Alla inlägg den 8 juni 2016

Av Andrea - 8 juni 2016 20:48

Hej på er!
Idag stressade jag till centralen och upptäckte att endast Jas och vår lärare var där. (Att de andra ska vara borta den sista veckan. Så besviken på dom...)

Vi åkte till Hagaparken för att köra 5-kamp klass mot klass... men det regnade så vi avvaktade.
Istället fick vi varsin torr bulle. Jag satte i halsen och var mitt inne i en hostattack när en till klasskompis dök upp. Så vi blev 3!
Men 5-kampen ställdes in då det fortsatte regna.

Istället fick vi gå in i... Duntdunt duuuun! Fjärilshuset.
Jag är rädd för fjärilar om ni inte visste det. Det var speciellt. Försökte hålla minen och låtsades som ingenting... Tills de flög i närheten av mig och jag väjde undan i panik. Gick typ och höll för ögonen HA! Det tyckte dom andra var roligt.
Jag kan förstå det.
Dock är fjärilar obehagliga, varför tycker inte fler det? Haha.

Däremot var vaktlarna super söta! Här var en som såg ut som en sten som jag höll på att trampa på. Naww ville plocka upp den!

På vägen ut såg vi att en hade rymt från regnskogsdelen. Det var kyligare där utanför och den såg vilsen ut. Vi frågade en som jobbade där om den verkligen fick vara där och hon skyndade sig dit med hov. Tydligen inte. Men fågeln gömde sig bakom en vägg och vägrade komma fram. Snutt! Hoppas de hittade den.

Därefter gick vi runt bland souvenirerna.
Vi provade en ring som visar ens känslor. Jag och ena klasskompisen fick blåa ringar... Det betyder despair. Förtvivlan eller misströsta? Passar ju bra då för vi hade långtråkigt, var besvikna på vädret, och var sura på resten av klassen. Haha. (En till dök faktiskt upp senare också. Men ändå.)

Så ja, en rätt seg dag har det varit. Vill göra något kul med alla innan det är försent... Som inte är leka med lera, åka till Tom Tits eller Fjärilshuset. Förstår varför ingen vill komma hahaha.

Jag och Jas åkte iallafall in till stan och shoppade efteråt. Fick hem lite smink och sånt.
Ciao!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3 4
5
6
7
8 9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards