Alla inlägg den 26 februari 2015

Av Andrea - 26 februari 2015 20:03

Jaa jag har så skumma saker som fastnat på min autocorrect och jag har glömt bort dem.

Idag har jag stått i nästan 4 timmar och kladdat med världens största degsats. Receptet var dåligt för det stog ingenting, förutom ingredienserna, om vad man skulle göra. Fick gissa och pröva mig fram istället. Hade för mig att bröd och bullar alltid ska in i en ugn som är minst 200 grader varm. Det verkade stämma så det gick bra. Tur att jag bakat med jäst några gånger nu också. Jag fick degen att jäsa ordentligt. Wohoo! ännu närmare drömmen som bullfarmor haha.
Sedan behövde jag be Matilda om hjälp för att baka ut dem. Vi gjorde 5 olika fyllningar eftersom det blev så hiiimla mycket deg. Det blev:
-Hallon och blåbär (Aldrig testat förut)
-Kanel
-Vanilj (Anledningen till att jag ville baka idag)
-Choklad (Aldrig testat förut)
-Kardemumma
Luktade bullbakning i hela området sa mamma och pappa när de kom hem.

Haha de blev olika stora och knorvliga. Jag vet inte hur man snurrar ihop dem sådär vackert som på bagerierna. De är unika.

Innan jag hann smaka någon av bullarna skulle vi äta middag. Det blev asiatiskt hämtmat och jag blev så proppmätt att jag inte orkade smaka någon efter heller... Så jag har ingen aning om de blev goda haha. Vet inte om jag litar på familjens omdöme :P

Tidigare idag vid 12 tiden gick jag och lillasyster ut med kusinerna och Charlie på en promenad i typ vår vädret. Det var till och med varmt i solen. Jag skulle titta på temperaturen och det stod 27... Jaha nää inte riktigt så varmt än va. Haha det var något fel på termometern.

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16 17 18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards