Alla inlägg den 21 december 2015

Av Andrea - 21 december 2015 19:35

På eftermiddagen idag åkte vi in och promenerade på Söder. Har inte gått så mycket där innan.
Stannade och åt goda vegetariska dumplings. Måste hitta recept på det och göra hemma!

Gick in i frysdiskaffären (minns inte namnet) och såg de här minipluttarna.
Vi köpte med oss lite fryst frukt därifrån och gjorde en smoothie hemma på banan, apelsin, ananas och mango. Yay för gul färg!

Av Andrea - 21 december 2015 10:53

När jag och pappa var och köpte ingredienserna till mammas födelsedag, köpte vi även den här påsen. Mest för skojs skull. Vi åt något liknande när vi var i Korea. Jag älskar de där riskakorna.

Jag vet inte riktigt vad det är för något i rätten, det är någonting starkt iallafall. Chilipasta osv. Jag lagade något liknande någon gång förut som jag tyckte blev misslyckat. En gång blev det så starkt att jag inte ens kunde stå i köket för ångan gjorde så att jag inte kunde andas. Minns att jag skrev ett inlägg om det...

Det här låg iallafall inuti påsen.
-Korean rice cakes (De vita avlånga sakerna)
-Nudlar
-En röd påse med sås
-En grön påse med torkade kryddor

Eftersom att vi inte kan koreanska så kunde vi inte läsa om det fanns någon beskrivning. Det fick bli lite "hur som helst".
Jag blandade ut såsen med två små koppar vatten och lät det koka.

Allt jag visste var att det inte skulle koka mer än 5 minuter. Tror jag hade i riskakorna för tidigt, nudlarna med... De blev rätt sega att tugga. Har ingen aning om det blev bra eller inte förutom det.

Lukten var inget vidare tyckte jag. Så jag hade inga höga förväntningar på smaken. Blev ändå aningens positivt överraskad.
Det var ganska starkt och det smakade inte som det luktade. Jag åt bara upp riskakorna. Nudlarna dissade jag. Blev för svåra att tugga.

Jag kommer inte att köpa den här påsen igen. Har dålig relation till snabbmat/färdigmat/sånhär "fusk" mat, hehe.
Däremot ska jag nog försöka laga något liknande från grunden igen. Älskar som sagt de där riskakorna, vill hitta fler rätter med dem. Man kan även göra dem själv, fast det är svårt att få till konsistensen tycker jag.

Hej!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards