Direktlänk till inlägg 29 december 2015

Det är svårt att bryta vanor!

Av Andrea - 29 december 2015 16:02

Hejsvejs!
Under de senaste...fyra...dagarna har jag försökt att hålla mig borta från ex; bröd, pasta, de värsta kolhydraterna och det onödiga sockret. Ikväll ska jag äta pasta ändå för det känns som att jag aldrig blir mätt.
Magen skriker och jag svälter fast jag precis har ätit. Så egentligen är jag inte hungrig..? Jag är tyvärr van att äta onyttiga snacks i princip varje dag, typ fika och sedan har jag dåliga rutiner så att jag överäter för sent på kvällarna. Brukar ha sötsug 24/7.
Nu vill jag inte ha det så längre.
Jag är livrädd för att få diabetes eller drabbas av andra sjukdomar på grund av fel kost. Ni som måste hålla en riktig diet, ni är på riktigt så jäkla starka.

Jag har märkt, särskilt det här året, att min "vuxna kropp" inte längre klarar av samma onyttiga intag som mitt "tonårs-jag" gjorde. Så enkelt är det bara.
Förut kunde jag käka en hel kladdkaka 4 gånger i veckan utan att överdriva hehe. Jag hade fortfarande bra värden och mådde i stort sätt bra ändå. Alltså brydde jag mig inte. Tränade aldrig heller.
Det skulle jag inte kunna göra idag däremot.
Har dessutom gått igenom en personlighetskris sedan i höstas. Jag har märkt att jag inte alls gillar sötasaker på samma sätt längre. Jag äter bara för att jag är van eller för att jag är uttråkad. Och det är ju onödigt?
Nu är jag iallafall på den vägen då jag vill göra något åt den dåliga vanan jag levt med så länge. Det är alltid något!


Ett viktigt mål år 2016, seriöst, är att bara äta "lördagsgodis" på lördagar. Ofta nyttigare alternativ också. 
Så vuxet beslut. Jag vet :D

Lagade Thailändsk röd curry igår. 


Ät med Quinoa!


Vintern finns fortfarande 

 Det ser mycket fräschare ut ute med snö som lyser upp på dagarna. En blir piggare också.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Andrea - 14 juli 2017 19:25

  Det var ju bara ett måste att inleda med detta på min födelsedag. För ja, idag blir jag 22! *kastar konfetti*   Hej föresten! Idag har det bara bakats och bakats. Det har luktat konditori i hela huset men när mamma skalade en gurka, då l...

Av Andrea - 23 juni 2017 18:59


Hoppas ni har det bra vart ni än befinner er just nu! Idag var jag och familjen i Vaxholm och strosade, vi åt brunch och fikade vid vattnet. Det här måste vara typ första gången det var fint väder på midsommar, det var strålande sol! Annars har de...

Av Andrea - 12 juni 2017 08:18

Hallå på er! Jag har blivit så bortskämd i helgen. I fredags var det SKOLAVSLUTNING, äntligen är det över!! På morgonen samlades klassen hemma hos en klasskompis för en champagnefrukost. Det var mysigt och vi hade den bästa stunden på hela året me...

Av Andrea - 4 juni 2017 10:03

Hejsan, hoppas allt är bra med er! Igår var jag och Vicky inne på restaurangernas dag. Det var sjukt mycket folk överallt och Stockholms maraton var ivägen när vi kom upp från tunnelbanan. Fick gå ner igen och upp i andra utgången. Väl inne på fe...

Av Andrea - 30 maj 2017 11:25

Hej igen, hoppas allt är bra!Med mig är det bättre, dock har jag lyssnat på X antal mordfall sedan i söndags så att jag blivit vettskrämd för allt och alla. Verkar ha blivit mitt nya intresse...Mordpodden (lyssnat på allt) och sedan några stycken av ...

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9 10 11
12
13
14
15 16 17 18 19 20
21
22
23 24
25
26 27
28
29 30
31
<<< December 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards