Alla inlägg den 2 april 2016

Av Andrea - 2 april 2016 23:11

Tjolahopp.
Mamma vaknade på fel sida idag och som vanligt var det mig all frustration gick ut på. All empati för mina misslyckanden och mina problem förvandlas till svidande pikar när hon är på fel humör.
Därför var jag ledsen hela förmiddagen.

Jag och lillasyster var tvungna att gå ut och springa spåret innan vi fick äta lunch sedan, men det var ändå rätt skönt när vi väl kom ut. Vi pratade hela vägen och det kändes bra och nyttigt. Det är det fina med att ha en syster.
När vi kom hem igen var mamma fortfarande sur.
Jag föreslog att var och en av oss skulle skriva ner sin egen tolkning av dagen och sedan läsa varandras texter.
De gick med på det men vi tog det muntligt istället. Det slutade faktiskt i tårar för min del och mamma bad om ursäkt.
Men alla fick större förståelse för varandra iallafall, så min idé var kanske inte så tokig. Kan rekommendera det, haha, jag kanske ska bli familjerådgivare? Nä, skämt åt sidan.

Nä fy, jag är glad att den delen av dagen är över. För nu känns det lite bättre. Vi verkar vara sams igen.
Vi bråkar inte ofta men när vi väl gör det är det alltid en massa grejer som alla gått och burit på som kommer upp och allt blir så stort. Det är värst när just mamma är på fel humör för då dras hela familjen med.

På eftermiddagen kunde jag fly hemifrån för att träffa Vicky och gå på biopremiär istället för att sitta hemma och grubbla.
Först var det kaos med tågen. På stationen var det oroligt människohav och förseningar. Vi hade reserverade biljetter som väntade på oss men vi missade tiden då vi skulle ha hämtat ut dem. Som tur var hann vi köpa nya.
Sedan beställde vi den största popcornen och såg den knasigaste filmen i en fullsatt biosalong. Filmen hette "10 Cloverfield Lane" och hade the biggest plot twist I ever seen.
Alltså haha...
Varken jag eller Vicky visste något om handlingen, genren eller någonting. Jag vill inte spoila men det gick från att vi trodde att det var en verklighetstrogen thriller som sedan helt oväntat slutade som en Science fiction med lite action...
Den var iallafall underhållande!

Godnatt på er och kram!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards