Alla inlägg under februari 2015

Av Andrea - 20 februari 2015 18:39

Det var i stort sätt samma sak idag med, inget speciellt händer. Vi hade byggjobbare och jag satt på mitt rum.
Men åh jo! Det var så roligt när det knackade på dörren vid 2-3 tiden på eftermiddagen. Jag och Matilda var ensamma hemma. Vi visste inte att han skulle komma igen eftersom de varit där hela morgonen. Men vi fattade att det var en av byggjobbarna.
Det roliga var att både jag och Matilda hade pyjamas på oss... Hon bytte om efter skolan och jag har sett ut såhär i 3 dagar (haha döm inte jag har faktiskt varit sjuk). En av oss var såklart tvungen att öppna. Vi började bråka tyst om vem det skulle bli medan byggjobbaren fortsatte att banka på dörren. Då stack jag upp för trappan och lämnade Matilda ensam till sitt öde. Mohah! Byggjobbaren skulle bara hämta sitt verktyg som han hade glömt sen gick han igen. Hon är fortfarande arg på mig haha men jag håller fast vid min åsikt. Det är mer pinsamt för en 20 åring än en 12 åring att visa sig i pyjamas kl halv 3 en fredag! Jag skrattar fortfarande. Skrattade så jag grät faktiskt. Vet inte varför det är så kul.

Och den här var också hysterisk:

Alltså jag kan se det framför mig, dör lite. Men skulle vilja se hans flickväns min på riktigt. Jag är på ond-humör haha.

Aww den här var söt däremot.

Av Andrea - 19 februari 2015 09:09

Hellow! Det kommer inte hända något kul idag, känner det redan nu. Jag lägger upp 2 videos jag filmat och en cover på Out of the Woods från youtube så ni får någonting att titta på haha.


Måste testa se det här klippet igen. Var det verkligen så roligt som jag minns det? För det var gårkvällens skrattattack när jag var på mitt flumhumör:


Och här är filmsnutten på när alla sjöng 'ja må hon leva' innan vi fick se Cirkeln i tisdags. Hon som regisserade oss mest fyllde år. Sen står författarna där och regissören i vänsterkanten om ni undrar haha.
 

Sist en cover på Taylor Swifts låt som jag tyckte var bra.

 


Av Andrea - 18 februari 2015 21:44

Denna vecka är den segaste. Trodde att det var fredag imorgon men det är bara onsdag idag. Och igår kändes det som fredag, men det var nog bara för att jag var på bio haha. Förvirrad.

Ingen särskilt har hänt idag. Har suttit gömd på rummet för att det varit byggarbetare på nedervåningen och borrat.
Nu sitter jag och äter hallon-lakrits bars och kollar på Ghostbusters för första gången. Gud vad gammal den är, får skratt.

Av Andrea - 17 februari 2015 21:18

Lever farligt. Har käkat popcorn med tandställning! Badass.

Jag är påväg hem från bio Park som ligger på Sturegatan. Jag var och såg förpremiären för filmen Cirkeln. Det bjöds på Cola, vatten och popcorn. Sen var författarna där och regissören. Vi sjöng även ja må hon leva för en.
Sen började filmen som är 2 och 20 minuter lång. Blandade åsikter och känslor känner jag. Böckerna är såklart bättre men den var ändå lite rolig att se. Väldigt utdragen bara. Men det är svensk film som sagt. Går inte ens att jämföra med Hollywood liksom ;)
Det var den här filmen som jag var med i som statist i somras. Var med i ca 3 scener i någon mikro sekund haha. Kändes skumt men ännu skummare var alla scener som var filmade i vårt gymnasium! Surrealistisk kväll.

Av Andrea - 16 februari 2015 23:16

  

Helloj! 
Idag har jag påbörjat ett lyssna-sönder-tills-du-hatar-maraton med Taylor Swifts Style och Out of the woods. Det är en stor skillnad på hennes nya album jämfört med de gamla. Men det är det braiga med Taylor tycker jag. Hon ändrar "stilen" så allt är nytt hela tiden. Man tröttnar liksom inte även fast hon skrivit så många låtar. Och jag tröttnar alltid efter ett tag eftersom jag måste spela sönder de låtar jag faktiskt gillar, som sagt. Det är även bra för mig som inte har någon särskild genre att följa. 

Annars? Jag har städat, skrivit och hostat som en 80-årig gubbe. Måtte förkylningen nå sitt slut.

 


Av Andrea - 14 februari 2015 23:27

Jag hade en "synsk" dröm inatt kan man säga haha. Drömde att jag blev sugen på den där pasta rätten Arribiata igen, eller vad den hette (som jag åt förut). Då bokade Vicky en spontan språkresa till Italien bara för det. Sen var det något med en fullproppad buss, en bil och en massa plugg på italienska. Haha minns inte.

Vaknade iallafall helt förvirrad kl 8 och skulle kolla vad klockan var för det var ljust i mitt rum (Chai hade dragit upp gardinen). Jag fick nästan en hjärtattack när jag såg vad Vicky hade skrivit under natten:

Konstigt det kan bli!

Annars har min dag känts såhär eftersom jag är sjuk:

Väldigt passande faktiskt.

Kl 19 åt jag däremot middag på en restaurang som heter Pong inne i stan med familj nr 2. Det var asiatisk buffé och jag åt tre omgångar plus efterrätt. Min mage håller på att spricka nu. Huw!

Ser jääätte gott ut på bild, eller hur. Nja.

Det var mysigt där och jag hade trevligt. Men så hade de världens läskigaste tavlor bakom oss. Det var tv-skärmar som rörde på sig ibland. Det fanns bland annat en på Mona Lisa, den var mest creepy tyckte jag. Hennes ögon rörde sig efter en stund. Och en annan var på Napoleon (tror jag), han blinkade ibland. Haha Matilda skickade en bild på honom bakom mig.

 

Läskigaste!


 

Av Andrea - 13 februari 2015 22:34

Det gick ändå bra idag, trots mina farhågor. Jag klarade mig hur som helst. Jag fick feber men slutade 14 och fick skjuts hem så att jag kunde vila och duscha medesamma.
Nu är jag feberfri men usch så igentäppt. Trist att sitta på restaurang imorgon och snora bara. Aja jag har längtat efter sushi i 100 år, får vara glad för att jag äntligen ska få äta det. Jag kanske ska äta mycket wasabi så att jag känner smaken också.
Nu ska jag smörja näsan och sova! Godnatt!

Hade ingen annan bild hehe. (Om ni har missat vem hajen är så sök på Katy Perry left shark eller liknade.)

Av Andrea - 13 februari 2015 07:17

Uuh fasar hahh. Nu är jag dunder förkyld. Ligger i sängen och oj:ar mig. Ska jag stiga upp eller inte? det är frågan. Värsta som kan hända idag:
-jag får feber eller väljer att stanna hemma för att jag är hängig
-jag måste ringa och säga att jag inte kommer och "gör alla besvikna"
Eller
-jag får feber eller mår skit dåligt oavsett
-jag jobbar ändå (Borde klara det. 5 h bara... men jag måste vara pigg och närvarande hela tiden...)
-allt jag kan tänka mig går fel
-jag får utskällning eller något för att jag inte kan någonting och för att jag är där och smittar ner alla

Hehe... Katastroftankar som inte verkar farliga när dom skrivs ner men som är hemska i mitt huvud.

Helst, ja tack.

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards