Alla inlägg under april 2016

Av Andrea - 20 april 2016 13:15

Cooking with Poo.

Hej!
Jag har dragit på mig en dunderförkylning så idag är det andra dagen jag sitter hemma och har superskoj.
Om jag hade tjänat pengar på alla de gånger jag nysit de senaste dagarna så skulle jag inte behöva min ersättningen från AF, som jag ändå aldrig får. Vad är deras problem? Nu skulle jag till och med få hjälp av en annan för att min handläggare försvunnit. Den nya lovade att höra av sig igår. Vilket hon inte gjorde och inte idag heller, så jag har tjatat på henne igen. Varför kan ingen där sitt jobb?
Värdelöst. De har haft över 3 månader på sig att lösa det här.

Hur som helst.
Jag är hungrig och sugen på thaimat (har snöat in på att äta Pad Thai) men kan och orkar inte laga något själv. Bu!
Får vänta tills jag är frisk istället. Då måste jag testa det.

Av Andrea - 17 april 2016 00:07

Godnatt!
Jag och Tildis har varit hemma själva idag (igår). Vi lagade tacos till middag och jag provade att baka bullar igen. Degen blev lite bättre än sist jag bakade men fortfarande... Flytande.
Smaken var mesig också för jag föredrar när det är kardemumma i. Men det skulle det tydligen inte vara i dessa.
Aja det är bara att fortsätta kämpa!

Får bjuda mamma och pappa på fika när de kommer hem igen imorgon (idag).

Jag och lillasyster har kollat på, jag vet inte hur många avsnitt, av serien The Flash hela kvällen.
Vi tycker att den är riktigt bra! Men vi får fortsätta se den imorgon.
Nu ska vi sova så jag säger godnatt igen!

Av Andrea - 15 april 2016 13:51

 Heej igen!

Jag hittade dit jag skulle och kom bara en kvart för sent. Tog ingen rast sedan och nu har jag slutat!
Ser och känner mig febrig nu, egentligen varje dag, i skolan med... Blir varm i ansiktet, rödflammig och rödögd? Jag vet att spänningsvärken beror på att jag är spänd. 
Men ändå?
Jag har iallafall ätit och druckit som jag ska. Annars brukar jag koppla det med det.

Okej det skummaste barnprogrammet visades.
Det handlade om en restaurang och matematik. Spagetti och makaroner hette det.
Alltså jag måste googla om jag hittar det avsnittet vi såg på. Allt lät så stört och det var deras poker face som gjorde det roligare.
Länk:

http://urskola.se/Produkter/159951-Spagetti-makaroner-hundra-miljoner-Korv-och-broder


Sedan gungade jag medan jag väntade på bussen. Det är något jag inte gjort på länge. Herre Gud vad konstigt det kändes. Hela huvudet snurrade typ. Tror jag gått och blivit tant.

Av Andrea - 15 april 2016 07:51

Morgon panik.
Jag vet inte vart jag är och vart jag ska, så nu får jag lita 100% på min GPS.
Första bussen kom försent och då fick resten dominoeffekt. Bussen jag väntar på nu ska gå när jag ska vara framme på jobbet.
Gaah och då har jag inte ens hittat gångvägen till själva förskolan.
Panik.

Fortsättning följer..?


Av Andrea - 14 april 2016 21:44

Hej igen!   

Pappa vaknade svinhungrig och då blir det hets med mat. Alltså blir det skräpmat. Jag testade falafel tallrik istället för kebab. Himla torrt, fick ösa på med sås.
Ugh. Vill proppa i mig en sallad nu och dricka några liter med iskallt vatten.

Inte nog med det.
Nu har jag kollat på halva säsong 5 av Walking Dead och småätit godis från den söta lilla godispåsen jag fick med mig hem.
Vilken säckpotatis jag är idag!
Tur att det är jobb imorgon då.

Men Gud vad jag fangirlar just nu. Den här serien är så braaa!
Varför slutade jag ens kolla? Hur kom jag ifrån den?

Däremot kan jag inte ta Rick seriöst nu... Bara på grund av skägget som han precis rakade av sig. Gillar att de skämtar om det i serien också.

Jag gillar även "ljudeffekterna" som är i undertexten.

*Groans*

Haha!

Och alltid:

*Zombies gurglar i närheten*

*Löven prasslar*


Okej nog för idag.

Godnatt!


Av Andrea - 14 april 2016 13:28

Haha, vill ocksååå ha.

Hallå!
Idag tog jag det lugnt och stannade hemma eftersom jag inte kunde följa med på studiebesöket.
Cyklade till Ica och laddade busskortet inför imorgon då jag ska iväg och jobba.
Ber en liten bön i förväg att jag ska hitta dit utan komplikationer och för att jag ska orka gå upp 5 på morgonen när jag är van att gå upp halv 8.
Det ska nog gå bra!

Hemma igen försökte jag skrubba väggarna på huset som pappa gett mig i uppgift.
Det var lönlöst. Fick inte bort något av smutsen för allt satt som sten. Händerna och musklerna bränner iallafall så jag får väl se det som styrketräning istället.

Unnade mig själv den nya Magnum double peanut butter i solen, även om det inte var lika varmt idag som igår... Men den var god ändå.

Nu har solen gått i moln så jag ska ta en dusch och förbereda inför imorgon.
Kanske kör jag en liten myseftermiddag för mig själv och målar naglarna medan jag kollar på Walking Dead.
Jaa, det låter bra.

Hej så länge!

Av Andrea - 13 april 2016 17:23

Chai har varit en skitstövel enda sedan kl 4 imorse.
Han kan inte sluta skrika.
Han har suttit på framsidan, på baksidan och på taket och skrikit för att jag ska släppa in honom. När jag väl gjorde det skulle han fortsätta skrika inomhus.
Pappa sover på dagarna så det går ju inte.
Trodde att Chai hade slutat med det där.

Annars är jag fortfarande less på allt idag med. Har skickat arga mail igen och har fått min lärare att skicka mail också. För imorgon kan jag inte ens följa med på studiebesök.
Alltså.

Nä skitsamma!
Nu kollar jag på Walking Dead istället OCH herre jäklar vad bra den är. Blir helt svettig för att det är kaos. Bryr mig så mycket om alla karaktärer också. Precis en sådan serie jag saknat!
Annars har jag, Tildis och mamma börjat följa serien The Flash tillsammans. Den är också rätt bra.

Hej!

Av Andrea - 12 april 2016 18:27

Byggjobbarna är överallt:

Hej på er!
Den här veckan ger jag upp.
Jag har gått runt och sett ut såhär idag (-__-) Jag är trött på allt och alla på skolan just nu och måste ta en paus innan jag får ett utbrott. Vet inte vem som kommer få ta emot all ilska annars.


Känner mig sviken:

Tiden här ger ingenting. Jo okej, jag har en vardag och rutiner som ger mig en slags trygghet. Fast om två månader är det över. Men jag lär mig ingenting, inga ämnen ger mig någon viktig kunskap inför framtiden. Vi bara leker!
Jag går egentligen hit för att träffa klasskompisarna nu, men de kommer själva aldrig hit längre... Och jag får aldrig mina pengar som AF lovat mig. Jag sitter fast!
I slutet av veckan tänker jag jobba istället så att jag kan leva på fritiden igen.
Blir hur irriterad som helst på AF, fattar inte hur de tänker eftersom det här var deras idé? Har försökt nå min handläggare i flera dagar men hon ignorerar mig. Allt känns som ett skämt. Som hon lurat mig.


Från bildarkivet:
Ett kottdjur från idag...

Ett blivande kaninberg från idag...

Tjolahopp tjolahej, vem bryr sig om mej:

Känner att hjärncellerna dör och att jag kommer halka efter i skolan när jag pluggar på riktigt. 

Hur ska jag kunna plugga på universitetet om jag har suttit och gjort kottdjur i en hel termin innan det???

Diffusa tankar:
Jag vet inte hur jag ska tolka saker och ting ibland. Det som har "gått snett" (låter för dramatiskt) i mitt liv, Är det mitt eget fel eller har jag bara otur? Borde jag hoppa av kanske om allt har med skolan att göra?

Hej så länge!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards