Alla inlägg under april 2016

Av Andrea - 11 april 2016 17:35

Hejsvejs!
Idag var jag inte längre ensam i skolan. Och vädret idag var underbart!
Gick en promenad på lunchrasten och såg ett par underliga statyer.

Umm, ja.

På hemvägen ville jag cykla en ny väg. Istället kom jag "vilse" och cyklade förvirrat runt i ett område som liknade en labyrint, men tillslut kom jag rätt.
Hemma igen bakade jag en äppelpaj.

Yay! Är så himla sugen. Men innan jag får äta måste Tildis cykla och köpa vaniljvisp eller vaniljglass... Vad hon än får tag på.
Wääh!

Ha det bra!

Av Andrea - 10 april 2016 20:36

Hej på er!  

Glassen från idag efter storstädning. Jag åt den vita och den var rätt god. Annars har jag bara njutit av solen medan den var här.

Jag fick några meddelande på Snapchat från Julia som hade hittat vårat gamla hönshus...
Blir nostalgisk. Vilka jäkla kreativa ungar vi var!
Nej, det är inget riktigt hönshus. Men nästan!

Det hela började med att vi pallade körsbär en sommar.

Sedan när vi satt där och spottade ut kärnorna tänkte vi "Nämen dom ser ju ut som små ägg?".

Livlig fantasi.

Sedan hittade vi vit färg och målade dem. Jag tovade hönor och kycklingar medan Julia vek små boxar och sedan hittade vi en skokartong och arbetet var igång...

Vi plockade till och med frön vid mormors kolonilott så att hönsen fick mat. Japp, vi tänkte på allt!


Varenda höna och kyckling hade såklart ett eget namn också. Kycklingarna Markoolio och Zlatan var favoriterna om jag minns rätt.

Vissa hade till och med avancerade bakgrundshistorier som kycklingen som kom från en äggkläckningsmaskin. Haha!

Men nu ska jag sluta skriva om det.

Jaa, det är roliga minnen. Ni fattar inte hur mycket vi lekte med det där... Det var liksom vår version av ett dockhus. Plus att vi gjort allting själva. Frågan är bara vart och hur man ska spara det? 


Nu sitter jag och slöar i soffan. Har börjat kolla på The Walking Dead igen, säsong 4. Börjar långsamt komma in i den igen och snart fastnar jag antagligen. Den är riktigt bra!

Ha det bra, vi hörs!

Av Andrea - 9 april 2016 14:40

Hej, hoppas ni mår bra!

Idag njöt jag av en lång sovmorgon. Det är verkligen så skönt att slippa ställa väckarklockan.
Pappa hade köpt nybakat bröd till frukost också. Mys!
När jag såg att solen sken blev jag ännu gladare. Vår!
Tyvärr tyckte jag att det var lite för kallt för vårjackan men vinterjackan kändes för tjock.
Svårt det där!
Hittade min gamla fula höstjacka istället men den blåser vindarna rakt igenom så det var inte mycket bättre.
Längtar tills jag kan börja shoppa...

Runt lunchtid cyklade jag för att möta upp en högskoleprovs-kämpande Vicky för att äta sushi. Haha.
Blev proppmätt och rullade hem på cykeln med håll.

Nu är jag hemma igen och här tjafsar alla om hur vi ska renovera vår baksida. Jag håller mig utanför diskussionerna...
Jag är sugen på glass och försöker istället övertala dem om att åka in till stan imorgon.

Hej så länge!

Av Andrea - 8 april 2016 18:28

Vad jag skrev när jag var besviken på allt innan dagen ordnade sig.

Nä den här dagen var inte särskillt kul faktiskt.
Idag var vi liksom 2 stycken på förmiddagen. Det ekade i klassrummet. Lektionen fick ändras pågrund av det och istället tyckte läraren att vi skulle leka en lek.
Så knas.

Vid lunch kom iallafall två till men det blev bara vi 4 totalt. Däremot har vi inte umgåtts med varandra innan så det kändes lite konstigt i början. På lunchrasten spelade vi kort och det kändes bättre då. Så det var dagens höjdpunkt.

Det var en lättnad när vi slutade. Då ringde jag pappa och bad honom hämta mig och det gjorde han.
När jag kom hem gick jag ut på en promenad tillsammans med familjen.
Det var mysigt för då tittade solen fram.
Sedan åt vi dumplings och nu blir det fredagsmys.
Trevlig helg!

Av Andrea - 7 april 2016 14:15

Hej!
Jag sprang precis igenom värsta ösregnet påvägen till stationen. På 3 minuter gick det från sol till något som liknade hagel. Sedan försvann det lika snabbt.
Är dyngsur för mitt paraply bestämde sig för att gå av på mitten igen och jag gick med två andra och kunde inte skydda någon. Vi skrek och kastade oss över vägen och såg ingenting. Haha! Så värdelöst.

Vi såg ut som tre dränkta katter.


Bara en av de tre jag umgås mest med i skolan kom idag. Tur det, för jag kände mig så himla ensam på morgonen när jag var helt själv i klassrummet. Det brukar ändå vara 4 till som är i tid men ingen av dem dök upp idag.
Dock kom en av de få tjejerna som jag trodde slutat tillbaka. Så det var en glad överraskning!
Resten av klassen verkade ta ledigt efter den deppiga stämningen som härjade igår. Hoppas de mår bättre imorgon. Jag saknar dem iallafall men det vet de nog inte. 
För jag är alltid småsur på dem haha.

Det enda vi gjorde idag var att se filmen Selma om Martin Luther King. Den var bra men att se film mitt på dagen är ingen bra idé. Jag är så himla rastlös nu för tiden och det märks att alla blir sega.
Så höjdpunkten idag var när vi sprang genom ösregnet.
Jag menar allvar. 

Det var liksom living in the moment...

Okej, nog nu.
Imorgon är det ääntligen fredag!

Ha det bra!

Av Andrea - 6 april 2016 17:32

Dagen började såhär när jag skulle gå till skolan i spöregn...

Naaah tänkte jag och knatade ändå. För vad ska man göra?
Lyckligtvis gick det att laga paraplyet så jag kan använda det imorgon... För det ska regna igen och jag måste gå då med.


I skolan verkade alla låga tillskillnad från igår när alla var hysteriska.
Det var en sövande stämning som hotade mina ögon att slockna på lektionen. Kämpade verkligen, dessutom hade jag praktiskt taget bäddat ner mig i stolen i min tjocka vinterjacka. Jag och Jas var tvungna att gå flera små promenader för att få frisk luft och skingra tankarna.

På den sista lektionen fick vi fritt val. Jag valde att leta efter kurser att plugga i höst.
Klasskompisarna försökte hjälpa till men på något sätt kom vi in på yrket som slaktare och hur det egentligen går till på ett slakteri.
Herre Gud.
När vi slutade stannade många kvar i skolan. I stora salen skulle det vara "öppen scen" och då bjöds det på fika. Jag tryckte i mig två bullar och piggnade till.
Själva uppträdandet såg jag inte mycket av för vi satt längst bak. Tydligen dansade någon magdans iallafall och sedan läste några från skrivkursen upp dikter.

Jag fick skjuts hem och tjoade för att jag slapp gå i regnet igen.
Hemma åt jag typ Toast Skagen. Fast med kräftor i. Och inte så gott bröd.
Men jag ska smaka en riktig toast Skagen någon gång har jag bestämt.
Hej!

Av Andrea - 5 april 2016 16:27

Idag hade vi skapande lektion. Vi skapade något som man gjorde på dagis förut och gav i present till farmor och farfar...
Nämligen ljuslyktor!
Japp det här borde inte räknas som skola.

Jag lyckades även göra näckrosor av servetter för första gången. Stolt.

Haha, alltså eftermiddagen idag var kaos.
Alla klättrade på väggarna av rastlöshet. Alla fönster var vidöppna så det blev korsdrag genom rummet och alla silkespapper och servetter blåste runt. I bakgrunden spelade någon hårdrock samtidigt som en annan ville lyssna på säckpipor?
Killarna började "slåss" med saxar och det slutade med att en blev skuren i armen. Herre gud.
Om jag känner mig trygg i skolan?
Nej.
Det gick bra för honom men herre jösses, vad var det som hände egentligen? 

När jag gick hem var det skinande sol och 11 grader varmt. Jag svettades som en gris.

Av Andrea - 4 april 2016 21:43

Hej!
Som rubriken lyder, idag hade jag en okej dag.
Först kände jag mig ensam för Jas var sjuk. Men jag blev på bättre humör senare då vi valde ett ämne som jag för en gång skull är intresserad av, nämligen modet från 1910 fram till 2010. Yey! 

Efter skolan cyklade jag hem och bakade en blåbärspaj som vi genast tryckte i oss hela familjen.
Sedan skickade jag in en ansökan till en skola och imorgon ska jag leta efter kurser på universitet... Jag behöver även få tag på alla grejer så jag kan förbereda mig inför högskoleprovet i höst.
Stress.

Jag saknar ibland mitt 15 åriga jag som visste exakt vad jag ville. Min passion och identitet var att rita. Jag valde Estet linjen utan att tveka.
Det var nog inte det bästa valet såhär i efterhand, men det var vad jag ville just där och då. Jag trodde stenhårt på det.
Men den delen av mig är helt borta. Det är faktiskt rätt sorgligt. Den där barnsliga kreativa sidan var ändå en stor del av mig. Alltid varit.
Kanske kommer den tillbaka någon gång?

Det jag måste försöka fokusera på just nu är att ta mig framåt. Det är tillåtet att prova sig fram. Jag ska vara mer öppen för olika alternativ och kämpa för att bli bättre.

Hejsvejs!

Det där ska aldrig bli jag.

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15
16
17
18
19
20 21 22
23
24
25 26 27
28
29
30
<<< April 2016 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards