Alla inlägg under december 2015

Av Andrea - 16 december 2015 22:44

Idag har jag bara handlat en massa mat, jag planerar en födelsedagsmiddag till mamma redan.
Imorgon ska jag på ett viktigt "möte" och jag har ångest. Ska försöka sova ändå.
Godnatt!

Av Andrea - 15 december 2015 12:29

Höll på att missa bussen till mitt samtal så det var lite panik på morgonen. Sen tog jag fel buss på hemvägen. Fick en promenad iallafall!
Nu ser jag världens sämsta film, och det känns som att de var uttråkade när de gjorde den. Haha, typ att de inte hade någon handling så de orkade inte bry sig. Jisses, ska stänga av men vet inte vad jag ska göra istället. Hårt liv!

Av Andrea - 13 december 2015 19:03

Vår egna lilla tradition är att baka pepparkakor hemma hos mormor, alla kusiner tillsammans. 

Det gjorde vi idag. En hel mängd faktiskt.

Till lunch blev det wrap i ett glas!


Sedan började vi baka. Målet var att få dem löv-tunna. Jag och Julia kämpade.

Sedan tog vi en fikarast och gick ut en sväng med hundarna. 
Vi gick förbi ett hus med unik julpyntning.

Det här är nog den bästa pepparkakan jag har gjort.

Sedan fortsatte vi med julbaket och vi dekorerade dem så fint vi kunde, haha!

Emoji tema blev det, ser ni? xD

Glad Lucia och tredje advent!


Av Andrea - 11 december 2015 12:05

Idag firade vi morfar på 70 års dagen (i förskott). Grattis grattis!  

Sedan spelade vi Alfapet. Det var första gången för mig, men jag och Julia vann överlägset med 200 poäng mer än de andra, haha. Tjohej!


Tidigare idag var jag ute och halvsprang lite kort. Annars har det inte hänt mycket mer än så. 

Blandade bilder nedanför från andra dagar...

Chai såg rolig ut en dag när han satt i soffan. 


Två teckningar jag fick i present av ett barn där jag jobbade senast. Söt!

Av Andrea - 10 december 2015 15:44

Haha hej... Ja, jag är inne i "gamla filmer moodet" fortfarande.

Av Andrea - 9 december 2015 13:44

"Some like it hot" med Marilyn Monroe.

Jag fortsätter med svartvita filmer idag med. Men jag halv kollar bara trots att den här var mycket roligare.

Kortfattat: Två musiker blir desperata efter jobb och klär ut sig till tjejer för att gå med i ett band med bara kvinnor. Ungefär så.
Den är i stort sätt som White chicks, haha! Det här är antagligen originalet ;) Handlingen är ungefär likadan. Hysterisk.

Av Andrea - 8 december 2015 21:59

Istället kollar jag på en gammal svartvit film. Sherlock Holmes -Terror by Night för att vara exakt. Skrattar till ibland, deras skådespeleri är bara för roligt.

Av Andrea - 6 december 2015 16:34

Fick en lapp med texten "baka lussebullar" när vi öppnade lucka nummer 6 idag. Därför behövde vi baka igen!
Matilda är sjuk så jag fick baka själv. 


Lussedeg har den härligaste färgen.

Ojäst lussedeg i en äggformad skål.

Yay! 
Blev lite besviken på att dom blev luftiga istället för saftiga. Mormor gör de godaste. Men men! Det blev bullar iallafall. 


Lusselelle lusselelle!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards