Alla inlägg den 2 oktober 2016

Av Andrea - 2 oktober 2016 08:04

Hejsan!
Igår var det en kalasfin höstdag kan man ju säga. Nu börjar eldfärgerna komma på löven och allt blir så vackert!

Den 1 oktober firade vi farmors 80-årsdag. Det kan man inte tro, så pigg och ungdomlig som hon är.
Vi gav henne ett bildcollage och skrev ner några dikter på det som uppskattades mycket.

Förutom vi barn och barnbarn till farmor så var det ett roligt litet gäng pensionärer som firade henne. Några var gamla barndomsvänner vilket är helt fantastiskt egentligen, och de andra var kusiner och en var lillasyster till farmor. De var så lika att det nästan var läskigt. Jag fick veta att hon är konstnärlig och hoppar mellan olika hobbies hela tiden. När hon hittat något nytt så gör hon det nästan maniskt en period tills hon tröttnar, sedan aldrig mer. Kände verkligen igen mig själv i det hahah.
Just nu målade hon sidensjalar. Farmor fick en och även faster en. De var så fina!
Det var roligt att träffa avlägsna släktingar och upptäcka hur lätt vi klickade samtalsmässigt. Har bara träffat dem ett fåtal gånger när jag var liten liksom så kommer inte ihåg. Gener och sådant är intressant alltså. Så kul att humor och uttryck kan vara så lika fast man levt så olika och i princip aldrig har träffats.

Det var min lördag igår som sagt. Idag ska familjen in till stan och jag ska försöka shoppa för jag tror mitt största intresse just nu är klädstilar? Vill ta igen alla år av utebliven shopping kanske för nu börjar jag bry mig mer. Hösten är ett perfekt tillfälle också då jag älskar stickat och mysiga tröjor. Dock är pyjamastrenden lite märklig...
Men för övrigt är klädstilar verkligen kul tycker jag just nu. Gjorde till och med ett arbete om "100 år av modet" i våras haha.
Hej så länge!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards