Alla inlägg den 19 december 2015

Av Andrea - 19 december 2015 23:46

Idag fick jag höra den (rubriken) igen men i den klassiska versionen. Jag, mamma, lillasyster, moster, Julia och mormor var nämligen på balett och såg Nötknäpparen. 

Den var bra. Kläderna och sceneriet (är det ett ord?) var mina favoriter. Är nog mer för musikaler!


Innan gick vi i Kungsträdgården på julmarknaden och förbi isrinken. Tittade även på julskyltningen på NK. Den var lite smått hysterisk i år haha. Men åh, blev lite mer julglad av allt julpynt som hängde överallt.



Emojis med tomteluvor. Julenisseemojisar.


Inne på operan var det mysig stämning.

Jag kände igen en hel del musik tack vare alla gamla Barbiefilmer jag sett som liten haha... Vet inte om det är bra eller dåligt. Äsch, fick nostalgi och kände mig en smula intellektuell ;)
Nu har jag fått melodin "Act 2: Marzipan" i huvudet. Kommer inte kunna sova på grund av det.

Kvällens höjdpunkt? Måste skriva ner det så att jag kan läsa när jag har glömt bort det.
Det hände på hemvägen, det råkade bli ett missförstånd när vi skulle åka tunnelbanan. Egentligen gick vi på fel tunnelbana från den vi hade tänkt att ta, även om man kan åka från båda hållen för att komma till just T-centralen.
Iallafall, eftersom att alla sa att det var "fel" så trodde jag att vi skulle byta lite snabbt så jag klev ut på perrongen igen. Sedan började alla skrika mitt namn i panik och jag hörde dörrarna stängas bakom mig. Först trodde jag att mormor hade fastnat i dörrarna men hon försökte bända upp dem för att jag skulle kunna hoppa på igen. Allt detta sker på några sekunder för sedan åker tåget iväg och kvar står jag, förvirrad.
Fick skrattanfall när jag såg allas miner genom fönstret när tåget försvann. Det går liksom på repeat i huvudet och jag börjar fnissa varje gång. Hysteriskt.
Kändes som att det blev världens grej fast det inte ens var någon fara. Jag var ju knappast vilse utan återvändo, och klockan var bara 9 på kvällen. 
Det var mest synd om mormor eftersom hon blev så orolig. Jag mötte upp dem på T-centralen någon minut senare. Det löser sig!

Nä hörni, nu måste jag hoppa i säng. Imorgon blir det kalas. 

Godnatt!

Av Andrea - 19 december 2015 11:12

Julgodiset jag gjorde igår var små bounty inspirerade saker. Dock lite nyttigare än det "egentliga" receptet.
Blandade ihop lite kokosolja, en del riven kokos, någon droppe vaniljextrakt och några dadlar för sötma, om jag minns det rätt. Lät dem stå i kylen ett tag innan jag doppade dem i mörk choklad också.

Jag tror att de blev bra. Åt dem bara när chokladen inte hade stelnat så chokladsmaken tog över tyvärr... Men nu har jag haft dem i kylen över natten så de kanske smakar lite mer.
Egentligen ska man inte ha choklad i kylen, men pappa vill ha så varmt i vårat hus. Det går alltså inte att ha saker som choklad framme. Hans önskebild är att gå i linne mitt i vintern och skruva upp golvvärmen tills det bränns. Ni vet sådär "aj aj aj!" när man springer mot vattnet utomlands på en sandstrand...

Nog om det! Här är några bilder på mina fula sötsaker, hehe.

Jisses, de där iskubsformade till höger... Det var dem jag flippade på igår när jag försökte få ut dem ur helvetes formen. Stod och smällde den i bänken för allt vad jag hade. Knäckte och hackade och bankade och skrek. Resulterade som sagt med chokladflisor i hela köket. Otroligt att formen inte gick sönder.
Så går det när ingen orkar åka och köpa vanliga ischokladformar!

Haha, förhoppningsvis blir det en lugnare dag idag!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards