Alla inlägg den 16 februari 2017

Av Andrea - 16 februari 2017 19:46

Heeeeej!
När jag kom hem idag var jag så trött på mig själv. Kortfattat om dagen innan det:
-Drömde en mardröm under natten att konstlärare på skolan i hemlighet pressade två gamla klasskamrater på pengar och mörka saker. Vaknade med en sådan där konstig stämning i huvudet efter det.
-Borstade tänderna, körde upp tandborsten under överläppen hårt. Trodde att den där lilla "strängen" gick av då. Fick väldigt ont men nu håller det på att läka.
-Åt resterna av tårtan till frukost...
-Läraren var sjuk, vi behövde inte åka till skolan. Alla hurrade.
-12:30 hade vi studiebesök och fysiklaborationer på Vetenskapens hus.
-Fick aldrig lunch. Blev snabbt utmattad.
-Vi räknade vindkraft och centripetalkraft i några timmar innan alla sprang till t-banan.

Var toppslut efter alla beräkningar och nya intryck. På hemvägen gjorde jag bort mig när jag fyllde på mitt busskort... Blev helt less på mig själv efter det. Vad är mitt problem med siffror? Klarar inte ens enkel vardags matematik längre.
Först knappade jag in fel kod när jag skulle betala, men det var lugnt. Jag hade ingen panik men bad om ursäkt och sa att jag var trött. Han sa "Gör inget, vi testar igen" Jag gjorde ett nytt försök men det funkade inte heller. Tydligen hade jag inte tillräckligt med pengar på kortet... Det har aldrig hänt mig förut så jag bad om ursäkt igen och räknade mina kontanter. Sedan bad jag ytterligare om ursäkt när jag fick för mig att jag inte hade tillräckligt...
Jag: "Tyvärr har jag bara en 500 lapp och en 100 lapp"
Han stirrade på mig och sa: "Ja... det blir bra."
Jag: "Nej det räcker inte? Det kostade 550kr??"
Han: "Jo? Så får du 50kr tillbaka"
Jag fattade absolut ingenting men accepterade det en aning förvirrat, sedan gick jag därifrån som en idiot. Han såg själv ut som ett frågetecken. Jag väntade jag på bussen i 8 minuter och när bussen kom, DÅ plötsligt trillade poletten äntligen ner. Hade väl fått för mig att min hundralapp var en tia av någon orimlig anledning. För jag fick verkligen inte ihop det där och då. Haha...
Vad gjorde jag ens på KTH idag...?

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards