Alla inlägg den 13 februari 2017

Av Andrea - 13 februari 2017 22:03

Hej igen!
Kunde inte låta bli att förbereda "tårtan" idag när jag ändå köpt ingredienser. En liten sneak peak...

Hoppas den blir bra!

Juste, jag var och kollade upp min syn i fredags, äntligen. Hade så ont och dubbelseendet blev irriterande så jag gick till optikern helt spontant. Ville bli av med det bums.
Tyvärr var det som jag anade, den stickande torrhetskänslan beror på allergi och dålig luft. Inget att göra åt. Men jag har tydligen synfel också, dock riskerar jag stt bli närsynt om jag börjar med glasögon så det får jag börja med senare om det blir värre tyckte optikern. "När du inte pluggar längre och tjänar pengar" tyckte han också. Haha.
Mitt problem just nu är att byta fokus. Därför ser jag inget riktigt klart utan att ha stirrat på det i några sekunder först.
Förstår varför jag har ont i huvudet då. Hjärnan registrerar ju 80% av alla intryck via synen.
Så nu ska jag börja träna på att byta fokus och blinka mycket. Eller "flirta mer" som han sa och fladdrade med ögonfransarna för att visa hur det går till, haha, han var rätt rolig. Sådär torr i humorn typ. Föresten trodde han att jag var 27 vilket jag aldrig har hört förut så jag började skratta. Har bara fått höra yngre siffror. Dock känner jag mig som en 5 åring i huvudet med en 70 årings kropp...

Nä nu ska jag sova. Hej så länge!

Av Andrea - 13 februari 2017 09:54

Hej!
I lördags fikade vi hemma hos farmor och farfar i efterskott. Tårtan var så himla god så att jag funderar på att baka en egen till alla hjärtansdag... som redan är imorgon! Vill överraska familjen med något. Borde köpa ingredienser redan idag.
Förra året bakade jag bönbrownies hahah, men i år får det bli en vanlig sockerbomb för jag är inte bra på sånt där nyttigt längre. Får se om jag ens kan baka överhuvudtaget.

Utanför Münchenbryggeriet igår när jag väntade på mamma som yogade. Fick även smaka tre olika glassar gjorda på grönsaker på den lilla "mässan" därinne. Var okej faktiskt men som sagt, har kommit ifrån allt med det där som är nyttigt. Är synd för det vore ju bra att ha som intresse haha.

Nu ska jag till skolan snart. Hej så länge!

Presentation

Hej! Välkommen till min blogg.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8 9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards