Direktlänk till inlägg 9 februari 2016

Skola igen

Av Andrea - 9 februari 2016 14:45

Jag hade en katastrof dröm inatt.
Jag satt på bussen på väg hem och det var mörkt och regnigt. Jag tryckte på stoppknappen men det verkade inte som bussen tänkte stanna. Chauffören fortsatte gasa tills vi åkte förbi min hållplats. Jag började skrika att jag skulle av och tryckte på knappen igen så att det plingade hysteriskt i hela bussen. Då trampade chauffören på bromsen för allt vad hon hade. Det var is på vägen och bussen kastades runt. Alla skrek. Det kändes som när vi övade på risktvåan.
Men det här var på riktigt. Vi skulle krocka och dö.
Jag kunde bara tänka att det var mitt fel. Det var mitt fel att alla på bussen skulle dö.

Idag hade jag samtal igen. Det kändes skönt eftersom jag är inne i en liten panik period just nu.
Efter det var det dags för skola. Jag gick dit med klump i magen. Till min lättnad hade vi en lättsam dag, körde en namnlek och lite andra lekar. Det lättade upp stämningen i klassen och det kändes bra. Jag plus en till är de enda tjejerna i vår lilla klass. Känns väldigt udda då jag är van vid att bara vara tjejer, haha. Nu är det tvärt om.
Men det känns bättre nu, alla verkar schysta och lärarna är snälla. 

Efteråt stod jag och väntade på att mamma skulle hämta mig. Jag vandrade runt lite överallt för att fördriva tiden. Under den tiden gick två från klassen förbi mig tre gånger på olika ställen. Fick skratt när jag hörde dem,
"Där är hon igen..?"

Var tvungen att hälsa varje gång också. Haha.

Nu sitter jag med semlor i knät och är påväg hem!

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 14 juli 2017 19:25

  Det var ju bara ett måste att inleda med detta på min födelsedag. För ja, idag blir jag 22! *kastar konfetti*   Hej föresten! Idag har det bara bakats och bakats. Det har luktat konditori i hela huset men när mamma skalade en gurka, då l...

Av Andrea - 23 juni 2017 18:59


Hoppas ni har det bra vart ni än befinner er just nu! Idag var jag och familjen i Vaxholm och strosade, vi åt brunch och fikade vid vattnet. Det här måste vara typ första gången det var fint väder på midsommar, det var strålande sol! Annars har de...

Av Andrea - 12 juni 2017 08:18

Hallå på er! Jag har blivit så bortskämd i helgen. I fredags var det SKOLAVSLUTNING, äntligen är det över!! På morgonen samlades klassen hemma hos en klasskompis för en champagnefrukost. Det var mysigt och vi hade den bästa stunden på hela året me...

Av Andrea - 4 juni 2017 10:03

Hejsan, hoppas allt är bra med er! Igår var jag och Vicky inne på restaurangernas dag. Det var sjukt mycket folk överallt och Stockholms maraton var ivägen när vi kom upp från tunnelbanan. Fick gå ner igen och upp i andra utgången. Väl inne på fe...

Av Andrea - 30 maj 2017 11:25

Hej igen, hoppas allt är bra!Med mig är det bättre, dock har jag lyssnat på X antal mordfall sedan i söndags så att jag blivit vettskrämd för allt och alla. Verkar ha blivit mitt nya intresse...Mordpodden (lyssnat på allt) och sedan några stycken av ...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3
4
5
6 7
8 9 10
11
12 13 14
15
16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28
29
<<< Februari 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards