Alla inlägg under maj 2015

Av Andrea - 11 maj 2015 16:15

Det blev lite tyst här? Dagarna har rullat på. Jag har stor städat igen, sprungit och varit på en visning men det blir ingen flytt (igen höh).
Idag har jag varit jätte trött, vet inte varför. Satt därför ute och halvsov i solen. Pappa dödade tre getingar... det börjar bli sommar alltså! De satt och knaprade på trät som vi brukade odla vindruvor på. Visste inte att getingar brukar göra så. Gnaga på trä som uttrar, man hörde det tydligt också! Man lär sig något varje dag.
Sedan satt jag och iakttog en humla som verkade påverkad. Den hade svårigheter att flyga in i sitt bo. Den kraschade minst 10 gånger, fick inget fotfäste och halkade ner. Man kunde nästan höra hur den svor högt av frustration varje gång.

Den enda bilden jag har för idag haha.

Av Andrea - 8 maj 2015 21:51

Idag har jag storstädat i mitt rum. Hela dagen. Bokstavligen. Har tex rensat ut kläder jag inte använder en gång för alla. Har typ tre tröjor som jag använder varje dag, ändå är garderoben full?

I don't get it.

Köper nya tröjor en gång om året också..? Sedan har jag även slängt smycken och lampor. Ja, gjort en total rensning helt enkelt. Ändå finns det en massa grejs kvar. Mycket går inte att kasta på grund av minnen.

Sedan läste jag ut min bok Fangirl av Rainbow Rowell. Som sagt, den var inte som jag trodde men den var rätt fin ändå. Annorlunda. Fick lite "aww" feelings för den ibland men jag tror att jag övergår till det övernaturliga igen haha. Blir för jobbigt annars.

Vad jag verkligen fangirlar (skämt åt sidan) över just nu, är Robinson. Fredagskvällen har tillbringats med familjen framför teven med senaste veckans Robinson avsnitt. Mamma låter oss inte se dem på tv, utan vi ska se alla tre avsnitten samtidigt och tillsammans på fredagar. Varje fredag. Jag tror inte att någon fattar hur jäkla inne vi är i den här dokusåpan... haha... (Eller kanske för det här låter knäppt Ha!) Det är kaos här hemma. Jag är upprörd, alla är upprörda över senaste avsnittet. Vi spenderade som sagt (några blogginlägg tillbaka?) en hel helgdag förut, hela familjen och vi såg alla avsnitten tillsammans eftersom vi inte började kolla från början. Äkta nördar med fyrkantiga ögon. Vi fastnade allihop, Vi var på ön!
Haha. Kanske får vi någon sorts "Lost" nostalgi, minus min lillasyster då. Kan vara anledningen. Lost är och förblir alltid en favorit serie.
Tillbaka till Robinson! Jag har aldrig fastnat för sådana här program förut och kommer nog aldrig fastna igen haha. Men det är bara något som klickar med mitt humör just nu. Antar att mitt liv är trist just nu... Hejsan hoppsan jag vet inte själv vad jag skriver om längre. Känns som jag har varit lite konstig hela dagen. Blivit hög på allt damm när jag städade kanske... Vem vet. Skäms.

Av Andrea - 8 maj 2015 09:21

Mm... T9 bara förvärrar saker och ting när man inte kan stava. Haha.

Ja denna dag har inte börjat för mig än så det blir inget intressant att skriva om. Kanske ska ta en promenad eller så. Men vi grillade oxfilé igår så det var gott. Jag har nästan läst ut boken jag köpte också. Den var inte som jag trodde att den skulle vara. Trodde att den skulle vara mer humoristik och lättsam, plus lite kärleksflams? Som en romantiska komedie egentligen! Men den är lite mer... Tung? Vet inte om det är rätt ord men ja kanske realistisk. Lite bitter vill säga. Jag kanske tycker det för att jag brukar hata att läsa om verkligheten typ haha. Men det är kul att läsa något annat än det vanliga. Tänker tillbringa dagen med att läsa ut den.

Vi hörs!

Av Andrea - 6 maj 2015 16:23

Jag håller på att spara ihop pengar till två "stora" grejer liksom. En resa och en dator har jag på högsta prioritet. Jag behöver verkligen nya kläder och en vårjacka med... kanske skor också. Jag letar och letar men det är lönlöst. Gick och letade efter kläder igen idag, efter att jag och pappa vart och hämtat ut våra nya pass. Som är hemska btw. Men jag hittade inga nya kläder. Buhu.
Tittade in på Akademibokhandeln och sen gjorde jag det skummaste på länge. Jag köpte en present till mig själv. Inte bara att jag köpte något till mig själv utan jag bad henne slå in den i kassan!

Tyckte att påsen var hur gullig som helst. Ser ut som små demoner hahah.

Och tillslut, en bild på den fina boken! Älskar färgen och framsidan. Så jah vart väl som tvungen att köpa'ren nären bah stod där på 'Nyheter'.
Jag har hört talas om den innan så jag hoppas att den är rolig.

Den var lite svårt att fota. Vet inte om färgen stämmer, den är typ pastell grön/turkos? Jaa... Fin!

Av Andrea - 5 maj 2015 12:12

Jahopp då fick jag äntligen komma ut och springa. Det.Var.Inte.Skönt Usch! Men nu är jag glad och nöjd iallafall. Det var inte så mycket folk heller men ett par stycken trots den konstiga tiden. Men det var inga problem.
Jag tror att det var på TV4 morgon med Lofsan när tjejen hon ska träna sa något i stil med 'Det känns som att man inte är tillåten att vara ute och springa när man inte har lika bra kondition som de andra'. Kom att tänka på det. Det är jätte fånigt men så känns det verkligen!
Får försöka strunta i det. Egentligen är ju alla andra lika upptagna med sig själva liksom :P
Nu ska jag dricka ett stort glas vatten och se efter om det finns något att äta.
Hej så länge!

Chai blev lite "mammig" haha. Saknade han mig? Han kanske var orolig ifall jag blivit jagad av vildsvin.

Av Andrea - 4 maj 2015 14:55

Jag är himla sugen på att ta mig ut och springa. Vilket är stort! Det sprätter lite i benen till och med. Men jag orkar inte ta steget ut genom dörren? Egentligen kunde jag ha varit ute redan imorse då jag verkligen var peppad. Skulle ha skogen för mig själv eftersom att det är måndag. Men då kändes det plötsligt läskigt och jag blev rädd istället. Tänk om jag skulle bli jagad av grisar (eller ylande älgar) och ingen märker något om man skriker. Fråga inte ens.
Och jag vägrar att springa nu när alla kommit hem också. Så populärt som spåret är, är väl alla ute samtidigt och det blir kö genom hela. Okej haha vad jag överdriver nu men ja...
Jag kommer alltså inte komma ut alls idag. Istället har jag bakat kladdkaka. Wtf.
Hormoner.

Av Andrea - 3 maj 2015 18:17

Japp, jag har stått i köket hela dagen igen. Kommer få knäpp snart haha. Idag bakade jag bagels. För jag vill kunna äta god frukost i flera dagar. That's my motivation.

Det tråkiga är att de blir skrynkliga och fula efter att ha kokat dem. Men de blev goda iallafall!
Receptet är från Leila Lindholm.

Av Andrea - 3 maj 2015 04:37

God morgon...
Mamma tvingade mig att göra ännu mer dumplings igår till middag. Denna gång med vegetarisk fyllning.

En bild på det och två underliga snapchats som jag sparade ned.

Ska försöka somna om. Känns lite väl tidigt. Så godnatt!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards