Alla inlägg den 18 december 2015

Av Andrea - 18 december 2015 18:04

Tjohej och tjoho!
Nu kan jag äntligen koppla av. Sitter i soffan och pustar ut.
Maten är färdiglagad och uppäten. Det blev bra. Alla verkade nöjda och glada. Speciellt mamma! Sedan fick hon paket och ett fint kort av Matilda som hon blev tårögd av. Så allt känns lyckat!

Så glad att jag förberedde det mesta igår. Marinerade köttet och gjorde den inlagda chili gurkan.
Idag behövde jag bara fixa det sista och en skål med mungbönsgroddar. Det är inte svårt egentligen men det tar tid!
Det blev lite stressigt mot slutet ändå men det berodde på att jag gjorde en hel del julgodis samtidigt... som kan ha resulterat med ett raserianfall så att det var choklad i hela köket, skojar inte. Har varit mycket idag alltså, börjar till och med fått ont i halsen nu. Hehe.

Jag kan inte koka ägg men jag kan laga det här! Skämt åt sido ;)

Av Andrea - 18 december 2015 14:17

Jullåten som ger mig rysningar just nu är en a cappella. Jag spelade min musik på hög volym när den plötsligt kom upp. Jag får alltid en obehaglig rysning i ryggraden av viskningar tex... så reaktionen blev intensiv. 

Dance of the sugar plum fairy av Pentatonix:

https://open.spotify.com/track/0u0TlASkQWH2bGIZRu0HLh

Den finns på Youtube också men ljudet är bättre på Spotify om någon är intresserad. Haha, älskar deras seriösa ansikten.

Nu har jag städat köket i omgångar, gjort julgodis och nu väntar jag på att få börja med maten. Världens segaste dag. Längtar liksom...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards