag lyssnat på X antal mordfall sedan i söndags så att jag blivit vettskrämd för allt och alla. Verkar ha blivit mitt nya intresse...Mordpodden (lyssnat på allt) och sedan några stycken av ...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7
8
9
10 11 12
13
14 15
16
17 18 19 20
21 22 23 24
25
26 27
28
29 30 31
<<< Mars 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards