Alla inlägg under mars 2014

Av Andrea - 4 mars 2014 18:08

Japp så kan det va! Ganska fina ord och jag tyckte det passade till teckningen nedan haha x)

Idag hade vi psykologi, har skickat in min Dumbo *kyrkokör som sjunger halleluja* och vi började prata om stress och depression. Rätt bra, tror alla känner igen sig i det just nu också! Sen hade vi bildlektionen som varar i en evighet. Efter det var jag duktig för jag skolkade inte från kursen. Hah vi fick sluta tidigare till och med! Vi hade en vikarie idag som hade samma namn som läraren som var borta.
Hemma började jag gråta när vi åt middag. En liten morotsbit fastnade i inflammationen. Fick som ett hysteriskt utbrott över en morot. Stod och petade med en tandpetare sen och pappa lös med ficklampan. Hahah nu skrattar jag åt det för nu är det bra igen. Men det gör så satans ont, hoppas jag aldrig får inflammation igen.

Av Andrea - 2 mars 2014 18:52

Åh Gud världens söndagsångest för nu tar lovet slut! Har inte gjort mina läxor alls... Eller jo? såg Dumbo idag men har inte skrivit nåt om den. Blöh det kommer bli svårt. Kommer få underkänt för jag är två veckor sen typ. Fast jag har fått en massa nya tankar om den, den handlar ju nästan om racism, eller? Men det är inte det jag ska skriva om så gaah.

Mina tänder känns lite bättre idag förresten. Vågar inte ta mer alvedon nu, man kan typ få problem med levern eller nåt om man tar för mycket. Det bultar inte iallafall men det kliar som jagvetintevad. Usch!
Och nåt kul, jag har faktiskt träningsvärk efter allt stohej i stan igår... Haha tycker det är bra, för jag har inte rört på mig under hela lovet. Jag måste börja träna nu det är ett faktum!

Tillbaka till tänderna. Det gör fortfarande ont i munnen när jag äter. Men fick cravings efter avokado (det var så gott igår) så då åt jag det, och det var det värt. Gjorde två mackor av det hembakta brödet som jag gräddade åt mamma idag. Mums!

Gillar jag avokado? Ja!

Av Andrea - 1 mars 2014 23:34

Det här var nog den mest spontana dagen jag varit med om!Roligt sätt att inleda mars x)


Jag och Vicky hade bestämt oss för att åka in till stan idag och söka jobb, bara fråga hur det går till och slänga in ett CV. Morgonen blev stressig för mig, hittade inga alvedoner och tog en snabb dusch. Försökte måla eyelinervingar som måste vara det svåraste EVAAH och då höll jag på att svimma, fick sitta 5 min med huvudet mellan benen. Bussen skulle gå om 20 min så jag skrev ut 10 CV:en men såklart dampade skrivaren! Får äntligen ut dom och lägger dom i en mapp så de ska hålla sig snygga, fyller en vattenflaska (ifall jag skulle få svimningsattack igen), slänger ner den i väskan och rusar till bussen. Bussen är försenad och jag förbannar mig själv för att jag inte tagit alvedon mot min bultande käke. Ser bussen komma och blir glad för jag vet att jag kommer i tid! Känner mig riktigt nöjd och duktig för en gång skull. Öppnar väskan för att ta fram kortet och ser då att jag glömt hela mappen med alla CV... Blir så arg och besviken på mig själv. Kan inte söka jobb nu och kan inte tröstäta nåt pågrund av inflammations förbannelsen. Kalaskul! Men vi kommer in till stan, tar mod till oss och Vicky frågar runt på flera olika ställen, blev mest tyvärr, andra ville att man skulle skicka in en ansökan via datan och så måste man ha tidigare erfarenheter överallt.
Jag fattar inte hur man ska få tidigare erfarenheter om man aldrig får börja någonstans??? Tror för min del att jag ska försöka få praktik någonstans ifall jag inte lyckas få ett jobb, tror nästan man måste jobba gratis först för att få in en fot och för att få den där erfarenheten. Men det blev inte helt värdelöst. Nu vet vi lite mer om hur det går till och Vicky fick lämna in CV:en till några ställen iallafall så det var ju bra!

Det mest spontana med dagen blev bion. Vi frågade efter jobb på bion också faktiskt men dom sa tyvärr (sök på hemsidan) och då bokade vi biljetter till "American hustle". Sen gick vi till Apoteket där jag köpte alvedon till mig själv så vi kunde äta middag haha xD Efter lite kringvandring blev det sushi! Också spontant tycker jag, för jag visste inte ens om jag gillade det. Så jag tog vegetarisk sushi. Tycker att det låter knäppt, det känns inte som något jag någonsin skulle beställa xD "Vegetarisk sushi". Jag höll även på att få skrattanfall där. Dom verkade tro vi var helt blåsta. Han i kassan sa att vi skulle gå och sätta oss, så kommer dom med maten och det var bra om vi sparade kvittot. Både jag och Vicky såg antagligen helt borta ut i hans ögon för sen flinade han och sa,
"Förstår ni vad ni ska göra? Vad jag menar?"
"Nää" säger Vicky.
"Jaa" säger jag samtidigt. Vi höll faktiskt på med våra plånböcker skyller jag på. Hahah koncentrationssvårigheter, orkar inte. Okej, vi sätter oss vid ett bord och en servitris säger att vi kan gå och hämta soppa och vatten. Vi sitter kvar för vatten har vi ju med oss i väskan. En annan servitör stod typ och stirrade på oss (han måste ha sett hur vi typ rest och satt oss och stirrat ditåt och sagt 'ska vi hämta vatten ändå? Eller nä orkar inte gå..') så tillsist kom han med två glas "Ville ni ha vatten eller?". Dom var säkert bara trevliga mot oss men jag kan inte låta bli att tro att dom trodde vi var handlingsförlamade! Inte nog med det så blev jag tvungen att knarka mina alvedoner offentligt, dom hann inte ens verka... Så att äta sushi med pinnar, med svullen kind som gör att man inte kan öppna munnen ordentligt, var något nytt. Hade dött om dom kommit springande med gaffel till mig oxå... Hahah men gott var det! Istället för lax var det avokado, och istället för crabbfish var det morötter. 

Efter det blev det dags för popcorn och bio. Har aldrig gått på bio utan någon som helst idé om vad det handlar om. Har inte ens sett trailern och jag vet ärligt talat inte om den var bra eller dålig nu efteråt xD Mysigt iallafall, älskar stämningen i en så stor salong!
Efter det bar det iväg mot tåget och vi genade genom tunnelbanan. Mitt kort tjöt och blev rött i tullen (eller vad dom där läskiga dörrarna kallas). Sprang in samtidigt som Vicky beepade sitt så jag hoppas ingen övervakningskamera såg det. blev inte nertacklad av några vakter iallafall! Passade på att fylla på det innan tågtullen. Och det var tur, för där satt det vakter... Dunt dunt duuun!


Ur dagens fotoalbum:

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6 7 8 9
10
11
12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards