Alla inlägg den 30 april 2015

Av Andrea - 30 april 2015 20:06

Vi började med en "fika" på Espresso house. Kallt men gott.
Därefter gick vi runt och tittade lite i affärer. Gick in i en frysdisk-affär. Allt låg i frysdiskar haha.

Fanns frysta hamburgare... Och sniglar. Och grodor... *ryser*

Sedan gick vi till restaurangen för vi orkade inte vänta längre. Alla var hungriga. Kimchi hette den, koreanskt. Jag åt en rätt som hette Bibimbap! Jätte gott fast inte ägget, haha gillar inte ägg. Men åh vad jag älskar asiatisk mat. Skulle kunna åka till Asien bara för att äta. Skulle vara en tjockis om jag bodde där.

På vägen hem blev vi jagade av glassbilen men vi har redan köpt chips till kvällsmyset. Höh.
Trevlig Valborg på er!

Av Andrea - 30 april 2015 11:58

Idag är det visst Valborg. Det blir ingen brasa för vår del här hemma. Egentligen har vi nog inte varit vid någon brasa på flera år. Det är alltid bara kallt och luktar rök. Pensionärig som jag är har jag ingen längtan efter att festa som alla andra ungdommar heller. Istället ska jag följa med familjen in till stan och äta på restaurang. Mycket mysigare! Lovar att min guldålder är vid 50-60 års åldern eller högre upp.

Haha jag känner verkligen igen mig i den här.

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7 8 9 10 11
12
13
14
15
16 17 18 19
20
21
22
23 24
25
26
27
28 29 30
<<< April 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards