Alla inlägg den 7 oktober 2016

Av Andrea - 7 oktober 2016 20:04

Hej! Hoppas allt är bra med er!
Själv har jag tillbringat större delen av dagen i Bergianska trädgården. Har haft turen med bra guider varje gång vi varit på studiebesök nu för deras energi smittar av sig och allt blir intressantare. Det är verkligen en talang! Att ha en passion och få vad som helst att låta intressant. Ge mig den förmågan...

Haha vet inte vad jag fotade där men det var på den iskalla turen utomhus innan de öppnade. Då led jag... vi gick i blött gräs runt en damm i början och var ute i en timme med blöta fötter.


På lunchen fick jag och två klasskamrater panik och for iväg på en hysterisk bilrutt efter mat. Vi vägrade äta på caféet då en liten torr macka kosta 115kr... Vi googlade upp en restaurang som vi inte ens hittade till och sprang runt som tokar då vi endast hade 40 min på oss... Så vi gick in på ett gym(?) som låg i det öde området vi kommit till (mycket oklart) för att äta det dom kunde erbjuda. Vi plockade med i takeaway lådor ifall vi behövde rusa men vi hann äta upp allt inne på restaurangen. Haha, vet knappt vad jag åt för jag var så hungrig. Något vegetariskt iallafall med potatissallad och nybakat bröd. Helt okej ändå.

Sedan åkte vi tillbaka och kom perfekt i tid till den guidade turen. 

   
Kändes som vi reste jorden runt. Stod i regnskogen i fuktig hetta och kollade på bananträd bland annat... sedan ville jag och en klasskompis fota blommorna vid Medelhavet (tror jag?) och blev förvirrade när vi tappade bort gruppen...
Blommorna vi var fascinerade av såg ut som knöliga rosor? Typ hopskrynklade pappersnäsdukar?

...Vi letade överallt efter gruppen och hittade dem tillslut i öknen. Haha. Kommer drömma konstigt inatt tror jag. Sedan besökte vi även växterna i Sydafrika.

Lärde mig en del om växterna men ananasen var sötast. Se hur den växer! Och det blir bara en frukt per planta och det tar 2-3 år innan den e "vuxen". Så lustig.

[Bild]

Vår klass var uppdelad i två grupper med varsin guide. Min grupp slutade tidigare och som tur hade två av dem tagit bilen och vi fick precis plats allihop. For tillbaka till skolan medan radion spelade Pitbull's Give me everything tonight på hög volym. Försökte bli peppade på mattelektionen som väntade haha.

Nu blir det välförtjänt fredagsmys! Trevlig helg!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Oktober 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards