Alla inlägg den 1 maj 2013

Av Andrea - 1 maj 2013 19:28

Grilla en onsdag med gäster liksom! Mys med lediga dagar ;)
Har ätit så man blivit så där härligt uppsvullen och mätt. Stoppat i mig grillat kött, marshmallows och chokladtårta. Och även någon kola-grädde-banan sak som var jätte god! Åh känndes som sommaren redan var här.

Jag gick upp för att ladda mobilen och tänkte på att jag har:
-Engelska skriftliga nationella imorgon, halv nio på morgonen.
-Matte omprov på fredag. Inte pluggat.
-No prov på måndag. Inte pluggat, vet inte vilka kapitel ens.
-Plus några rester jag låtit ligga i flera olika ämnen.

Jag somnade på golvet. Aa så jag jobbar nu för tiden. Jag måste ha någon allvarlig oförmåga att ta mig i kragen just nu. Får ingenting gjort! Är det depression? Är så jäkla skoltrött! men jag har aldrig varit den som lixom pluggat ordentligt.
Med tanke på att jag faktiskt fick F och ändå inte bryr mig, är det ADD det kallas?

Google- Ofta mycket lättdistraherad av yttre stimuli -Ofta svårt att följa instruktioner -Svårt att styra uppmärksamheten -Verkar ofta inte lyssna på vad som sägs, verkar drömmande -Tappa inte sällan bort saker som är nödvändiga för senare uppgifter eller aktiviteter -Svårt att organisera målinriktade aktiviteter -Växlar ofta från en oavslutad aktivitet till en annan.

O_o enligt Google så Ja men en sak vet jag... Jag är hypokondriker haha. Okej ska plugga någonting. Snart.

Av Andrea - 1 maj 2013 11:10

This could be fun (or extremely depressing)

1: Name: Andrea
2: Age: 17
3: 3 Fears: fjärilar, fötter och sjuka personer i min närhet. (Haha blir så lätt smittad som ni vet)
4: 3 things I love: Sötsaker!!, Disney och glada dagar!
5: How tall am I: 178 cm sist jag kolla.
6: What do I miss: En rak rygg, haha bitter jag vet. Får lov att vara det xP
7: What time were I born: 11:07 (tror jag, iaf mitt på dagen) den 14 juli.
8: Favourite color: Gul för den är glad.
9: Do I have a crush: Nää tyvärr.
10: Favourite quote: "Don't try to understand women. Women understand women and they hate eachother"
11: Favourite place: En plats i skuggan en mycket varm dag.
12: Favourite food: Grillat, bulgogi och en klassiker... Tacos!!
13: Do I use sarcasm: Ja vem gör inte..? ;P
14: What am I listening to right now: Chais skrik och så hör jag pappas röst på nedervåningen... Haha nej men jag vet inte, låt förslag någon?
15: First thing I notice in new person: Hur personen ser på saker och hur de är till skillnad från mig.
16: Shoe size: gaaah nej, typ 40 fast 41 för jag har inlägg. Tror jag har 40 och en halv egentligen... Bigfoot.
17: Eye color: Typ svarta, Cocacola bruna, hahaha intärnt, skrattar fortfarande åt det..
18: Hair color: mörkbrunt, vissa säger svart men det är det inte. Kanske längst in mot hårbotten på vintern lixom.
19: Favourite style of clothing: Åh på andra spelar det ingen roll vilken bara den har en stil! Tycker det är kul med stilar som man märker genast! Själv är jag rätt alldaglig, har tråkiga intetsägande kläder.
20: Ever done a prank call?: Nä men sett på när andra har xP skulle aldrig kunna hålla mig för skratt!
21: Favourite movie: Olika beroende på stämning och jag älskar genren skräck med zombies och övernaturliga saker... Men lillasjöjunfrun, Ace Ventura djurdetektiven och The Dark Knight återkommer då och då.
22: Favourite song: åh också svårt! Jag spelar alltid sönder en låt tills jag hatar den xD
23: Favourite band: One direction!!! Nä skämta.
24: How I feel right now: Um rastlös för jag ligger fortfarande i sängen :P
25: Someone I love: hate is a strong word but love is stronger. Ja älskar familj och vänner samt släkten<3
26: My current relationship status: Har ingen höh. Det blir jag och en massa katter vet ni.
27: My relationship with my parents: Bästa som finns, pappa är som en kompis ibland för vi är så lika i humorn osv. Mamma kan jag prata med om allt<3 och förstår mig på andra plan.
28: Favourite holiday: Jag gillar verkligen påsken :P
29: Tattoos and piercing i have: nope helt ren. Men tycker att det är snyggt att ha!
30: Tattoos and piercing i want: Ja jag ville ha i naveln ett tag och tungan... Fast nä det vill jag inte nu för det passar inte mig!
31: The reason I joined blogging: Jag var uttråkad, vare under jullovet? Hm aa vill bara skriva lite skit xP känns skönt på något sätt och så blir de gamla inläggen som minnen och man kan se hur man utvecklas osv.
32: Do I ever get ?good morning? or ?good night ? texts?: Haha nä mest godnatt för att man messar tills någon av oss 'messande' blir trött och tjatar om att man måste sova x)
33: How long does it take me to get ready in the morning?: Oj ja 2h eller 1h vill jag ha på mig. Jag blir stressad annars för att jag är slö... Men det hela tar nog inte så lång tid!
34: Where am I right now?: I min säng på mitt rum.
35: If I were drunk & can?t stand, who?s taking care of me?: Oh har inte haft den situationen men jag litar på att dom jag är med gör det! För jag går inte ut med vem som helst direkt xP och jag skulle göra samma sak, skulle bli jätte orolig annars +_+
36: Do I like my music loud or at a reasonable level?: Högt! Men i hörlurar blir jag mer nojjig över att paja hörseln haha.
37: Do I live with my Mom and Dad? Ja är bara 17 bast* x) men åh för en egen lägenhet!
38: Am I excited for anything?: Sommaren? Ja!
39: Do I have someone of the opposite sex I can tell everything to?: Naah.
40: How often do I wear a fake smile? Lite varje dag, fast jag vet inte om ett artigt leende till busschaffisen och sådär är ett falskt leende så?
41: When was the last time I hugged someone?: Räknas en katt? Igår xD
42: What if the last person I kissed was kissing someone else right in front of me?: Um ja det skulle inte vara okej antar jag.
43: Is there anyone I trust even though I should not?: Nej.
44: Is it hard to trust people: Ja..
45: What is something I disliked about today?: Alltid krav och system på samhällen osv xP
46: If I could meet anyone on this earth, who would it be?:
47: What do I think about most?: Att det borde vara fred på jorden.
48: What?s my strangest talent?:
49: Do I have any strange phobias?: Haha tog de där uppe! Fjärilar och fötter!
50: Do I prefer to be behind the camera or in front of it?: Bakom!!
51: What was the last lie I told?: Att jag tänker mest på fred på jorden.
52: Do I prefer talking on the phone or video chatting online?: Usch jag pratar helst med någon IRL lol. Hatar telefon och sådant där xD
53: Do I believe in ghosts? How about aliens?: Ja.. Inte aliens ALIENS sådär, men att det finns liv någon annanstans... Ja.
54: Do I believe in magic?: Nej men åh så coolt ifall det fanns!
55: Do I believe in luck?: Tja? okej ja man kan ha tur och otur, för jag tror inte på öde och "allt händer av en anledning".
56: What's the weather like right now?: Det är soool! :D
57: What was the last book I've read?: Läste om "Cirkeln" och med skolan "Kim Novak badade alldrig i Genesarets sjö"
58: Do I like the smell of gasoline?: Wtf?
59: Do I have any nicknames?: Dea, Audrey, AndyPandy, Deadora, Hasse x) beror på vem som ropar på mig!
60: What was the worst injury I've ever had?: Skolios... Astma! Nä men sådär ytligt? Hmm jag skrapade upp knäna som liten xP haha ja jag är försiktig av mig!
61: Do I spend money or save it?: Nu försöker jag spara till Grekland! Men jag tror jag är rätt sparsam faktiskt i vanligt fall :)
62: Can I touch my nose with a tounge?: Nä :( haha
63: Is there anything pink in 10 feets from me?: Aa mitt lakan är rosa xD
64: Favourite animal?: Katter och kycklingar!
65: What was I doing last night at 12 AM?: Sov :P
66: What?s a song that always makes me happy when I hear it?: HIT ME BABY ONE MORE TIME
67: How can you win my heart?: Ha bästa humorn och var snäll! Man måste lita på någon verkligen, ifall den ska gå runt och ha ens hjärta liksom.
68: What is my favorite word?:
69: My top 5 blogs: Brukar inte kolla så mycket men om jag gör så blir det Kenzas, Antonia&Sofia, Hallonflickan, Fokis och Fantas simsblogg.
70: If the whole world were listening to me right now, what would I say?: oh heey *smälta ihop i en nervös stress vätska*
71: Do I have any relatives in jail?: Det hoppas jag inte o_o
72: I accidentally eat some radioactive vegetables. They were good, and what?s even cooler is that they endow me with the super-power of my choice! What is that power?: Osynlig! Eller bara bli helt smidig som catwoman lol.
73: What would be a question I?d be afraid to tell the truth on?: Det kan man ju inte skriva?
74: What is my current desktop picture?: Chai!
75: Failed a class?: Matte... Fast inte hela bara ett prov.
76: Job?: Ja på komtek
77: Left the house without my wallet?: Aa några gånger. Suck.
78: Bullied someone on the internet?: Nej skulle må dåligt själv!!
79: Played on a sports team?: nä :S
80: Drank alcohol?: Ja-a
81: Am I a vegetarian/vegan? Nej
82: Been overweight?: Nej
83: Been to a wedding?: Ja var tärna eller kråka eller vad det heter xD 2 gånger!
84: Been on the computer for 5 hours straight?: Har jag säkert :O hjälp.
85: Watched TV for 5 hours straight? Aa har jag säkert också :O hjälp.
86: Been outside my home country?: Ja, ja det har jag.
87: Gotten my heart broken?: Nä
88: Broken a bone?: Nej och hoppas inte på det!
89: Cut myself? NEJ!
90: Been in airplane?: Ja :)
91: Fly by helicopter?: Nej men vill testa!
92: What concerts have I been to?: Melodifestivalen och sen en kompis pojkväns band.
93: Learned another language?: Japp heh.
94: Wore make up?: Aa ja.
95: Dyed my hair?: Nej vill testa!
96: Rode in an ambulance?: Nej vill inte testa.
97: Had a surgery?: Nej vill inte testa!
98: Met someone famous?: Ja xD sen gör avstånden kanske skillnad?
99: Stalked someone on a social network?: haha vem har inte xD
100: Been fishing?: Ja när man var mindre.
101: Helped with charity?: Inte jag direkt men vi, familjen, var med i någon rädda barnen sak ett tag :P
102: Been rejected by a crush?: No jag har rejectat... :S heh.
103: What do I want for birthday?: Åh tänk att få en hel låda med färsk frukt bara för mig! Jordgubbar, melon, annanas, persikor, vindruvor, nektariner och choklad!!!
104: How many kids do I want and what will be their names?: Skulle vilja ha 3, två pojkar en flicka. Men nej hur ska jag veta namnen? Jag är inte direkt inne på att skaffa barn xD
105: Was I named after anyone?: Mellan namnet Louis efter Stålmannens tjej! Hahahahaa!
106: Do I like my handwriting?: NEEJ xD
107: What was my favourite toy as a child?: Färg pennorna, senare bratzen.
108: Favourite Tv Series?: Vänner, lost och Game of thrones.
109: Where do I want to live when older?: Åh i nåt mysigt hus i värme!
110: Play any musical instrument?: Nej, skulle vilja kunna piano!
111: One of my scars, how did I get it?: Why soo serious son... Nej jag har inga scars xP
112: Favourite pizza toping?: Ost och tomatsås, lite skinka.
113: Am I afraid of the dark?: Sakerna som finns i mörkret.
114: Am I afraid of heights?: Ja! Tänker aldrig åka frittfall.
115: Have I ever tried my hardest and then gotten disappointed in the end?: Ja.
116: What I'm really bad at: Dansa.
117: What I'd do if I won in a lottery: Skrika av glädje och åka på en seriös shoppingrunda eller skaffa mig ett hus.
118: What do I like about myself: Att jag ändå alltid är den jag är, jag försöker inte ljuga till mig en annan personlighet fast den jag har inte är den bästa. Om jag inte har något att säga så säger jag det inte. Jag kan lyssna och jag kan skratta. Det är upp till andra att störa sig på och tro någonting annat.

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3 4 5
6
7
8 9 10
11
12
13 14 15 16 17 18 19
20
21 22
23
24
25 26
27
28 29 30
31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards