Alla inlägg den 12 september 2016

Av Andrea - 12 september 2016 21:50

Hej!
Hoppas allt är bra. Jag har ägnat i stort sätt hela helgen åt att plugga. Främst matte. Det känns mer som att jag hade en rast och inte en helg...
På lördagkväll fick jag (min rast) iallafall unna mig en middag ute med Vicky. Tanken var att vi skulle testa en restaurang på Söder som verkade ha bra sushi. När vi kom dit var vi en aning förvirrade och trodde att ingången var via en "klubb"-ingång som hörde till samma ställe. Vi hade läst att den skulle öppna samma kväll och ha 23 årsgräns... Utanför stod två vakter vid en inhängnad och bad om legitimation. Vi visade dem och de sa nej tyvärr och släppte inte in oss. Snällt men en aning förvirrade började vi gå där ifrån. Att man inte ens kom in på restaurangen tänkte vi snopet. Då fick jag syn på världens minsta skylt på väggen vid en annan ingång och där var restaurangen! Lättade gick vi in dit och skrattade åt oss själva... Tills vi möttes av samma vakt där inne...
Nu kommer han skratta lite och förstå att vi gått fel tänkte jag men istället la han armarna i kors med en besviken min.
"Det där var fult gjort. Ni kan inte gå dit först och när ni inte blir insläppta så går ni in hit", sa han, och vi blev helt ställda. Vicky försökte förklara att vi bara skulle äta och jag inflikade att vi gått fel men han avbröt med: "Det där gör ni inte om. Förstår ni det?!"
Vi hann knappast försvara oss eller förklara oss för sedan gick han. Så vi fick antagligen stanna på restaurangen?
Vi stirrade på varandra och sen drog vi till andra delen av stan istället och åt tapas på Gården hahaha.
Man kände sig inte direkt välkommen om man säger så, så himla irriterande. Vi antog att han trodde att vi tänkte smita genom innevägen till klubben... Alltså haha, fånigt också när man är 21 och det är 23 årsgräns på en klubb som man inte ens ville gå på för man ville till restaurangen och på restaurangen blir man uppläxad som om man vore en liten fjortis som vill in och röja stället... Öh nej. Hade det varit en klubb hade det kanske varit förståeligt OM vi ens hade velat komma in? Men vi var på en restaurang..? Och jag tror nog att vi är tillräckligt vuxna för att acceptera det annars? Haha, allt blev så fånigt.

På Gården var allt super iallafall! Godaste Mojiton på länge.

Nästa dag skulle jag ha följt med på höstmarknad men jag fick räkna matte istället.

Idag hade vi kemi i skolan och denna bilden kom upp i boken... Och den påminde mig om något... Ha!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16 17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards