Alla inlägg den 19 januari 2015

Av Andrea - 19 januari 2015 22:13

Första dagen på universitetet. Tror aldrig jag upplevt såhär många känslor på en och samma dag. Helt utmattad, har ont i axlar och nacke.
Alla nya intryck och trötthet, nervositet, hat, lättnad, upprymdhet, ledsen, ångest, ilska, glädje, nyfikenhet, hunger med mera. Mest ångest och ilska... Rolig jag vet. Nämen det enda jag hatade var att bussen var försenad, jag upptäckte att jag köpt fel busskort (för 880kr jippi) och sen att jag inte alls fattade (fattar fortfarande inte) vilka böcker jag ska ha eftersom min inloggning inte visar mig någon lista som alla andra verkar ha. Har loggat in och ut nu 10 gånger på datorn och vet inte vart jag ska läsa eller klicka. Skrivit ut massa papper också som jag inte ens vet om de är viktiga. Hatar att inte ha kontroll, speciellt när det känns som det är ont om tid. Hatar att alltid känna att jag är den enda som aldrig fattar något när alla andra fattar det rent naturligt. Ledsen.
Som tur har jag fått tag i tre böcker iallafall.

På hemvägen tvingade Vicky mig att fråga om man kunde byta busskorts "biljetten" eftersom jag ville gråta för alla bortkastade pengar och den ångestladdade dagen. Jag är tacksam, för jag vågade inte först men sen blev det så ändå. Och det gick bra! Fick tillbaka alla pengarna och en ny biljett. Alltså halleluja i kör. De var snälla i "kassan" också, ännu mer tacksam.

Annars gillar jag verkligen universitetsbyggnaden och att det finns så mycket att utforska. Det är så stort, så mycket folk och det känns spännande. Många hade fina kläder, ungefär en stil jag skulle vilja ha. Jag måste shoppa känner jag. Andra gick med resväskor och campingväskor, såg lite roligt ut. Men det kommer ju studenter från hela Sverige och andra länder så det är spännande. Blir mer spännande framöver!

Hoppas ni andra haft en lugnare måndag. Godnatt!

Efter en kaos dag är jag trött...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21
22 23 24 25
26 27 28
29
30 31
<<< Januari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards